سه شنبه 31 شهریور 1394 - 15:10:53

همه چیز در مورد پوست های خشک و مراقبت از آن ها

 



پوست خشک به خاطر حالت فلسی و زبر بودن آن روی گونه ها شناخته می شود. همچنین، کمبود مکمل های پوستی و به دنبال آن احساس زبر وخشن بودن و خارش بعد از شستشو از ویژگی های آن است. پوست خشک به دلیل میزان بسیار کم چربی پوست در سطوح پایین تر پوست و همچنین به دلیل میزان پایین رطوبت در سطوح بالاتر ایجاد می شود. در شرایط حاد، توسط تکه هایی از شوره ی سر در ابروهایتان می تواند پوسته پوسته شدن ایجادشود، و منجر به ایجاد ناگهانی  چین و چروک پیش از رسیدن به سن بلوغ شود.
خصوصیات پوست خشک:
اگر شما پوست خشکی دارید، ممکن است هرگز احساس خوشایندی در صورت تان نداشته باشید- پوست ممکن است خشن باشد و کدر به نظر آید. همچنین اغلب پوسته پوسته به نظر می رسد( به خصوص در اطراف بینی) و تعداد زیادی تکه های کوچکی از آن می تواند سن شما را از آنچه در واقع است بیشتر نشان دهد. پوست خشک زمانی ایجاد می شود که پروتئین های حمل کننده چربی پوست در سطوح پایین شروع به شکسته شدن می کنند و همراه با آب از روی پوست به هوا تبخیر می شوند. چند چیز می تواند علت تخریب این حامل های چربی باشد: ژنتیک، دمای مرکزی و درجه سردی هوا که شایع تر هستند، و یا شما چربی پوست تان را در اثر گرفتن رژیم با چربی بسیار کم می توانید از دست بدهید.مشکل داشتن پوست خشک این است که سن شما را از آنچه هستید بیشتر نشان می دهد، این چین وچروک ها نه تنها طبیعی نیستند بلکه سبب نفوذ اشعه UV خورشید به سطوح عمیق تری از پوست کم آب شده و تخریب های نور خورشید افزایش می یابد. بر گرداندن رطوبت آن سطوح خراش دار برای چهره یتان حیاتی است.
علل ایجاد پوست خشک:
1. شستشوی مکرر: شستشوی پی در پی باعث برداشته شدن چربی طبیعی پوست شده و به دنبال آن پوست سفت و خشک می شود. بنابراین باید از پوست توسط کرم هایی که مواد مغذی پوست را دارند و برای بعد از شستشو مناسب هستند محافظت کنیم.
2. بیش از اندازه در معرض عوامل محیطی: فاکتور های محیطی مثل باد، خورشید و گرم شدن بیش از اندازه منازل می تواند سبب از دست دادن آب پوست باشد.
3. وراثت: گاهی خشکی پوست ارثی است-که آن را بیماری مادر زادی می خوانند.
4. سن: همان طور که سن ما بالا میرود، به تدریج پوست خشک و زبر و زمخت می شود.
راه حل ها:
1. آزادانه از چربی ها و مرطوب کننده ها استفاده کنید. اما از مرطوب کننده هایی که سریع از بین می روند استفاده نکنید.
2. از خیس کردن زیاد پوست در حمام خود داری کنید.
3. اجازه ندهید که محیط اطرافتان خیلی خشک شود، به خصوص اگر از دستگاه های تهویه استفاده می کنید.
4.  از دستکش هنگامی که کارهای منزل را انجام می دهید استفاده کنید.
5. از لوازم آرایشی که مخصوص پوست های خشک است استفاده کنید، زیرا بسیاری از لوازم های آرایشی موجب خشکی پوست می شوند.
6. اگر تمام این ها تاثیری نداشت، به یک متخصص امراض پوستی مراجعه کنید.
7. از صابون ها یا آرایش هایی که لایه ای را بر می دارند و یا مسدود کننده هایی که اجازه ی عبور آب یا لوسیون های خشک روی صورت تان را نمی دهند، دوری کنید- به آهستگی آن را با دستمال کاغذی خشک کنید.
8. از محصولاتی با پایه آب که به راحتی با آب، در وان حمام یا زیر دوش تمیز می شوند استفاده نکنید.
9. از تمام محصولاتی که دارای پایه الکل هستند دوری کنید.
10. مالیدن معمولی برای پوست های خشک مناسب نیست، به جای آن، یک بار در هفته از صابون های آرد جو دوسر متعادل کننده، که با ملایمت پوست تان را پوسته پوسته می کند بدون آن که سوزشی ایجاد کند، استفاده کنید. بعد از حمام کردن و دوش گرفتن، با حوله روی پوست تان نکشید، بلکه، به آرامی روی آن قرار داده و خشک کنید. روغن طبیعی ( روغن نارگیل، روغن اوکادو) یا کره ی کاکائو یا کره ی درخت روغن قلم، زمانی که هنوز پوست رطوبت دارد بمالید، به قسمت هایی که خشک تر است توجه بیشتری کنید.
مراقبت از پوست خشک:
مراقبت موثر پوست خشک  بدان معنا است که شما از محصولاتی استفاده می کنید که مطمئن هستید مواد اولیه خشک کننده مثل الکل و یا صابون در آن ها استفاده نشده است. بلکه، باید دارای مواد اولیه ی باشند که مواد از دست رفته ی پوست را بر می گرداند.
کرم ها یا پاک کننده های حاوی که به آن ها مرطوب کننده اضافه شده و یک لایه کمکی برای حفاظت از پوست دارند استفاده کنید. اگر می خواهید صابون استفاده کنید، صابونی با پایه گلیسیرین که روی پوست می نشیند استفاده کنید.
شما به پوسته پوسته کردن پوست نیاز دارید. یکی از عللی که پوست چرا کنده می شود این است که فرآیند تجدید شدن سلول های را نشان می دهد و سلول های مرده ی پوست به سطح پوست می چسبند. استفاده از پاک کننده های آلفا-هیدروکسی اسید به زدودن آن ها کمک می کند. این کار را ابتدا هر روز تا یک هفته وسپس 1-2 بار در هفته انجام دهید. در این بین، روی صورت از یک ژل برای برداشتن پوست های مرده و تقویت پوست استفاده کنید.
استفاده از مرطوب کننده می تواند باعث ایجاد تفاوت بین پوست خوب و خشک شود. از دو نوع مرطوب کننده با مواد اولیه هیدراته استفاده کنید – ماده ای که رطوبت را به خود جذب می کند، که نم پوست را تقویت می کند و در مقابل از بین رفتن آن محافظت می کند. از محصولاتی استفاده کنید که هر دو این ویژگی ها را دارند. به دنبال محصولاتی باشید که مواد اولیه ای مثل اسید هیالو رونیک، گلیسیرین یا سوربیتول ( که رطوبت را حفظ می کنند) و اسید لاکتیک، کلاژن، پترولاتیوم و لانولین (که نرم کننده هستند) باشید. استفاده از مرطوب کننده هایی که میزان آب زیادی دارند نیز به آب دار به نظر رسیدن پوست کمک می کند. حداقل دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید – این کار را اگر حس می کنید پوست خشک و زبر است بیشتر انجام دهید. در نهایت، آخرین فاکتور موثر بر داشتن پوست خشک در بیشتر مواقع محیط است، تلاش کنید تا در زندگی روزانه تان میزان دهیدراته شدن پوست به کمترین میزان برسد. یک دستگاه ایجاد رطوبت به منظور بالا نگه داشتن سطح آب موجود در هوا نصب کنید و عوامل مکش و از دست رفتن رطوبت جو را از بین ببرید. در ماه های زمستانی، تلاش کنید پوست را بپوشانید، و از مرطوب کننده استفاده کنید، از خنک کننده ی لب ها و کرم دست پیش از بیرون رفتن استفاده کنید. هر چه میزان آب موجود در را پوست را بیشتر حفظ کنید، خشکی پوست تان کمتر است.
رژیم مناسب پوست خشک:
1.پوسته پوسته شدن: به آرامی پوست تان را بمالید، به صورت دایره ای روی پوست را بمالید. روی قسمت هایی مثل بینی و پیشانی تمرکز کنید. بعضی ضد عفونی کنده ها خشکی پوست را از بین می برند، پس پوست را با آن ها خوب شستشو دهید.
2. تمیز کردن: پوست را با تمیز کننده های دارای شیر تمیز کنید. این کار را بعد از پوسته پوسته کردن انجام دهید که به زدودن هر گونه چرک های سیاه عمیق و از بین بردن سلول های مرده روی سطح کمک می کند. آن ها را با چوب پنبه بردارید، زیرا چوب پنبه کمتر از دستمال کاغذی جذب کننده است و بنابراین از پوست بیشتر محافظت می کند. همچنین در طول شب هر گونه آرایشی را پاک کنید. صبح هنگام، صورت را با آب ولرم بشویید. همچنین شما می توانید روز خود را با پاک کننده های معمولی که هم برای پوست خشک و هم برای پوست حساس مناسب است، بشویید. از ژل های پاک کننده ای که پوست را خشک می کند استفاده نکنید. به علاوه، می توانید از مخلوط شیر خام و آرد نخود برای تمیز کردن صورت استفاده کنید.
3. ماسک هیدراته: اکنون از ماسک هیدراته استفاده کنید. به مواد اولیه به کار رفته در آن ها توجه کنید – یا ماسک زیر را امتحان کنید: 2/1 اوکادو و 4/1 استکان عسل رامخلوط کرده و روی پوست بکشیدو بعد از 5 دقیقه آن را با آب بشویید. عسل و اوکادو سرشار از خصوصیات مرطوب کنندگی هستند.
4. مرطوب کننده: مرطوب کننده های تولید شده مخصوصا برای پوست خشک باید مداوم و زیاد استفاده شود. اگر لازم است از مرطوب کننده های سنگین استفاده کنید. بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده های پوست زمانی است که پوست رطوبت دارد مثل بعد از حمام کردن. به آرامی روی پوست خشک دست بکشید و بلافاصله از یک مرطوب کننده ی  موضعی آب- روغنی استفاده کنید. این کار باعث به دام افتادن آب اضافی شده و توسط پوست جذب می شود.این کار را در طول روز تکرار کنید تا از، از دست دادن آب پوست جلوگیری شود. گرچه بهتر است در تابستان، مرطوب کننده فاقد چربی باشد. بهترین راه استفاده از یک مرطوب کننده به این صورت است که به آهستگی توسط انگشتان روی پوست بکشید – این کار باعث جریان پیدا کردن خون در سطح پوست شده و به جذب آب توسط پوست کمک می کند.
5. ماساژ: هفته ای یک بار تا دو بار ماساژ آرام پوست با روغن گرم شده بهترین روش برای نرم و صاف نگه داشتن آن است. روغن اوکادو برای پوست خشک بهترین است. این روغن سرشار از پیوند های شیمیایی است که پوست را نرم می کند و روی آن رطوبت ایجاد می کند. همچنین شما می توانید یک قطره روغن زیتون به آب حمام اضافه کنید.
6. ضد آفتاب ها: روزانه ضد آفتاب بزنید. ضد آفتابی خوب است که کاملا برای خانم ها ریسک را در بیرون از خانه کم کند. شما ممکن است به دنبال یک ترکیب گیاهی که  شامل مواد مرطوب کننده ای چون آلواورا، کره نارگیل و روغن های گیاهی است، باشید.
7. محصولات آنتی ژن: در طول شب از کرم تقلیل کننده با ویتامین E که آب پوشی یا هیدراته و دوباره پر کننده است، استفاده کنید.
8. درمان های خاص ویژه ی پوست خشک: برای دوباره جوان سازی پوست شما می توانید ریز- پوست خراشیدن و پوست کننده های حرارتی صورت را انتخاب کنید.
9. ماسک های خانگی برای پوست خشک:
A. روغن زیتون و شکر: مخلوط روغن زیتون و شکر را به صورت دایره ای روی پوست بکشید. به این ترتیب همان طور که خشکی پوست از بین می رود پوست نرم و صاف می شود.
B. ماسک اوکادو صورت: یک اوکادو را خیسانده، با یک قاشق آب لیمو و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و روی صورت بکشید. 20 دقیقه زمان داده و و به آرامی پوست را ماساژ دهیدو در انتها با آب شستشو دهید.
C. ماسک موز: یک زرده تخم مرغ و یک قاشق روغن بادام و یک ورق موز را به شکل خمیر در آورده، روی صورت به مدت 10 دقیقه قرار دهید. سپس با آب سرد آن را شسته و به آهستگی خشک کنید.
D. ماسک آرد جو دو سر: مخلوط آرد جو دو سر و عسل را روی صورت بکشید. این کار مثل یک مرطوب کننده و تمیز کننده خیلی خوب عمل می کند.
E. ماسک عسل: 1 قاشق زرده تخم مرغ و یک قاشق عسل را مخلوط کنید. سپس، به آن چند قطره روغن زیتون یا روغن ویتامین E بیفزایید. مخلوط تمام این مواد را روی کل پوست صورت بکشید و نیم ساعت زمان بدهید. سپس شستشو داده و به آرامی خشک کنید.
F. ماسک ماست: به آرامی ماسک را روی تمام پوست به مدت 20 دقیقه بکشید. سپس با آب ولرم آن را شستشو دهید. این یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست خشک محسوب می شود.

مرحله به مرحله یک مراقبت خوب:
شرایط پوست خشک در اثر استفاده از صابون، مواد پاک کننده بدتر می شود. همچنین مطمئنا قرار گرفتن در مجاورت نور داغ خورشیدو باد های سرد قرار گرفتن این قضیه را تشدید می کند. برای مقابله با این ها، توصیه شده است که ژل هایی که مواد مغذی پوست دارند و میزان رطوبت آن را تقویت می کنند انتخاب کنید. این اقدامات باعث می شود پوستی نرم و صاف داشته باشید.
1. برای زدودن آرایش چشم ها از یک پایه روغنی توسط یک چوب پنبه و کشیدن آن اطراف چشم ها استفاده کنید. محصولات روغنی همچنین کمک می کنند پوست نرم تر شده و خشکی آن در اطراف چشم ها کمتر شود، اما خیلی طولانی این کار انجام ندهید. اگر شما بیش از اندازه از این مواد قرار دهید پوست پف کرده و حساس می شود.
2. در صورتی هرگونه نقطه سر سختی از ریمل مژه یا ابرو باقی ماند، شکوفه ی پنبه را در مواد پاک کننده آرایشی چشم غوطه ور کنید و روی آن قسمت ها نگه دارید. مراقب باشید که این مواد وارد چشم هایتان نشوند، گرچه شما احتیاج  دارید که با این مواد در نزدیک ترین فاصله با چشم ها و مژه ها به منظور پاک کردن تمام نشانه های آرایشی باقی مانده سر و کار داشته باشید.
3. یک کرم  پاک کننده که برای پوست تان حیاتی بوده و واقعا آن را تمیز می کند انتخاب کنید. چند لحظه این پاک کننده را روی پوست قرار دهید، قبل از آن که پوست را بشویید این مواد را توسط پنبه بزدایید. این کار را به آرامی انجام دهید تا پوست کشیده نشود.
4. بسیاری از خانم هایی که پوست خشکی دارند از این که احساس می کنند آب پوست خود را از دست داده اند شکایت می کنند. اما شما می توانید آب سرد به صورت تان بپاشید و صورت تان را تمیز کرده و به آن طراوت ببخشید. این کار به صورت دایره ای بهتر کمک می کند.
5. آخرین مورد، استفاده از کرم های دارای مواد مغذی به منظور دادن رطوبت به پوست است. از کرم های چسبنده استفاده کنید، نه لوسون های روان و حرکت کننده، در این ترکیبات درصد روغن بیشتر از آب است، که کمک میکنند رطوبت تامین شود. چند دقیقه قبل از آرایش کردن از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

آرایش درست برای پوست خشک:
1. کرم های سرشار از روغن را انتخاب کنید.
2. پس از شستشوی صورت، صورت را با مرطوب کننده پوشش داده و چند دقیقه اجازه دهید تا به خوبی جذب پوست شود. این کار کمک می کند تا آرایش، بهتر رو ی پوست بماند واز خشک شدن پوست جلوگیری می کند. سعی کنید از مرطوب کننده های دارای SPF استفاده کنید – نور خورشید پوست را بسیار خشک می کند.
3. سپس یک ساختار سبک که مخصوص پوست خشک است انتخاب کنید. اطمینان پیدا کنید که پایه چربی، برای پوست خشک تولید شده است. از محصولات مات کننده روی پوست دوری کنید. موادی که برای پوست های خشک تولید می شوند ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه انواع آن ها دارند.
4. هنگام آرایش چشم ها از کرم سایه چشم برای چشم ها استفاده کنید.

5 نکته برجسته برای پوست خشک:
1. فقط یک بار در انتهای روز پوست تان را تمیز کنید. این کار باعث زدودن کثیفی و آلودگیها می شود اما از خشک شدن های بعدی جلوگیری می کند. صبح هنگام، پاشیدن آب به صورت و استفاده از مرطوب کننده برای همه ضروری است.
2. پوسته پوسته کردن برای پوست خشک یک نیاز است. هنگام انتخاب کرم صورت، از آن هایی که از دانه یا نمک ساخته شده اند دوری کنید – اینکار می تواند سبب تیزی لبه های پوست خشک شده و رطوبت را کم می کند.
3. هرگز پوست تان را در معرض آب داغ قرار ندهید. این کار باعث خشکی آن می شود.
4. هرگز پوست تان را کاملا خشک نکنید. بهترین راه برای خشک کردن پوست خشک، قرار دادن حوله به آهستگی روی آن است.، و سپس زدن مرطوب کننده به منظور به دام انداختن رطوبت اضافی است.
5. از روغن ماهی و مکمل های اسید های چرب مورد نیاز بیشتر استفاده کنید. یکی از علل اصلی  خشکی پوست، کمبود همین مواد غذایی اساسی است.

 

برای مشاهده فیلم آموزش مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 01 مهر 1394 - 18:08:26
مطالبتون عالیه
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: