سه شنبه 17 فروردین 1395 - 10:43:15

سلامت پوست

چگونه پوستی بی نقص داشته باشیم

راه حل هایی برای پوستی شفاف تر

مراقبت از پوست

سلامت پوست

 

همه خانمها در آرزوی داشتن پوستی زیبا و بی نقص بوده و می خواهند حتی بدون آرایش نیز پوستی درخشان و زیبا داشته باشند. به همین دلیل نیز از کرم ها، لوسیون ها و ماسک های مختلف استفاده می کنند تا به این هدف دست یابند. اما گاهی اوقات برخی از خانم ها با وجود مراقبت های مناسب از پوست باز هم دچار مشکل می شوند که دلیل آن عدم رعایت کردن چند مساله ساده ولی اساسی است.
پس اگر شما هم بر این باورید که سلامت پوست هر فرد آینه ای از او می باشد می توانید این مقاله از سایت رژلب را خوانده و با رعایت چند نکته ساده پوستی زیبا و بی نظیر داشته باشید.

• رژیم غذایی مناسب
خوردن غذاهای سالم، مصرف میوه و سبزیجات به شما کمک می کند تا پوست شما زیبا و بی نظیر داشته باشید. پس از همین امروز به برنامه غذایی خود مواد معدنی، ویتامین های مختلف، آهن و غیره بیفزایید تا سلامت و زیبایی پوست و موی خود را تضمین کنید.

• نوشیدن فراوان آب
یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعت آب بوده و در صورتی که می خواهید پوستی شفاف و بی نقص داشته باشید می بایست روزانه 8 لیوان آب بخورید. نوشیدن آب به بدن کمک می کند تا سموم خود را دفع کند و ظاهر و پوست زیباتری داشته باشید.

• استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب
اگر تصمیم دارید در طول روز از خانه خارج شوید می بایست به اشعه های مضر خورشد توجه کنید. زیرا همان طور که همه می دانند اشعه های خورشید حتی در زمستان و حتی در روز های ابری و بارانی نیز به پوست آسیب می رسانند و برای بدن ضرر دارند. پس 30 دقیقه قبل از خروج از خانه روی پوست خود ضد آفتاب زده و در صورتی که برای یک مدت طولانی بیرون از خانه هستید، ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

• مواد و محصولات طبیعی
به طور معمول بسیاری از افراد از محصولات آرایشی و بهداشتی مختلفی استفاده می کنند که شیمیایی هستند، این در حالی است که مواد شیمیایی در طولانی مدت به پوست آسیب سانده و گاها اثرات جبران ناپذیری برجای می گذارند. پس بهتر است از مواد طبیعی در روتین آرایشی خود بیشتر کمک گرفته و سلامت پوست خود را برای همیشه تضمین کنید.

• شستشوی صحیح صورت
اگر شاغل هستید به این معنی است که تقریبا هر روز هفته به خارج از خانه رفته و در معرض آلودگی های محیط، گرد و غبار قرار می گیرید که این موارد پوست شما را به سرعت از بین می برند. بنابراین می بایست از خود بیشتر مراقبت کرده و تنها به شست و شوی عادی صورت خود بسنده نکنید. در صورتی که خواهان پوست بشاش و زیبا هستید همیشه پوست خود را با مواد پاک کننده مناسب شسته و از هرگونه آلودگی پاک کنید.

• ماساژ پوست
همه انسان ها نیاز به ریلکس کردن دارند و به همین دلیل گاها با ماساژ های مختلف بدن خود را ریلکس می کنند. اما این کار کافی نبوده و می بایست پوست صورت و گردن خود را هم ماساژ دهید. گفته می شود که در بسیاری از موارد بسیاری از مشکلات پوست و مو با ماساژ حل می شوند.

• دوری از استرس
داشتن استرس در زندگی پر مشغله امروزی یک امر طبیعی است اما همین استرس پوست را کدر و بی حالت می کند. به علاوه استرس پوست را چرب کرده و منجر به مشکلاتی مانند، جوش، لکه های تیره و چین و چروک می شود. بنابراین همیشه سعی کنید تا هرگونه استرس را از خود دورکرده و در صورتی که تحت شرایط استرس زا قرار گرفتید، خود را ریلکس کنید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: