یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 - 07:54:47

رفع شوره سر

از بین بردن شوره سر با نمک

درمان شوره سر

شوره سر

شوره سر

ریختن پوست های مرده کف سر روی لباس و یا دیده شدن آن ها در بین موها معمولا موجب ناراحتی و شرمندگی بوده و به همین دلیل خانم ها و آقایان بسیاری که با شوره سر مواجه اند، در پی رفع این مشکل هستند. اما متاسفانه شوره سر برای هر فرد به یک نوع بوده و ممکن است رایج ترین شامپوها و یا روش های طبیعی برای یک فرد خاص کاربرد نداشته باشد.
اصلی ترین دلیل به وجود آمدن شوره ، خشک بودن کف سر است که هنگامی که پوست سر خشک می شود، پوسته پوسته شده و این پوست های مرده می ریزند. از طرفی با خشک شدن کف سر فولیکول های مو نیز تضعیف می شوند و موها می ریزند. بنابراین شوره سر تنها یک مشکل نبوده و باید جدی تر بررسی شود.
در این مقاله از سایت رژلب به بررسی یک روش قدیمی ولی کاربردی پرداخته شده است که خانم ها و آقایان در هر سنی می توانند از این روش کمک بگیرند. در این روش از نمک استفاده می شود که دلیل این امر هم مشخص خواهد شد.


چرا نمک؟
قبل از بررسی روش های ممکن برای از بین بردن شوره سر در مورد استفاده از نمک بیشتر توضیح می دهیم
• نمک یک لایه بردار طبیعی است. شوره سر نیز مانند نمک سفید رنگ است که از پوست های مرده سر تشکیل می شود. بنابراین با ریختن پوسته رویی سر و تشکیل یک پوسته جدید مشکل شوره سر به سادگی از بین می رود. بنابراین کافیست نمک را روی کف سر بمالید تا پوسته زیرین از بین برود.

• یکی دیگر از دلایل تشکیل شوره سر، وجود چربی بیش از اندازه روی کف سر است. بنابراین هنگامی که از نمک استفاده شود، نمک چربی را گرفته و تعادل سبوم های روی سر را حفظ می کند. به همین دلیل شوره سر نیز از بین می رود.

• یکی دیگر از دلایل وجود شوره سر، وجود قارچ هایی روی کف سر است که ممکن است در هر زمان عود کنند و در کل سر پخش شوند. به همین دلیل مصرف نمک توصیه می شود تا از رشد این قارچ ها جلوگیری شود.

 

نحوه استفاده از نمک برای از بین بردن شوره سر

برای از بین بردن شوره سر کافیست از نمک و روش های زیر کمک بگیرید.
• داخل نمک پاش کمی نمک ریخته و با تمرکز روی سر نمک بپاشید. سپس با کمک نوک انگشتان خود کف سر را ماساژ داده و قبل از آن انگشت های خود را کمی خیس کنید. به مدت 10 تا 15 دقیقه سر را با فاصله های مشخص ماساژ داده و صبر کنید. در طی این پروسه شوره های سر می ریزد ولی اگر این اتفاق نیفتاد و احساس کردید، شوره های بیشتری وجود دارد کافیست 5 دقیقه بیشتر به ماساژ دادن کف سر ادامه دهید. سپس موها را با یک شامپوی معمولی شسته و بار دیگر با یک شامپو ضد شوره قوی بشویید. موها را خشک کرده و تغییر را مشاهده کنید.

• روش دیگری هم برای استفاده از نمک وجود دارد. در این روش می بایست در یک ماهیتابه کمی آب ریخته و آب را گرم کنید. سپس 3 قاشق بزرگ نمک داخل ماهیتابه بریزید و  آن را همراه آب گرم کنید. دقت داشته باشید که نیازی به جوشاندن آب نیست و کافیست نمک داخل آب حل شود. پس از آن که نمک حل شد، کمی صبر کنید تا آب نمک شما خنک شود. در مرحله بعد کف سر خود را با استفاده از محلول به دست آمده شسته و به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید. پس از آن موها را با آب معمولی و یک شامپوی معمولی و یا یک شامپوی ضد شوره شسته و شاهد نتیجه به دست آمده باشید.

استفاده از نمک هزینه ای نداشته و هر کدام از روش های فوق به شما کمک می کنند تا موهایی سالم و زیبا داشته باشید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 - 15:49:59
فوق العاده بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: