شنبه 28 فروردین 1395 - 14:21:10

مزایای روغن کرچک

 روغن کرچک و رشد ابرو

تاثیر روغن کرچک در رشد ابرو

روغن کرچک برای رشد ابرو



بسیاری از خانم ها با مشکل نازکی ابروها روبرو می شوند، به خصوص این که افزایش سن روی ابروها تاثیر مستقیم داشته و برداشتن ابروها به مدت طولانی آن ها را نازک و کم پشت می کند. به همین دلیل بسیاری در جستجوی داروهای تقویتی برای ابروهای خود و موادی هستند که این مشکل را رفع کنند.
در این مقاله به جای مواد شیمیایی، روغن کرچک برای رشد ابروها پیشنهاد شده و روش هایی توصیه شده است که با استفاده از این روغن بتوان سلامت و زیبایی ابروها را تضمین کرد.

روغن کرچک چیست؟

همان طور که از نام آن مشخص است روغن کرچک یک روغن مقوی است که از فشردن دانه های کرچک به دست می آید. روغن کرچک به رنگ زرد کمرنگ است و یا ممکن است رنگ نداشته باشد. این روغن طبیعی غلیظ بوده و بسیار چسبناک است. این روغن بو و طعم قوی ای داشته و در صنعت تغذیه و زیبایی نقش مهمی به خصوص در کشورهای آسیایی ایفا می کند. زیرا این روغن در عطرها، در وکس ها و پالیش های آرایشی، در رنگ موها و در لاک ها استفاده می شود. علاوه بر آن از روغن کرچک در داروها و صنعت پزشکی هم استفاده می شود.

آیا روغن کرچک در رشد ابروها موثر است؟

بسیاری از ما و به خصوص خانم ها به دنبال داشتن ابروهای پرپشت و زیبا هستند. اما متاسفانه واقعیت این است که همه با چنین ابروهایی متولد نشده و بسیاری نیز ابروهای پرپشت خود را با افزایش سن از دست میدهند. اما روغن کرچک از آن جایی که حاوی مقادیر زیادی از اسید ریزینولئیک است و اسیدهای چرب زیادی هم دارد برای رشد ابروها بسیار مفید است. این اسیدها به رشد ابروها کمک کرده و با تقویت فولیکول های مو باعث رشد ابروها می شوند. به همین دلیل بهتر است هنگام استفاده، روغن کرچک را در اطراف ابروها و بقیه قسمت های صورت نمالید.
روغن کرچک به دلیل وجود ذرات ریز موجود در خود در پوست نفوذ کرده و به فولیکول های مو دسترسی پیدا می کند. شاید دلیل اصلی اهمیت زیاد این روغن نیز همین باشد.

نحوه استفاده از روغن کرچک روی ابروها

استفاده از این روغن بسیار ساده بوده و تنها می بایست به چند نکته توجه کنید.

1. قبل از استفاده از این روغن پوست خود را به خوبی شسته و هرگونه آلودگی را از روی آن پاک کنید.
2. با استفاده از یک فرچه آرایشی ابروهای خود را خشک کرده و آماده کنید.
3. روغن کرچک را روی انگشت های خود مالیده و آن ها را در جهت رشد ابروها روی ابروها بمالید. اگر نمی خواهید دست ها و انگشتان خود را روغنی کنید می توانید از پنبه های آرایش استفاده کرده و روی ابروهای خود روغن کرچک بمالید.
4. به آرامی ابروها را ماساژ داده و تا جایی که احساس کنید که روغن کرچک داخل پوست تان جذب شده این کار را ادامه دهید.

چند نکته مهم

1. قبل از مصرف روغن کرچک را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کرده و در صورتی که به آن آلرژی نداشتید، از آن روی پوست خود استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که داشتن آلرژی به این روغن بسیار خطرناک است و باید جدی گرفته شود.
2. اگر روغن کرچک شما غلظت زیادی داشته و در مصرف آن دچار مشکل شدید، می توانید کمی گلیسیرین به آن اضافه کنید. زیرا گلیسیرین خود به رشد موها کمک می کند.
3. استفاده از روغن کرچک در رشد ابروها ممکن است زمان بر باشد، به همین دلیل حداقل 2 تا 4 هفته برای دستیابی به نتایج اولیه باید صبر کنید.
4. برای عملکرد بهتر روغن کرچک می بایست آن را هر روز روی ابروها مالیده و مصرف آن را به صورت روزانه انجام دهید.
5. برخی افراد روغن کرچک را برای رشد مژه ها نیز موثر می دانند ولی  استفاده از این روغن روی مژه ها نیاز به دقت بیشتری داشته و نباید به چشم مالیده شود. اگر هم روغن کرچک به داخل چشمان شما نفوذ کرد، چشمان خود را به سرعت آبکشی کنید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: