شنبه 21 فروردین 1395 - 13:33:24

درمان لب های تیره

درمان لب های تیره

نکاتی برای از بین بردن تیرگی لب ها

درمان لب های تیره



لب هایی که به طور طبیعی سرخ یا صورتی باشند از زیبایی های یک خانم به حساب می آیند، اما متاسفانه داشتن لب های صورتی برای هر خانمی یک آرزو بوده و لب های افراد معمولا بیرنگ و یا تیره هستند. در این مقاله به عواملی که باعث تیرگی لب ها شده بیشتر پرداخته شده و راهکارهایی برای از بین بردن این تیرگی پیشنهاد شده است.

عوامل موثر در تیرگی لب ها :

قرار گرفتن در معرض آفتاب

همه می دانند که نور آفتاب منجر به دریافت ویتامین دی می شود ولی خورشید اشعه های مضری هم داشته و قرار گرفتن در معرض آفتاب یکی از عواملی است که منجر به تیرگی لب ها نیز می شود. نور خورشید پوست لب ها را هم مانند پوست   بدن تیره کرده و برای جلوگیری از این موضوع باید از ضدآفتاب های مخصوص لب استفاده کردو یا از قرار گیری در معرض آفتاب خودداری کرد.

سیگار کشیدن

کسانی که سیگار می کشند عموما  دندان هایی زرد داشته و پوست خوبی هم ندارند. علاوه بر پوست بدن سیگار کشیدن پوست لب ها را هم از بین برده و باعث سرطان هم می شود.

مکیدن لب ها

برخی از افراد عادت دارند که لب های خود را جویده و یا بمکند. این کار علاوه بر خشک کردن لب ها باعث می شود که لب ها تیره شده و زیبایی خود را از دست بدهند. همچنین زبان کشید بر روی لب ها نیز باعث خشکی و از بین رفتن پوست آن ها می شود.

رژلب

یکی از دلایل داشتن لب های تیره استفاده مداوم از رژ لب است. به خصوص رژ لب هایی که کیفیت پایینی دارند ،رنگ های شیمیایی خود را روی لب ها باقی گذاشته و در طولانی مدت باعث از بین بردن زیبایی طبیعی لب ها می شوند. پس اگر از آن دسته خانم هایی هستید که از رژ لب زیاد استفاده می کنید سعی کنید که از برندهای معروف و محصولات مرغوب مصرف کنید.

 

رژلب از عوامل تیرگی لب ها

 

قهوه

قهوه بر روی رنگ لب ها تاثیر زیادی دارد. زیرا قهوه حاوی کافئین بوده و کافئین داخل آن باعث تیره شدن لب ها به مرور زمان می شود.

برخی روش های طبیعی برای از بین بردن تیرگی لب ها :

عسل

عسل یکی از محصولاتی است که به داشتن لب هایی صورتی و زیبا کمک کرده و برای استفاده از آن کافیست شب ها قبل از خواب روی لب ها کمی عسل زده و صبر کنید خشک شود. پس با همان لب ها خوابیده و صبح روز بعد با لب هایی زیبا و صورتی رنگ روبرو شوید.

لیمو

لیمو یکی از میوه هایی است که برای سفید کردن همه قسمت های بدن کاربرد دارد. همچنین لیمو ترش را می توان روی لب ها زده و تیرگی آن ها را از بین برد. برای این کار کافیست چند قطره لیمو ترش تازه را  شب هنگام روی لب ها زده و صبح روز بعد بشویید. انجام مداوم این کار به شما کمک می کند تا لب هایی سرخ و زیبا داشته باشید.

بالم لب طبیعی

ترکیب برخی مواد طبیعی که به شما کمک می کند  بالم لب بوده و لب ها را نرم و خوش رنگ می کنند. برای ساخت این بالم لب کافیست کمی آب توت فرنگی را با یک بالم لب ترکیب کرده و روی لب های خود بمالید.

یخ

با استفاده از قطعه های یخ لب های خود را ماساژ داده و آن ها را مرطوب نگه دارید. برای نتیجه گیری بهتر قبل از یخ زدن آب کمی گلاب به آن اضافه کنید.

بادام

ترکیب بادام و آب لیمو ترش تاثیر زیادی در برگرداندن رنگ لب ها داشته و ترکیب این دو با یکدیگر و قرار دادن آن روی لب ها قبل از خواب و شستشوی آن در روز بعد به شما کمک می کند تا لب های صورتی و زیبایی داشته باشید.

هویج

قبل از به رختخواب رفتن کمی آب هویج را روی لب ها مالیده و صبح روز بعد بشویید. این کار لب های شما را به سرعت به رنگ صورتی در می آورد.

ماساژ لب ها با مسواک

لایه برداری لب ها امری ضروری بوده و به لب ها کمک می کند تا با جایگزینی سلول های مرده پوستی، سلول های جدید به وجود آورده و لب هایی نرم و زیبا داشته باشید.

توت فرنگی و ذغال اخته

این دو میوه خوشمزه در روشن کردن رنگ لب ها تاثیر زیادی داشته و ترکیب آن ها با عسل نیز همین تاثیر را روی لب ها دارد. 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: