سه شنبه 17 فروردین 1395 - 13:14:07

افتادگی پوست

9 روش موثر برای جلوگیری از افتادگی پوست

راه حل هایی برای پوست شفاف 

ماسک های طبیعی

چروک پوست

 


از نشانه های افزایش سن شل شدن و افتادگی پوست پلک ها، پوست گردن و بروز چروک هایی روی پیشانی، بین دو ابرو و کنار لب هاست. این علائم غیر قابل اجتناب بوده و در نهایت هر خانم یا آقا با این پدیده نه چندان خوشایند روبرو خواهد شد. البته بسیاری با استفاده از روش های مختلف سعی بر به تعویق انداختن این موضوع دارند. به طور مثال بسیاری بوتاکس، تزریق چربی و یا جراحی را امتحان می کنند ولی این روش ها نیز خطرات خاص خود را دارند.
به همین دلیل در این مقاله سایت رژلب به بررسی روش هایی طبیعی برای جلوگیری از افتادگی پوست و درمان آن ارائه شده است که با استفاده از این روش ها می توان پوست جوان و با طراوت به دست آورد.

1. ماسک گوجه فرنگی
برای استفاده از ماسک گوجه فرنگی کافیست یک گوجه را پوست گرفته و آب آن را بگیرید. سپس آن را به صورت حرکات دایره وار و به مدت 5 دقیقه روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید. یک ساعت صبر کرده و با آب بشویید. گوجه فرنگی خاصیت اسیدی دارد و ممکن است پوست کمی سوزش داشته و بوی نامطبوعی داشته باشد ولی همان طور که گفته می شود: نابرده رنج،  گنج میسر نمی شود.

2. چای سبز
چای سبز یکی از محبوب ترین نوشیدنی های طبیعی در بین دوستداران طبیعت است. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به لایه برداری و پاک کردن بدن از آلودگی ها کمک می کند. چای سبز خون را تصفیه و به سلامت پوست هم کمک می کند. به دلیل این که این ماده طبیعی حاوی ترکیبات کلاژن است، از افتادگی پوست جلوگیری کرده و نوشیدن یک فنجان از آن پس از مدت کوتاهی پوست زیبا و با طراوت به وجود می آورد.

3. توت فرنگی
توت فرنگی به منزله سفت کننده پوست عمل کرده و با رساندن مواد معدنی به بدن به سفتی و درخشش پوست کمک می کند. لازم به ذکراست که خوردن توت فرنگی و یا استفاده از آن به صورت ماسک تاثیر یکسانی دارد.

4. نمک دریا
از گذشته تاکنون متخصصین پوست مصرف نمک دریا را برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی پیشنهاد می کرده اند. نمک دریا به درمان افتاگی پوست کمک کرده و خطوط چهره را از بین می برد. بنابراین یک وان آب گرم حاوی نمک دریا را امتحان کرده و یا صورت خود را با استفاده از آن ماساژ دهید.

5. خیار
یکی از بهترین مواد طبیعی برای طراوت بخشیدن به صورت و همچنین سفت کردن و جلوگیری از افتادگی پوست خیار است. ماسک خیار خطوط  چهره که با افزایش سن به وجود می آیند را از بین برده و به خصوص به کار بردن آن در روی چشم و پوست اطراف چشم معجزه وار خواهد بود. برای مصرف خیار روی پوست کافیست آن را رنده کرده و روی کل صورت و روی چشم ها بگذارید تا هرگونه پف و افتادگی صورت را از بین ببرد.

6. سفیده تخم مرغ
یکی از روش های بسیار موثر ولی بد بو برای از بین بردن خطوط چهره و جلوگیری از افتادگی پوست، مصرف سفیده تخم مرغ است. برای استفاده از سفیده تخم مرغ کافیست یک عدد سفیده را با کمی آب لیمو ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا کف کند. این مخلوط را روی پوست صورت و گردن مالیده و 15 دقیقه صبر کنید تا پوست سفت شده و سپس با آب بشویید. 

7. ماساژ
ماساژ معمولی صورت پروسه  پیری وافتادگی پوست را به تاخیر انداخته و گردش خون را افزایش می دهد. گردش بهتر خون نیز پروسه تولید مجدد سلول ها را بالا برده و به داشتن پوست جوان تر کمک می کند. برای ماساژ صورت کافیست کمی روغن بادام، زیتون و یا روغن کرچک را روی صورت، گردن، دست ها و پاها ماساژ داده و ماساژ خود را به صورت حرکات دایره وار انجام دهید.

8. دارچین
دارچین یکی از ادویه جات معطر بوده که فواید زیادی برای پوست هم دارد. یکی از مهم ترین مصارف دارچین از بین بردن افتادگی پوست و چروک پوست است. دارچین تولید کلاژن روی پوست را بیشتر کرده و به سفت تر کردن پوست کمک می کند. برای استفاده از دارچین کافیست به مقدار مساوی پودر دارچین و زردچوبه را با کمی روغن زیتون و شکر مخلوط کرده و پوست را لایه برداری و مرطوب کنید.

9. زنجبیل
برای مصرف زنجبیل کافیست کمی زنجبیل را خرد کرده و آب آن را بگیرید. سپس کمی عسل به آن اضافه کرده و مخلوط به دست آمده را روی پوست صورت بمالید. پس از خشک شدن پوست آ ن را با آب شسته و شاهد تفاوت قابل توجه پوست خود باشید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: