شنبه 23 آبان 1394 - 02:36:18

نکات کوتاهی مو

چند نکته مهم در مورد کوتاه کردن موها

کوتاهی مو

 

 



اگر از آن دسته خانم هایی هستید که همیشه موهای بلند داشته و حال می خواهید آن ها را از مدل همیشگی خود کوتاه تر کنید باید ترس ها را کنار گذاشته و با اعتماد به نفس این کار را انجام دهید. به نظر می رسد یکی از بزرگ ترین دلایلی که خانم ها ازکوتاه کردن موهای خود وحشت دارند این است که می ترسند آرایشگر آن ها موهایشان را به آن صورتی که خود دوست دارند، در نیاورند. از طرفی پس از این که موها کوتاه شدند نمی توان آن ها را به جای سابق خود برگرداند و باید با همان مدلی که از آن ناراضی هستید، تا مدتی سر کنید. و یا مجبور می شوید موهای خود را کوتاه تر کنید که این نظر را کمتر خانمی می پسندد.

به دلیل این مشکلات  بعضی از خانم ها ترجیح می دهند خود و در منزل خود موهای خودشان را کوتاه کنند. اما این خانم ها باید به این نکته توجه داشته باشند که درست است که با این روش شما خودتان موها را کوتاه کرده و به همان مدل مورد نظر خود در می آورید ولی اگر مهارت کافی نداشته باشید باز هم روی موها فاجعه دیگری رخ می دهد. در این مقاله به بررسی چند نکته پرداخته شده که با استفاده از آن ها می توانید خودتان موهای خود را کوتاه کنید و به نتیجه مورد نظر خود دست یابید.
تمرین کوتاهی مو
تمرین کردن باعث می شود که حتی اگر در کاری استعداد ندارید هم پیشرفت کنید. پس قبل از این که موهای خود را کوتاه کنید باید حتما تمرین کافی داشته باشید. این تمرین می تواند از چیز های ساده تر مثل کوتاه کردن چتری مو شروع شده و یا می توانید روی یک مانکن این کار را انجام داده و تمرین کنید. حتی می توانید از دوستان خود بخواهید که مدل شما شده و این ریسک را بپذیرند که شما هنوز یک آرایشگر ماهر نیستید و نمی توانید به همان صورتی که یک آرایشگر خبره موکوتاه می کند، کوتاهی موها را انجام دهید.

تماشا و یادگیری آموزش کوتاهی مو
این که شما بخواهید موهای خود را کوتاه کنید به این معنی نیست که با کس دیگری از دوستان خود نیز نمی توانید به آرایشگاه رفته و نحوه کوتاهی مو آن ها را بررسی کنید. برای یادگیری روش کار آرایشگران می تواند همراه یکی از دوستان خود به آرایشگاه رفته و وقتی آرایشگر موهای دوست شما را کوتاه می کند شما هم تماشا کرده و یاد بگیرید.
همچنین می توانید از طریق آنلاین انواع مختلف آموزش کوتاهی مو را فراگرفته و پس از تمرین در موهای دیگران روی موهای خود امتحان کنید.

خرید یک قیچی مناسب کوتاهی مو
اگر تصمیم دارید کوتاهی موها را فراگرفته و از این به بعد خودتان موهای خود را کوتاه کنید پس ضروری است که یک قیچی مناسب خریده و از این به بعد از آن برای کوتاهی تخصصی موها استفاده کنید. برای خرید قیچی نیز از قیچی های مخصوص آرایشگری و کوتاهی مو استفاده کنید. زیرا قیچی های دیگر موها را بدحالت کوتاه کرده و باعث بروز موخوره روی آن ها نیز می گردند. این قیچی ها ممکن است کمی گران قیمت باشند ولی نسبت به هزینه ای که هر بار برای مرتب کردن موهای خود به آرایشگاه ها می دهید، این مبلغ ناچیز به حساب می آید.

آماده سازی موها قبل از کوتاهی مو
کوتاهی موها به این سادگی نیست که هر موقع هوس کردید موهای خود را کوتاه کنید بلکه برای انجام کوتاهی مو باید ابتدا موها را با شامپو کاندیشنر مناسب آن ها شسته و سپس با استفاده از یک شانه دندانه درشت گره موها را باز کنید. سپس موهای نمدار خود را با گیره بسته و کار خود را آغاز کنید.

• کوتاهی مو را کم کم انجام  دهید
از آن جایی که تازه کار هستید و احتمال هرگونه خطایی وجود دارد می توانید هر مرحله کوتاهی را به آرامی انجام داده و هر بار مقدار کمی از موها را کوتاه کنید تا اگر در قسمتی دچار اشتباه شدید بتوانید آن را تصحیح کنید. این کار باعث می شود که احتمالی خرابی مدل موی مورد نظر شما خیلی پایین بیاید.

 

برای مشاهده فیلم آموزش کوتاهی مو اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: