پنجشنبه 09 مهر 1394 - 11:55:53

پوستی سالم با مواد غذایی مناسب

 



همان طور که توصیه می شود برای سلامت پوست از مرطوب کننده و ضد آفتاب روی سطح خارجی پوست استفاده شود، برای سلامت پوست از داخل نیز نیاز به یک برنامه غذایی مناسب و رعایت کردن باید ها و نباید هایی است. همان طورکه می دانید رعایت یک برنامه غذایی تنها در وزن و تناسب اندام تاثیر نداشته و روی پوست و مو نیز اثرات بسیاری دارد.
در این مقاله به غذاهای مناسب هر فرد بیشتر پرداخته و باید ها و نباید های در مورد پوست را بیشتر شرح می دهیم.
در خوردن انواع خوراکی ها بیشتر دقت کنید
یک رژیم غذایی که مناسب بدن باشد، برای پوست و مو نیز قطعا مفید است. این به شرطی است که برنامه غذایی ذکر شده حاوی مقدار زیادی سبزیجات تازه و میوه باشد. زیرا سبزیجات و میوه ها حاوی مقادیر بالایی فیبر و مقدار کمی چربی، شکر و نمک هستند. پس این مواد به بدن انواع ویتامین ها و مواد معدنی را رسانده و باعث می شوند که بدن به بهترین شکل کار کند.
لیست مواد غذایی مورد نیاز برای پوست
• مهم ترین عنصر در زیباسازی پوست، آب است. درست است که در غذایی که خورده می شود آب وجود دارد ولی باید حداقل 8 لیوان آب در طول روز خورده شود تا بدن سالم مانده و سلامت پوست تضمین شود.
• کربوهیدرات های سلولزی که به عنوان غذاهای حاوی فیبر شناخته می شوند نیز تاثیر زیادی بر روی پوست دارند. این مواد باعث می شوند که پوست روشن تر و شفاف تر شود.
• ویتامین آ نیز برای رشد و ترمیم بافت های پوست تاثیر زیادی دارد. کمبود ویتامین آ باعث خشکی، خارش و کاهش انعطاف پذیری پوست و در نتیجه پیری زود رس می شود. ویتامین آ در موادی مانند هویج، کلم بروکلی و زردآلو وجود دارد.
• ویتامین ث نیز برای تولید کلاژن در پوست نیاز است تا بتوان پوست را سفت تر کند. ویتامین ث در موادی مانند توت فرنگی، مرکبات، کاهو، گوجه فرنگی و سبزی شاهی وجود دارد.
• ویتامین ای نیز یک ویتامین آنتی اکسیدان بوده و رادیکال های آزاد روی پوست که منجر به بروز چروک و پیری می شوند را آزاد می کند. ویتامین ای در موادی مانند بادام، فندق و سبوس گندم وجود دارد.
• ترکیب زینک و یا همان روی با ویتامین آ باعث تولید کلاژن شده و پوست را سفت کرده و و انعطاف پذیری آن را بالا می برد. این ترکیب در موادی مانند صدف، غلات سبوس دار، شیر، ماست و پنیر وجود دارد.
رژیم نامناسب
افزایش و کاهش وزن پشت سر هم نیز روی پوست تاثیر دارد. خوردن بیش از اندازه و چاق شدن باعث می شود که چربی های زیر پوست ضخیم شده و پوست را می کشد. بنابراین رژیم نامناسب و افزایش و کاهش وزن پشت سر هم باعث می شود که پوست آسیب دیده و روی آن خط و چین و چروک بیفتد. از طرف دیگر رژیم نامناسب باعث می شود که مواد غذایی مورد نیاز بدن به آن نرسیده و سلامت پوست به خطر بیفتد. بنابراین اگر می خواهید وزن خود را کم کنید این کار را به آرامی انجام دهید. تا به پوست خود نیز زمان تغییر داده و به آن آسیب نرسانید. برای این کار قبل از رژیم گرفتن با دکتر خود مشورت کنید.
برنامه غذایی روزانه
یک برنامه غذایی روزانه مناسب پوست می تواند حاوی
صبحانه: یک لیوان آب میوه طبیعی، یک لیوان شیر و موز تکه تکه شده و دو برش نان تست با پنیر کم چرب
نهار: ماهی کبابی و یا یک تکه مرغ پخته شدهبا برنج قهوه ای و یا نان و مقدار زیادی سبزیجات. سالاد میوه به همراه ماست و گردو

شام: سیب زمینی پخته شده که با پنیر کم چرب پر شده باشد و یک ظرف سالاد به همراه یک ظرف ماست کم چرب
خوردن و یا نخوردن شکلات
هیچ دلیل و مدرک معتبر علمی در مورد خوردن شکلات و جوش زدن به دلیل آن وجود ندارد. ولی از آن جایی که برنامه غذایی مناسب برای تناسب اندام و پوست باید کمتر حاوی چربی بوده و فیبر زیادی در خود داشته باشد بهتر است از خوردن شکلات و شیرینی جات تا جای ممکن صرف نظر شده و این خوراکی ها تنها گاهی اوقات مصرف شوند. همچنین هرگاه که هوس شکلات کردید، می توانید به جای آن کمی میوه بخورید.

 

برای مشاهده فیلم آموزش مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 09 مهر 1394 - 20:25:18
جالبه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: