دوشنبه 30 فروردین 1395 - 12:47:44

دلایل ریزش مو

ریختن موها

دلایل ریزش مو در خانم ها

 ریزش مو



تغییرات و اتفاقات زیادی در بدن یک خانم و در طول زندگی وی رخ می دهد. این تغییرات گاها کوچک بوده ولی در بسیاری از موارد نقش مهمی در زندگی وی ایفا می کنند. این تغییرات روی سلامت و موی خانم ها نیز تاثیر داشته و گاهی اوقات رشد موی آن ها خیلی زیاد بوده و در برخی موارد ریزش مو در بین آن ها بیشتر دیده می شود. بسیاری از این تغییرات وابسته به تغییرات هورمون استروژن خانم هاست و نامتعادلی و بالا و پایین رفتن میزان هورمون استروژن اصلی ترین دلیل ریزش مو در میان خانم هاست. البته دلایل دیگری نیز در ریزش و آسیب دیدگی موی خانم ها تاثیر گذارند. به طور مثال قرار گیری در زیر اشعه های خورشید در تابستان باعث آسیب رساندن به ساقه موها می شود. زیرا اشعه های خورشید موها را خشک و شکننده می کنند. از طرفی آلودگی هوا نیز بر سلامت مو تاثیر گذار است.
لازم به ذکر است که از دست دادن و ریزش موها امری کاملا طبیعی است. درست است که شمردن تعداد موها ممکن نیست ولی تحقیقات نشان داده اند که ریزش 50 تا 100 تار مو در طول روز طبیعی است. اما اگر وقتی که صبح از خواب بیدار می شوید روی بالشت شما پر از مو است، این یکی از نشانه های ریزش موست و می بایست جدی گرفته شود.
اگر موهایی که به دلیل اشعه های آفتاب، قرارگیری بیش از حد در کلر  و نمک دریا آسیب دیده اند به سرعت درمان نشوند، موها دچار ریزش شده و به همین  دلیل در برخورد با اولین مشکلات روی موهای خود می بایست آن را جدی گرفته اقدام به درمان کنید.
همانطور که همه می دانند موهای زیبا یکی از نشانه های زیبایی خانم هاست و به همین دلیل بسیاری از خانم ها از ریزش موهای خود هراس داشته و می خواهند که از این اتفاق تا حد ممکن جلوگیری کنند. اگر شما هم از این دسته از خانم ها هستید و می خواهید برای جلوگیری از ریزش موهای خود اقدام کنید، خوب است که ابتدا علت مشکل را یافته و سپس برای هر گونه اقدامی آماده شوید.

دلایل اصلی ریزش موها

1. قرار گیری در معرض اشعه های خورشید

این عامل هم روی آقایان و هم روی خانم ها تاثیر گذاربوده و موجب ریزش آن ها می شوند. اشعه های خورشید باعث تضعیف، خشکی، کدری و سوختن کف سر می شوند. به همین دلیل افرادی که برای یک مدت طولانی در معرض این اشعه ها قرار می گیرند، با مشکل ریزش مو بیشتر برخورد دارند. علاوه بر خورشید عوامل محیطی دیگر مانند آلودگی هوا  نیز به موها آسیب رسانده و باعث ریزش آن ها می شود.

2. کم خونی

 متاسفانه مشکل کم خونی در بین خانم ها شایع است و دلیل آن هم دوران قاعدگی خانم هاست. از دست دادن خون بدن، هموگلوبین های آن را هم کاهش داده و به همین دلیل اکسیژن کمتری به خون می رسد. کمبود اکسیژن  نیز منجر به ریزش موها می شود.

3. کمبود پروتئین

پروتئین یکی از مهم ترین مواد غذایی برای حفظ سلامت بدن و موهاست. بنابراین اگر بدن شما با کمبود پروتئین روبرو باشد پدیده ریزش موها امری طبیعی خواهد بود.

4. بیماری

برخی از بیماری ها مانند دیابت و پسوریازیس روی سلامت موها تاثیر گذاشته و موجب ریزش موها می شوند. دلیل این امر هم این است که خون به خوبی در بدن گردش پیدا نمی کند و اکسیژن نیز به قسمت های بالایی بدن نمی رسد. این امر موجب تضعیف موها شده و موها را ضعیف و شکننده می کند.

5. عدم تعادل هورمون های استروژن

بدن یک خانم در طی دوران زندگی اش با تغییرات زیاد هورمونی روبرو می شود. به طور مثال  هنگامی که استروژن سطح بدن کاهش یابد موها ضعیف و خشک می شوند ، به همین دلیل در طی این دوران و به خصوص در زمان پیش از قاعدگی باید مراقبت بیشتری از موها به عمل آمده و تا جای ممکن سطح هورمون های بدن خود را ثابت نگه دارید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: