شنبه 07 فروردین 1395 - 10:59:58

درمان آکنه

آکنه در بزرگسالان

انواع آکنه و درمان و مراقبت آکنه

آکنه


متاسفانه آکنه نه تنها در نوجوانان بلکه در بین بسیاری از بزرگسالان نیز رواج دارد. گفته می شود که به دلیل تغییر هورمون ها در نوجوانی جوش و آکنه روی صورت به وجود می آید ولی در بسیاری از موارد خانم ها یا آقایان در دهه 30 و 40 سالگی نیز با این مشکل روبرو هستند.

دلایل آکنه و انواع آکنه

آکنه در سنین نوجوانی با آکنه در سنین بزرگسالی تفاوتی نداشته و حتی در بعضی مواقع دلایل بروز آکنه در برخی نواحی نیز یکسان است. برخی از دلایل رایج آلودگی، رژیم غذایی نامناسب، اشعه های خورشید، حساس بودن پوست، سیگار کشیدن، نوشیدنی های الکلی، کم آبی بدن و استفاده از لوازم آرایشی ارزان می باشد.
داشتن پوست چرب نیز خود یک مشکل بزرگ بوده و با بالا رفتن سن نیز تغییری نمی کند. یکی دیگر از دلایل جوش زدن نیز حاملگی و تغییرات هورمونی در این بازه زمانی است.
انوع مختلف آکنه پاپول، نودول، سیست و پوستول نام دارند که خوب است که با انواع آن ها آشنا شویم.

درمان آکنه و مراقبت از آکنه

• دارو

گاهی اوقات وجود یک آکنه بر روی پوست ممکن است خود به دلایل پزشکی و استفاده از دارو های شیمیایی باشد. زیرا بدن هر فرد به صورت متفاوتی عمل کرده و گاهی اوقات به برخی دارو ها واکنش غیر طبیعی نشان می دهند. پس اگر احساس می کنید که داروها باعث بروز جوش روی صورت شما هستند مصرف آن ها را قطع کرده و با پزشک خود تماس بگیرید.

• دلایل ارثی

بله درست است یکی از مهم ترین دلایل بروز جوش در سنین بزرگسالی ارثی بودن این امر می باشد که خواهر، مادر و یا یکی از افراد خانواده شما با این مساله روبرو هستند.

• بارداری

در طی دوران بارداری بسیاری از خانم ها با جوش مواجه می شوند. زیرا هورمون های آن ها تغییر می کند. ولی نگران این امر نباشید چرا که پس از فارغ شدن، این مشکل به طور اتوماتیک برطرف شده و تمام لکه ها، جوش ها و کک و مک های روی پوست به مرور زمان و با مراقبت صحیح از بین خواهند رفت.

• هورمون های نامتعادل

در طی دوران یائسگی، بارداری، دوران قاعدگی و قبل از آن ممکن است جوش روی بدن یا صورت اتفاق بیفتد که با استفاده از ماسک ها، لایه بردارها و روغن های خانگی به راحتی از بین می روند.

• استرس

متاسفانه استرس یکی از بزرگ ترین دلایل بیماری ها در حال حاضر می باشد. استرس می تواند منجر به تغییر رنگ پوست، خسته نشان دادن چهره و آسیب های داخلی شود. صورت نیز از آن دسته اعضای بدن است که به سرعت به هر چیزی واکنش نشان می دهد و با بروز جوش این مساله را مشخص می کند.

• آب و هوا

گاهی اوقات تغییرات آب و هوا منجر به بروز جوش روی صورت می شود. البته این گونه جوش ها همیشگی نیستند و به سرعت از بین می روند.

• درمان جوش های بزرگسالی در 30 و 40 سالگی

هیچ گاه جوش زدن و آکنه های پوست خود را نادیده نگیرید. زیرا آن ها نشان دهنده شراط ناگوار پوست شما هستند. به خصوص اگر در دهه 30 و 40 زندگی خود هستید و از آکنه و جوش رنج می برید، باید مراقبت های زیبایی خود را افزایش دهید و از محصولات ضد آکنه ای که در بازار به وفور یافت می شود، مصرف کنید. شما می توانید از پاک کننده های آرایشی و محصولات آرایشی بهداشتی ضد جوش استفاده کرده و به درمان پوست خود کمک کنید.

البته دقت داشته باشید که درمان های خانگی تاثیر بهتری دارند زیرا عوارض خاصی نداشته و تنها به پوست شما کمک می کنند. استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن جوجوبا، روغن زیتون و نارگیل می تواند در این امر به شما کمک کرده و کاملا ایمن هستند. نوشیدن آب میوه های تازه و ماسک های میوه ای نیز مناسب است. فراموش نکنید که رژیم غذایی مناسب نقش مهمی در درمان آکنه دارد. زیرا سلامت داخل بدن خود را روی صورت نشان می دهد. بنابراین تا جای ممکن آب نوشیده و از میوه ها و سبزیجات در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 07 فروردین 1395 - 14:59:46
عالی بود
ممنون از اطلاعات بسیار خوبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: