دوشنبه 02 فروردین 1395 - 01:31:16

چروک گردن

جوان نگه داشتن پوست گردن

جلوگیری از چروک گردن

جلوگیری از چروک گردن



پوست گردن یکی از حساس ترین قسمت های بدن بوده و در صورتی که به درستی از آن مراقبت نشود سریع تر از پوست صورت دچار چروک می شود. از طرفی هرچقدر هم که پوست صورت زیبایی داشته باشید در صورتی که پوست گردن شما چروک افتاده باشد چهره شما مسن به نظر آمده و جلوه زیبایی ندارد. به همین دلیل بهتر است در مورد گردن خود نیز حساسیت به خرج دادده و مراقب چروک شدن پوست آن باشید. در این مقاله نکاتی در مورد جلوگیری از چروک گردن ارائه شده است.

• خورشید به دلیل داشتن اشعه های UVA و UVB آسیب های زیادی به پوست وارد می کند. بنابراین باید از قرارگیری در معرض آفتاب خودداری کرده و و فراموش نکنید که از یک ضد آفتاب با کیفیت خوب روی پوست گردن خود استفاده کنید.
• سیگار برای پوست ضرر دارد. اگر عادت به کشیدن سیگار دارید باید بدانید که سیگار کشیدن هم باعث چروک صورت و هم باعث چروک گردن می شود، علاوه بر آن سیگار رنگ پوست را هم تیره نشان می دهد. پس بهتر است هر چه سریع تر سیگار کشیدن را ترک کنید.
• اگر واقعا می خواهید چروک گردن خود را کاهش دهید باید هر روز چند تمرین ساده را انجام دهید. زیرا انجام تمرینات و ماساژهای ساده روی گردن می تواند به پوست آن کمک کرده  تا دیرتر چروک شده و یا چروک نشود.
• یکی از عاداتی که اکثر افراد دارند پایین نگه داشتن سر و چسباندن چانه به سینه است. باید بدانید که این عادت باعث چروک پوست گردن شده و ضرر های زیادی دارد. پس برای جلوگیری از چروک شدن گردن خود ،همیشه سر و گردن خود را برافراشته نگه دارید.
• نوشیدن آب یکی از روشهایی است که به پوست گردن کمک می کند تا دیرتر چروک شده و زیبایی خود را حفظ کند. پس روزانه 4 تا 5 لیتر آب نوشیده و با این کار رطوبت کافی به بدن خود برسانید.
• استفاده کردن از بالشت های بلند برای خوابیدن نیز یکی از عاداتی است که باعث چروک گردن می شود. پس به جای این کار از بالشت های کوتاه تر استفاده کرده و با این کار فاصله گردن و سر خود را حفظ کنید.
• استفاده از سیب زمینی روی پوست گردن به آن کمک می کند تا چروک نیفتاده و همچنین منافذ پوست را باز کند. پس شب ها یک سیب زمینی را به قطعه های کوچکی تقسیم کرده و آن را روی صورت و گردن خود قرار دهید.
• استفاده از کرم های ضد چروک نیز به شما کمک می کند تا از بروز چروک بر روی گردن خودداری کنید. برای این کار از کرم های با کیفیت بالا استفاده کرده و از مواد غذایی که خاصیت آنتی اکسیدان دارند، برای حفظ زیبایی خود کمک بگیرید.
• هر روز گردن خود را هم به همراه صورت تان شسته و با استفاده از کرم های مرطوب کننده آبرسانی کنید. این کار باعث می شود که پوست گردن مرطوب شده و چروک نیفتد.
• فراموش نکنید که پس از شستشوی صورت و گردن از یک مرطوب کننده با کیفیت بالا استفاده کنید.
• از غذاهایی که منبع غنی ویتامین ث هستند استفاده کنید. زیرا ویتامین ث باعث ساخت کلاژن در سطح پوست شده و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. فراموش نکنید که کلاژن همان چیزی است که انعطاف پوست شما را حفظ کرده و ظاهر آن را جوان نگه می دارد.
• روی گردن خود روغن آووکادو بمالید. انجام مداوم این کار به شما کمک می کند تا هیچ نگرانی برای بروز چروک روی گردن خود نداشته باشید.
• هفته ای یک بار لایه برداری کنید. همان طور که می دانید لایه برداری به پوست کمک می کند تا پوست جدیدی ساخته و چروک نیفتد. پس تنها هفته ای یک بار پوست خود را لایه برداری کرده و این کار را بیشتر انجام ندهید زیرا باعث از بین رفتن پوست شما می شود.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: