دوشنبه 30 فروردین 1395 - 13:07:54

سلامت ناخن

مراقبت از ناخن ها

آیا ناخن ها هم به تنفس نیاز دارند؟

مراقبت از ناخن 


از گذشته تاکنون این باور وجود داشته است که ناخن ها نیز نیاز به تنفس دارند و هرچند وقت یک بار نباید روی آن ها لاک زد. ولی بسیاری از خانم ها عادت به لاک زدن و یا کاشت ناخن دارند و به ندرت ناخن های خود را به حال طبیعی شان رها می کنند. بسیاری، لاک روی ناخن های خود را پاک کرده و  بدون وقفه و بار دیگر روی آن ها لاک می زنند.


در این مقاله ، بررسی شده است که آیا این باور قدیمی صحت دارد یا خیر.

برای این موضوع یکی از متخصصین زیبایی به تحقیقاتی پرداخته است و این تحقیقات نشان می دهند که ناخن ها بر خلاف باور عموم برای تنفس و برای تقویت نیاز به برهنه بودن و بدون لاک بودن ندارند و این باور غلط می باشد.
وی همچنین توضیح داد که اگرچه ممکن است به دلیل لاک زدن مداوم و یا استفاده از رنگ های تیره به مرور زمان ناخن ها تغییر رنگ دهند ولی برای بهبود ناخن ها و برای تقویت آن ها نیازی به این نیست که لاک نزنید. درمان های طبیعی و شیمیایی زیادی برای این ناخن ها وجود دارند که شامل بسته های مراقبت از ناخن ها، تاپ کت های تقویتی و روش ها و درمان های طبیعی می شود البته استراحت دادن به ناخن ها و عدم استفاده از لاک روی آن ها می تواند به بهبود آهسته ناخن ها کمک کند ولی در نظر داشته باشید که این یک راهکار دائمی نبوده و جذابیت چندانی هم ندارد.
پس اگر احساس می کنید که ناخن های شما شکننده و حساس شده اند و نیاز به توجه بیشتری دارند به جای آن که روی آن ها لاک نزنید می توانید از بیس کت ها و یا داروهای تقویتی روی آن ها استفاده کنید. تحقیقات نشان داده اند که این داروها روی ناخن ها معجزه کرده و باعث تقویت و زیبایی هر چه بیشتر آن ها می شوند. همچنین اگر می خواهید ناخن های طبیعی و در عین حال شیکی داشته باشید می توانید روی ناخن های خود از یک لاک نود که به رنگ ناخن هاست، بهره ببرید. این رنگ لاک کوتاهی و بلندی ناخن های شما را پوشانده و تفاوت های آن ها را نیز از نظر می پوشاند. همچنین برای تقویت ناخن ها می توانید روی آن ها از تاپ کت و یا بیس کت استفاده کرده و علاوه بر داشتن ناخن های دلخواه خود، به استحکام و تقویت آن ها نیز کمک کنید.

آیا استفاده از دو لایه لاک روی ناخن ها مضر است؟

استفاده از لاک های براق و لاک های پررنگ در بین خانم ها طرفداران خاص خود را دارد. به خصوص در فصل زمستان که می توان از رنگ های تیره تری استفاده کرد. البته لاک های تیره نیاز به این دارند که حداقل دو بار روی ناخن ها کشیده شوند، که همانطور که گفته شد ممکن است به مرور زمان باعث تغییر رنگ ناخن ها شوند. البته باید توجه داشته باشید که برای استفاده از لاک های تیره باید حتما ابتدا یک بیس کت تقویتی روی ناخن ها زده و دو لایه نازک از لاک مورد نظر خود و سپس یک لایه تاپ کت روی ناخن های تان بزنید. این کار به شما کمک می کند که با تغییر رنگ ناخن ها روبرو نشوید. در صورت تمایل نیز می توانید تنها یک بار لاک مد نظر خود را زده و از رنگ به دست آمده لذت ببرید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: