شنبه 15 آبان 1400 - 13:18:48

معرفی انواع اکسیدان و روش های استفاده

همه آنچه که قرار است درباره انواع اکسیدان و روش های استفاده از آن بدانید

 مسلماً زیبایی و سلامت مو در گرو مراقبت و استفاده صحیح از لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت است و رنگ کردن مو هم نقش برجسته ای در روتین زیبایی و سلامت مو دارد. در این میان اکسیدان یکی از متریال های اصلی و مهم تشکیل دهنده رنگ مو است که به عنوان فعال کننده آن در صورت استفاده صحیح موجبات سلامت، زیبایی و شادابی موی سر را فراهم می آورد. این محصول که در انواع شیمیایی و گیاهی نیز تولید می شود نوعی فعال کننده و محرک اصلی به حساب می آید که از آن در جهت باز شدن رنگ مو و نمایان شدن رنگ واقعی آن بر روی موها استفاده می شود. ما در این بخش از دانستنی های رژلب اطلاعاتی جامع و درخور نیاز را در رابطه با اکسیدان رنگ مو جمع آوری نمودیم تا شما همراهان همیشگی سایت رژلب بتوانید از آن نهایت بهره و استفاده را ببرید.

 

 

فهرست مطالب:

 
 
 

 

معرفی کامل اکسیدان و ترکیبات آن

اکسیدان چیست؟ به طور کلی اکسیدان به موادی مایع شکل گفته می شود که از آن در جهت فعال سازی ترکیبات رنگ مو و دکلره استفاده می شود. در واقع این محصول که به رنگ های فعال کننده نیز شهرت دارد به صورت یک کاتالیزور فعال عمل می کند. به این طریق که در صورت ترکیب شدن با رنگ مو میزان آمونیاک موجود در آن باعث جداسازی کوتیکول مو شده و با پاک‌سازی سولفورهای آن سبب می گردد تا دکلره یا رنگ مو به راحتی به داخل تارهای مو نفوذ کند. برخورداری از چنین ویژگی هایی از طرفی هم باعث کاهش قطر و سفت شدن موی سر می شود و هم موجبات ثبات رنگ مو را به صورت دائمی فراهم می آورد. ناگفته نماند میزان روشن کنندگی و یا تیرگی موها به درصد و میزان استفاده از اکسیدان بستگی دارد. هر اندازه درصد و میزان استفاده از این مواد در رنگ مو بالاتر باشد میزان روشن کنندگی رنگ مو نیز بیشتر می شود. همچنین اگر درصد اکسیدان مصرفی کمتر باشد مقدار روشن کنندگی رنگ هم کاهش می یابد.

 

 

کاربردهای مختص به اکسیدان مو

اگرچه اکسیدان و انواع آن جزء جدایی ناپذیر از پروسه رنگ کردن به حساب می آید اما خارج از ترکیبات و متریال های اصلی رنگ مو است. این به این معنی است که مستقیماً با ترکیب شدن با رنگ مو و با قرار گیری بر روی موهایتان استفاده می شود. از طرفی هم در صورت استفاده از اکسیدان، این مواد تنها با لایه بیرونی موها در تماس است و نمی تواند به ساختار عمقی پوست سر وارد شود. بنابراین لزومی نیست به هنگام استفاده از آن نگران آسیب دیدن موهایتان و نازک شدن تارهای آن شوید. با انتخاب برندهای معتبری از این محصول و استفاده صحیح آن نه تنها سلامت موهای شما تضمین می شود بلکه جذابیت و زیبایی بیشتری هم برای آن ها به ارمغان آورده می شود. حال بیایید با هم با مطالعه ادامه مطلب از سایت رژلب بیشتر با کاربردهای منحصر به فرد آن در پروسه رنگ مو آشنا شویم.

اکسیدان یا همان پراکسید هیدروژن محصولی شیمیایی و یا گیاهی است که در صورت ترکیب شدن با رنگ مو موجب می شود تا رنگ مورد علاقه تان را که برای زیبایی هر چه بیشتر موهایتان انتخاب کرده اید به خوبی خود را نشان دهد. در واقع این محصول وظیفه از بین بردن رنگ‌دانه های مو پیش از رنگ کردن را بر عهده دارد. پس با استفاده از آن به همراه رنگ موی جدیدی که انتخاب کردید می توانید موهای خود را به دلخواه از 3 الی 8 سایه روشن تر کنید. با این حال بسیاری از آرایشگرها و یا حتی فروشندگان این محصول که اطلاعات جامعی درباره نحوه و موارد استفاده از آن دارند همیشه اکسیدان با مشخصاتی از 2 الی 3 سایه روشن تر را به مشتریان خود پیشنهاد می کنند. در این صورت از آسیب رساندن به موی سر تا حد بسیار بالایی جلوگیری می شود. بنا به گفته بسیاری از پزشکان و متخصصین حوزه سلامت و بهداشت مو از آنجایی که این محصول به طور کاملاً مستقیم با رنگ‌دانه های موی سر در ارتباط است بنابراین رعایت زمان‌بندی توصیه شده برای آن بسیار مهم است. پس اگر اکسیدان مورد نظرتان به همراه رنگ مو را بر روی موهایتان گذاشته اید دقت لازم را به کار گیرید که طبق زمان توصیه شده نه کمتر و نه بیشتر بر روی موهایتان باقی بماند تا به نتیجه دلخواهتان دست یابید.

 

 

معرفی انواع اکسیدان مو

آیا می دانید اکسیدان در چه درصد هایی تولید می شود؟ بی شک یکی از جالب ترین و مهیج ترین اقداماتی که بانوان برای زیبایی و جذابیت هرچه تمام تر صورتشان انجام می دهند رنگ کردن موی سر است که این می تواند از تناژ کاملاً تیره آغاز شده و به تناژ بسیار روشن و سفید ختم شود. مسلماً این کار بدون استفاده از اکسیدان و ترکیب آن با رنگ مو میسر نیست. از این رو نیاز است درباره انواع این محصول اطلاعات بیشتری داشته باشیم تا با ذهن بازتری نسبت به انتخاب آن در تغییر رنگ موهایمان اقدام کنیم. به طور کلی اکسیدان مو با هر مارک و برندی در 4 درصد زیر تولید و به بازار عرضه می شود:

 

اکسیدان 3 درصد:

این محصول که به اکسیدان 0.5 یا همان ولوم شماره 10 نیز شهرت دارد یکی از ضعیف ترین انواع آن به حساب می آید. معمولاً در مواقعی که فرد بخواهد بر روی موهای خود رنگ هایی همچون هایلایت، مش مو و یا انواع لایت مو را پیاده کند از این نوع اکسیدان استفاده می کند. همچنین نوع 3 درصد آن به دلیل داشتن پایه ضعیف برای تیره کردن موها و ترکیب رنگ هایی نظیر مشکی و قهوه ای بسیار استفاده می شود. در واقع استفاده از اکسیدان با این میزان درصد باعث تیرگی بیشتر رنگ و ثبات آن بر روی موها می شود. نسبت رنگ مو و اکسیدان با این میزان درصد یک به دو می باشد.

 

اکسیدان 6 درصد:

اکسیدان 6 درصد نیز در میان آرایشگران به اکسیدان شماره یک و ولوم 20 معروف است. از این محصول بیشتر در مواقعی که اقداماتی همچون دکوپاژ و یا دکلره ضعیف بر روی موها انجام شود استفاده می گردد. همچنین تأثیر بسیاری برای پوشش دهی بالای تارهای سفید مو و نیز رسوب کردن رنگ مو در نواحی خاص موی سر همچون ساقه مو دارد. در صورت استفاده از اکسیدان 6 درصد در جهت روشن کردن موی سر و یا انجام مش مو برای پیشگیری از سوختن تارهای مو حتماً از فویل استفاده شود. این کار را هم آرایشگران حرفه ای در آرایشگاه ها انجام می دهند. نسبت این مقدار مواد با رنگ مو برای رنگ کردن موها یک به یک است.

 

اکسیدان 9 درصد:

این محصول که به نام های اکسیدان شماره دو یا ولوم 30 نیز شناخته می شود با قابلیت روشن کنندگی مناسب موها یکی از معروف ترین و پرکاربردترین اکسیدان ها به شمار می آید. از این محصول بیشتر برای باز کردن رنگ مو و یا دکلره استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای باز کردن رنگ دانه های مو نیز استفاده کرد تا رنگ هایی با پایه های روشن تر به خوبی خود را بر روی موی سر نشان دهند. معمولاً نسبت رنگ و اکسیدان برای این مقدار درصد یک به یک است.

 

اکسیدان 12 درصد:

از این مواد یا همان اکسیدان شماره سه و یا ولوم 40 بیشتر مواقع برای پیاده کردن دکلره های قوی بر روی موها استفاده می شود. اگر به روش خانگی تصمیم به انجام دکلره برای موهایتان دارید ترجیحاً از اکسیدان 12 درصد استفاده نکنید. زیرا عدم اطلاع از چگونگی و یا میزان استفاده از آن منجر به وارد شدن آسیب های جدی به تارهای موی می شود. برای روشن کردن و رنگ کردن موها نسبت اکسیدان و رنگ مو یک به یک است.

 

 

آموزش استفاده صحیح از اکسیدان مو

در ادامه این بخش از دانستنی های سایت رژلب به آموزش چگونگی استفاده از اکسیدان مو می پردازیم.

بدیهی است رنگ کردن دلخواه موی سر به شیوه مطلوب علاوه بر انتخاب مناسب و صحیح رنگ مو نیازمند اکسیدان با درصد مناسب در برند معتبر و با کیفیت است. بنا به توصیه بالای متخصصان در سایت رژلب اجرای ماهرانه رنگ مو در گرو انتخاب صحیح اکسیدان است. پیش از هر چیزی دقت داشته باشید کیفیت را فدای کمیت دز انتخاب این محصول نکنید و اگر تجربه شما در این زمینه کم است برای پیشگیری از آسیب دیدن موهایتان این کار را به آرایشگران حرفه ای واگذار کنید. با توجه به مطالب فوق که درباره انواع مختلفی از اکسیدان ها بر مبنای درصد ارائه شد می توان از آن ها در ترکیب رنگ های مختلف، اجرای هایلایت ها، مش مو و انواع لایت ها استفاده کرد. اگر شما تمایل دارید به روش خانگی از ترکیب رنگ مو این مواد ( شیمیایی و گیاهی) استفاده کنید ضروری است از چند نکته مهم درباره ترکیب آن رنگ موها مطلع شوید:

حتماً درصد اکسیدان را به نسبت پایه رنگ انتخاب کنید

بر روی هر جعبه رنگ مو فرمولی خاص درباره ترکیب این دو مواد چاپ شده است. از این رو برای داشتن موی طبیعی حتماً از فرمول روی جعبه و نسبت رنگ مو و اکسیدان پیروی کنید. به این معنی که حتماً بایستی غلظت ترکیب این مواد با رنگ مو با در نظر گرفتن انتخاب پایه آن از تیره به روشن باشد. همچنین اگر می خواهید ترکیباتی سه بعدی از رنگ مو را بر روی موهایتان پیاده کنید بهتر است در قسمت های تیره و روشن موها از اکسیدان با درصدهای مختص به خود استفاده کنید. در ضمن یادآوری می کنیم میزان استفاده از این مواد در ترکیب رنگ به جنس مو و رنگ آن بستگی دارد. هر اندازه مو تیره تر و ضخیم تر باشد برای روشن تر شدن آن ها بایستی از اکسیدان با درصد بیشتری استفاده شود.

 

 

معتبرترین برند اکسیدان مو را بشناسید

تا اینجای مطلب از سایت رژلب که شما را با انواع اکسیدان مو و نحوه استفاده از آن آشنا کردیم حال وقت آن است که بدانید با توجه به رنگ مویی که انتخاب می کنید برند معتبر و با کیفیت را برای خرید بهترین اکسیدان انتخاب کنید. در ادامه مطلب درباره با کیفیت ترین برندهای این محصول صحبت خواهیم کرد:

 

اکسیدان برند

استفاده از اکسیدان با برند را همیشه آرایشگران حرفه ای توصیه می کنند. بهترین نوع این برند 20 ولوم آن می باشد که برای انواع موهای مختلف کاملاً مناسب است. از جمله قابلیت های بارز این اکسیدان ترکیب بندی خوب و یکدست با رنگ مو است که زیبایی و جذابیت خاصی به موهایتان خواهد داد. خیلی از خانم ها حتی با سپردن رنگ موهایشان به آرایشگران حرفه ای باز هم از این موضوع شکایت دارند که موهایشان به رنگ دلخواه انتخابی تغییر نمی کند. اما ما به شما اطمینان می دهیم با خرید اکسیدان برند و ترکیب آن با رنگ موی مورد نظر موهایتان به اندازه دلخواه تغییر می یابد. در واقع با انتخاب این برند آرایشی که به معنای واقعی به کیفیت، زیبایی و سلامت موهایتان اهمیت می دهد نه تنها هیچ اشتباهی صورت نمی گیرد بلکه از سلامت ریشه موهایتان نیز تضمین می شود.

 

اکسیدان برند کلایرول

آیا دارای موهایی با پایه رنگی تیره هستید؟ آیا به دنبال بهترین برند اکسیدان برای تثبیت دائمی رنگ موی خود هستید؟ ما به شما برند کلایرول را پیشنهاد می کنیم. در حقیقت این محصول با برند کلایرول با فرمولاسیون غیر محرک خود بدون آنکه آسیبی به ریشه موها وارد کند آن را به رنگ دلخواهتان می رساند. قطعاً یک بار از این محصول به مقدار 9 درصد برای روشن کردن موهایتان ارزش استفاده را دارد. به علاوه آنکه برای ترکیب با انواع دکلره های مایع و پودری گزینه انتخابی بسیار مناسبی است.

 

اکسیدان برند ولا

اگر تصمیم گرفتید خودتان در خانه موهایتان را رنگ کنید و به دنبال خرید یک اکسیدان با کیفیت عالی و قیمت مناسب هستید ما به شما برند ولا از این محصول را پیشنهاد می کنیم. می توان گفت نوع 6 درصد آن با فرمولاسیون کرم مانند خود بسیار سریع با رنگ مو ترکیب می شود. همچنین با قابلیت چسبندگی خوب و پراکسید پایینی که دارد مانع از سوختن موها و آسیب رساندن به ریشه آن ها می شود. از دیگر خواص منحصر به فرد این برند این است که به تثبیت واقعی رنگ مو و حذف هرگونه سایه نارنجی و قرمز در لایه های آن کمک می کند. به جرات می توان گفت این برند مناسب برای انواع مو با جنس، قطر، اندازه و رنگ های مختلف است.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

اکسیدان واقعا جقدر در دوام رنگ تاثیر داره؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: