یکشنبه 08 آذر 1394 - 22:07:39

روغن کنجد

مصارف زیبایی روغن کنجد

سلامت و زیبایی با روغن گیاهی



تمام روغن های گیاهی در زیبایی تاثیر گذار بوده و در بین خانم ها برای انواع مصارف زیبایی استفاده می شود. استفاده از بعضی از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل بسیار رواج داشته و برخی روغن های لوکس دیگر مانند روغن آرگان که گرانقیمت تر نیز هست هم برای زیبایی پوست و مو استفاده می شود. استفاده از روغن های گیاهی به حدی محبوبیت یافته است که بسیاری از کارخانجات تولیدی محصولات آرایشی این روغن ها را نیز در رده محصولات تولیدی خود قرار داده اند. در این مقاله نیز به یکی از این روغن های گیاهی پرداخته شده و مزایای بی نظیر آن بررسی شده است.
ضدپیری پوست

 



کرم های زیادی در بازار وجود دارند که به دلیل ضدپیری بودن شان قیمت بالایی دارند. اما از طرفی این کرم ها از محصولات شیمیایی به وجود آمده و از طرف دیگر ممکن است حساسیت زا باشند. این در حالی است که روغن کنجد کاملا گیاهی بوده و به دلیل خواص آنتی اکسیدان آن با چروک و پیری پوست مقابله می کند. همچنین روغن کنجد حاوی ویتامین بوده و پوست را آبرسانی می کند که این خود باعث نرمی پوست می شود.

ضد آفتاب

 



اگر از زدن ضد آفتاب های شیمیایی خسته شده اید و می خواهید یک محصول گیاهی را انتخاب کنید می توانید روغن کنجد را روی بدن خود مالیده و به عنوان ضد آفتاب از آن استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که روغن کنجد SPF پایینی دارد پس بهتر است همراه با آن از محصولات دیگر و یا چتر و کلاه نیز استفاده کنید.

چربی زدایی

 



یکی از روش های از بین بردن چربی های روی پوست استفاده از روغن کنجد است. بسیاری از مردم ترجیح می دهند که از روغن نارگیل و یا روغن زیتون استفاده کنند ولی بدون شک روغن کنجد نیز خواص خاص خود را دارد. جربی زدایی سموم و آلودگی های روی پوست را از بین می برد و به درخشش پوست کمک می کند.

درمان آفتاب سوختگی و بادزدگی

 


 
هنگام فصل گرما  پدیده آفتاب سوختگی شیوع پیدا کرده و در هوای سرد نیز باد شدید باعث سوختن و آسیب پوست می شود که این عوامل پوست را ملتهب و حساس می کند. برای درمان پوست سوخته در این شرایط کافیست کمی روغن کنجد روی پوست زده و آن را به آرامی روی پوست بمالید.

درمان خشکی موها

 



اگربه دنبال درمان موهای خشک هستید به احتمال زیاد تا به حال از روش های درمانی حاوی روغن نارگیل و جوجوبا بهره برده اید ولی روغن کنجد هم از آن دسته روغن های مناسب درمان موهای خشک است. برای این کار کافیست کمی روغن کنجد را روی کف دست های خود مالیده و سپس آن را روی موهای خود ماساژ دهید. سپس 20 تا 30 دقیقه صبر کرده و موها را با آب ولرم بشویید. با این کار موها نرم تر و درخشان تر می شوند. 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 09 آذر 1394 - 18:32:18
عالی بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: