یکشنبه 02 اسفند 1394 - 01:52:33

سلامت مو

موهای سالم و زیبا

ترک 5 عادت اشتباه برای داشتن موهای سالم

مراقبت ازمو


موهای سالم و زیبا خود به خود به دست نیامده و باید در مراقبت از موها توجه کرد. زیرا عوامل زیادی روی موها تاثیر گذاشته و باعث از بین بردن آن ها می شود. این عوامل شامل سبک زندگی، آب و هوا و ژنتیک می باشند. از طرفی برخی عادت های غلط نیز می توانند زیبایی موها را به خطر بیاندازند. در ادامه به بررسی برخی از این عادت ها پرداخته شده است.

 محکم بستن موها

همه خانم ها دوست دارند موهای مرتبی داشته باشند ولی اگر موها به مدت طولانی کشیده شوند کف سر ملتهب شده و این خود یکی از بزرگ ترین علل ریزش مو است. پس سعی کنید موهای خود را آزاد گذاشته و یا اگر می خواهید آن ها را جمع کنید، آن ها را نکشید و به آرامی این کار را انجام دهید.

 استفاده از حرارت مستقیم روی موها

 

موهای سالم



استفاده از وسایلی مانند بابلیس و یا اتوی مو که به صورت مستقیم موها را حرارت داده و حالت می دهند ممکن است جلوه زیبایی به موها ببخشند ولی در طولانی مدت باعث از بین بردن سلامت موها و ریزش آن ها می شوند. پس بهتر است مصرف این محصولات را به حداقل رسانده و با این کار از آسیب پذیری موهای خود جلوگیری کنید. در عوض این وسایل نیز می توانید از روش هایی که در آن ها نیازی به حرارت مستقیم نیست روی موهای خود استفاده کرده و به آن ها حالت ببخشید.

مواد شیمیایی روی موها

مواد شیمیایی که باعث فر شدن موها شده، ریباندینگ موها، رنگ کردن آن ها و بسیاری از روش های دیگری که با استفاده از آن ها موها تحت تاثیر مواد شیمیایی دچار تغییر می شوند باعث می شود که موهای سالم شما آسیب دیده و خشک و شکننده شوند. انجام مداوم این کارها نیز باعث می شود که موها سلامت خود را از دست داده و توانایی رشد خود را نیز از دست بدهند.

 مصرف نادرست داروهای هورمونی

برخی از داروهای معمول و قطع و وصل کردن استفاده آن ها مانند قرص های ضد بارداری باعث می شوند که موها آسیب ببینند. پس قبل از مصرف هر قرصی ازپزشک خود درباره عوارض آن سوال پرسیده و اگر از این داروها استفاده می کنید نوع آن ها را تغییر ندهید.

 

 استرس

 



 داشتن استرس یکی از بزرگ ترین دلایل ریزش موها و آسیب دیدن آن هاست. همچنین استرس باعث ریزش موها شده و تنها روش برای جلوگیری از ریزش به دلیل استرس آرام کردن خود با روش های مختلف است. برای این کار می توانید از ورزش هایی مانند یوگا و یا ریلکس کردن بدن خود استفاده کنید.

 


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 02 اسفند 1394 - 16:58:03
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: