جمعه 24 مهر 1394 - 13:06:32

جلوگیری از جوش پس از بلوغ

 


دوران بلوغ یکی از سخت ترین دوران زندگی برای دختران و یا پسران است زیرا در این سنین بدن دچار تغییرات شده و روی پوست جوش ها و لکه های نا زیبایی به وجود می آید ولی این که دوران بلوغ را پشت سر گذاشته ولی باز هم جوش زدن به خصوص روی صورت ادامه داشته باشد، ناراحت کننده تر است. به همین دلیل در این مقاله پنج روش ساده برای جلوگیری از جوش پس از پشت سر گذاشتن سن بلوغ مطرح شده است.
خوردن غذای سالم
غذای چرب منجر به داشتن یک صورت چرب نمی شود ولی برخی از خوردنی ها مانند شکر و کربوهیدرات باعث بروز جوش روی صورت می شود. همچنین تحقیقات نشان داده است که مصرف لبنیات نیز در جوش زدن موثر است، زیرا هورمون های موجود در لبنیات پوست را تحریک می کند. بنابراین سعی کنید محصولات غذایی خود را از مواد سالم و ارگانیک تهیه کنید.
یک تحقیق کوچک در فوریه سال 2011 که بیشتر روی مردان انجام شده است نشان می دهد که خوردن شکلات باعث تحریک و جوش زدن پوست می شود. پس سعی کنید با این که شکلات های خوشمزه زیادی وجود دارد از آن ها استفاده نکنید.
نداشتن استرس
استرس یکی از دلایل شایع در بروز جوش در سنین بزرگسالی و پس از پایان یافتن بلوغ است. پس اگر تجربه نشان داده که پوست شما در برابر استرس حساس است از یک لوسیون حاوی سالیسیلیک اسید و ضد باکتری استفاده کرده و همچنین از مرطوب کننده های طبیعی ضد جوش نیز استفاده کنید تا پوستی بدون جوش و زیبا داشته باشید.
استفاده از کرم پودر مناسب
برای پوشاندن لکه هایی که به دلیل جوش و یا هر دلیل دیگری روی پوستان به وجود آمده از یک کرم پودر مناسب استفاده کنید. همچنین استفاده از کرم پودر هایی که مات بوده و براق بودن پوست را از بین می برند نیز روش مناسبی برای جلوگیری از بروز جوش ها هستند. برای این کار می توان از پنککی که حاوی سیلیکا باشد نیز استفاده کرد تا براقیت بیش از حد و چربی پوست را گرفته و به زیبایی بیشتر آن کمک کند. از آن جایی که چربی ها بیشتر در قسمت T صورت تجمع می کنند اگر پوست ترکیبی دارید، می توانید از کرم پودری استفاده کنید که حاوی سالیسیک اسید باشد. همچنین برای زدن کرم پودر از فرچه آرایشی مخصوص آن استفاده کرده و یا ابتدا دست های خود را شسته و سپس کرم پودر را روی صورت خود بزنید.
نخوابیدن با آرایش
خوابیدن با آرایش یکی از بزرگ ترین دلایل بسته شدن روزنه های پوستی و به وجود آمدن جوش روی صورت است. بنابراین حتی وقتی خیلی خسته هستید حداقل با دستمال مرطوب پوست خود را از کرم ها و چربی های روی پوست تان پاک کنید.
استفاده از صابون و یا ژل صورت حاوی سالیسیک اسید
متخصصین بر این باورند که مواد آرایشی بهداشتی حاوی سالیسیلیک اسید پوست را به خوبی شسته و هرگونه در روزنه های پوستی را از بین می برند. بنابراین از ژل های بهداشتی که حاوی الکل هستند دوری کرده و به جای آن از لایه بردار ها و یا مواد آرایشی حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید و با این کار هرگونه چربی در روی پوست را از بین ببرید.
استفاده از بنزویل پراکسید
ار سالیسیلیک اسید را امتحان کرده و نتیجه نگرفتید، می توانید از بنزویل پراکسید استفاده کنید. این ماده باکتری هایی که منجر به بروز جوش می شوند را از بین برده و در عرض 12 هفته وضعیت پوست را بهتر می کنند.

 

برای مشاهده فیلم آموزش مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 23 مهر 1394 - 21:11:37
فوق العادست
نکاتتون محشره
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: