جمعه 17 اردیبهشت 1395 - 10:04:46

نکات کوتاهی مو

نکات کوتاهی مو و شینیون

بهبود مهارت کوتاهی مو و شینیون

 

 کوتاهی مو 


کوتاه کردن موها نیاز به مهارت خاصی داشته و گاهی به دلیل عدم توانایی لازم در انجام این کار، مشتری به کوپ دلخواه خود نرسیده و ناراضی سالن را ترک می کند. شینیون موها هم به همین صورت است. خلاقیت و مهارت دو نکته اصلی در انجام شینیون است و اگر کسی تنها خلاقیت داشته باشد، بدون مهارت لازمه نمی تواند کارهای خوبی ارائه دهد.

در این مقاله نکته های لازمه برای به دست آوردن مهارت کافی در کوتاهی مو  و مدل دادن موها ارائه شده است.

 

1. مهارت در انجام آندرکات

برای انجام یک آندرکات حرفه ای نیاز به ابزار و تکنیک مناسبی است. برای این که بهترین نتیجه را بگیرید باید از یک قیچی بلند، یک شانه دندانه درشت استفاده کرده و  فراموش نکنید که انگشت شصت شما در انجام کوتاهی هیچ گاه از حرکت نایستد. همان طور که شانه به آرامی روی موها حرکت می کند، قیچی را باز و بسته کرده و توقف نکنید. هنگامی که به قسمت های بالاتر رسیدید هم بار دیگر موها را شانه کرده و کار خود را ادامه دهید. زیرا وقتی حرکت دادن و باز و بسته کردن قیچی را متوقف کنید، روی موها خط ناخواسته ای خواهد افتاد.

 

2. موهای خشک را کوتاه کنید.

برای این که به ظاهر مشتری خود جذابیت بیشتری ببخشید،  موهای وی را ابتدا خشک کرده و سپس کوتاهی را آغاز کنید. دقت داشته باشید که جهت موها و فرق مشتری را هم قبل از شروع کوتاهی از وی بپرسید. به خاطر داشته باشید که کوتاهی موهای خشک به شما جهت حرکت موها و قرارگیری آن ها را بهتر توضیح داده و در نتیجه بهتر می توانید مدل موی بهتری داشته باشید.

 

3. تکنیک بک کاتینگ

پوش دادن تکنیک مناسبی برای دادن حجم بیشتر به موهاست، ولی این تکنیک موقتی بوده و دائمی نیست. پس برای حجم دادن بیشتر به موها می توانید از تکنیک بک کاتینگ استفاده کرده و موها را به صورت عمودی و در فاصله 9 تا 12 سانتی از سر کوتاه کنید. 

 

4. نحوه دستیابی به خطوط صاف روی موها

در هنگام انجام کوتاهی  توجه داشته باشید که اگر قیچی را صاف در دست گرفته و آن را به داخل موها ببرید، موها با زاویه کمی کوتاه شده و صاف نخواهند بود، به گونه ای که لایه های بالایی کمی کوتاه تر از قسمت های زیرین مو می شود. پس اگر می خواهید روی موها یک خط صاف بیندازید، انگشت شصت خود را به صورت صاف روی موها فشار داده و با این کار با فاصله نزدیک تری به سر کوتاهی خود را انجام دهید. این کار زاویه موها را بسیار کمک کرده و خط موی شما را کاملا صاف می کنند.

 

5. کوتاه کردن موی آقایان

اگر از کوتاهی موی سر آقایان هراس دارید می توانید این کار را قدم به قدم شروع کنید. دقت داشته باشید که چه از ماشین  استفاده کنید و چه با استفاده از قیچی موها را کوتاه کنید، فاصله شما با سر نزدیک تر بوده و بنابراین احتمال اشتباه نیز بیشتر است. بنابراین از هر روشی که استفاده می کنید، از قبل تمرین کرده، کار را آهسته انجام داده و زمان کافی برای این کار بگذارید.

 

6. تقسیم بندی صحیح موها

هنگامی که موها را مرتب می کنید به کل سر نگاه نکرده و با تقسیم بندی مناسب مدل مو هر بار یک قسمت را کوتاه کنید. با این کار اعتماد به نفس و اطمینان از کار شما نیز بهبود یافته و در دستیابی به نتیجه نهایی بهتر عمل می کنید.

 

7. استفاده از بافت مو در شینیون

یکی از مدل موهای محبوب در بین خانم ها در حال حاضر بافتن آن هاست. این مدل مو توسط شینیون کاران برجسته نیز توصیه شده و می توان آن را در سبک های مختلف شینیون امتحان کرد. برای استفاده از بافت موها کافیست آن ها را به صورت جداگانه بافته و با یک زیرسازی مناسب روی سر به کار برید. به این ترتیب شینیونی زیبا و ماندگارتر خواهید داشت.

 

8. مدل دادن موی عروس

برخی از آرایشگران از این امر هراس داشته و به خصوص از خراب کردن موهای عروس های خود می هراسند. برای غلبه بر این موضوع کافیست قبل از مراسم موها را شینیون کرده و به گونه ای که با لباس وی مناسب می دانید و یا مدلی که خود فرد در ذهن دارد، کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

 

9. پوش دادن

هنگامی که موها را شینیون می کنید، هر قسمت را به صورت مجزا پوش دهید. سپس قسمت دیگری را پوش داده و به قبلی اضافه کنید. سپس همه قسمت ها را با هم  پوش دهید. این کار به شما کمک می کند تا موها را یکدست تر و بهتر نشان دهید.

 

برای مشاهده فیلم آموزش شینیون عروس اینجا کلیک کنید.

فیلم آموزش شینیون عروس

 

 


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 17 اردیبهشت 1395 - 11:24:02
عالی بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: