دوشنبه 03 خرداد 1395 - 09:08:19

پاک کردن تاتو

روش پاک کردن تاتو

از بین بردن خالکوبی با نمک

پاک کردن تاتو با نمک


چندی است که تاتو کردن به یک امر همگانی تبدیل شده و تعداد کسانی که روی بدن خود تاتو می کنند نیز بیشتر شده است. از طرفی بسیاری از خانم ها که در گذشته ابروهای خود را تاتو کرده اند نیز ممکن است از این کار پشیمان شده و به دنبال از بین بردن آن باشند. برای از بین بردن تاتو ممکن است روش های زیادی پیشنهاد شود، اما یکی از روش های طبیعی که مخصوص تاتوهای کوچک تر بوده و تاثیر گذاری مناسبی هم دارد در این مقاله بررسی شده است.وآن استفاده از نمک درپاک کردن تاتوهای سطحی و کوچک روی پوست بدن می باشد. دقت کنید که این روش روی پوست صورت توصیه نشده و در انجام آن روی پوست بدن نیز باید دقت بالایی به کار برد.

 

1. نمک را روی تاتو نمالید.

 

پاک کردن تاتو 

صرف نظر از مدت زمانی که تاتو مورد نظر روی بدن شما وجود داشته است، مالیدن نمک به طور مستقیم روی پوست خطرناک است. دلایل آن هم به شرح زیر است:

پوست دو لایه دارد. درمی، که سطح داخلی پوست را تشکیل می دهد و اپیدرمی که لایه خارجی پوست است. هنگامی که روی بدن یا پوست تاتو زده می شود، جوهر آن به اپیدرمی پوست که لایه خارجی آن است، وارد شده و سپس به لایه درمی هم می رسد. بنابراین مالیدن نمک روی سطح خارجی یعنی اپیدرمی بیهوده خواهد بود و برای  پاک کردن تاتو باید نمک را به درمی پوست برسانید. در این صورت حتی اگر با مالیدن بیش از اندازه نمک روی پوست لایه سطحی پوست را از بین ببرید. باز هم نتیجه جالبی به دست نخواهد آمد.
• از طرفی مالیدن نمک روی تاتو باعث به وجود آمدن جوش و قرمزی آن ناحیه می شود و حتی ممکن است منجر به لک شدن پوست، بروز چروک روی آن و زخم شدن آن ناحیه شود. البته این پروسه عواقب وخیمی هم ممکن است داشته باشد و حتی باعث شود که تاتو شما بدتر دیده شود.

 

2. این طرز فکر از کجا آغاز شد؟

پاک کردن تاتو با نمک


• برخی از متخصصین پوست از این پروسه و از مالیدن محلول نمک بر روی پوست برای پاک کردن تاتوها و لکه های جزئی روی پوست استفاده می کنند. همچنین هنگامی که کسی تاتو می کند به وی گفته می شود که آن قسمت از پوست خود را در آب و یا آب و نمک قرار ندهد تا تاتوی وی خراب نشود. شاید این طرز تفکر به این دلیل شکل گرفته باشد که قرار گرفتن در معرض نمک و یا مالیدن آن بر روی پوست منجر به پاک کردن تاتو می شود، این در حالی است که توصیه تاتو کاران بدین مضمون تنها برای جلوگیری از التهاب پوست و پخش شدن جوهر در زیر آن می باشد.
• قرار دادن پوست تاتو شده در آب و یا آب نمک تنها باعث پخش شدن جوهر شده و باعث می شود که تاتوی مورد نظر به صورت نامتقارن کمرنگ شود. فراموش نکنید که این کار تاتو را به صورت معجزه آسایی از بین نبرده و انجام این کار ممکن است تاتوی شما را بدتر نشان دهد. البته اگر چند هفته از انجام تاتو شما بگذرد به احتمال زیاد مالیدن نمک و یا آب نمک روی آن تاثیر چندانی نخواهد داشت.

 

3. این پروسه و استفاده از نمک واقعا وجود دارد.

پاک کردن تاتو با نمک


سایش با نمک مطمئنا یک روش درمانی مورد قبول پزشکان و متخصصین پوست نیست. زیرا در این روش به احتمال زیاد به خود آسیب خواهید رساند ولی افرادی هستند که در این امر از مهارت و تبحر کافی برخوردار بوده و می توانند نوید یک درمان ساده و طبیعی را بدهند.
• بر طبق تحقیقات محققان آلمانی پروسه نمک درمانی و یا سایش با نمک در صورتی که تحت نظر یک فرد متخصص انجام شود کاملا قابل انجام بوده و می توان با استفاده از آن در زمینه از پاک کردن تاتو به نتایج مناسبی دست یافت.
• در یکی از روش های پروسه سایش با نمک منطقه مورد نظر بی حس شده و یک وسیله تفنگ مانند، درمی پوست را سوراخ کرده و جوهر موجود در داخل پوست با استفاده از آن بیرون کشیده می شود. این کار مانند انجام یک تاتو به صورت برعکس است. پس از انجام این پروسه و بعد از گذشت 6 تا 8 هفته پوست درمان می شود. گفته می شود که این روش کاملا ایمن می باشد. البته باید دقت داشت که همه مراکز درمانی از این روش استفاده نمی کنند.

چند نکته

• پس از انجام هر پروسه باید روی محل زخم ضدعفونی کننده مالیده شود تا آن قسمت از پوست عفونت نکند.
• اگر در مرحله اول تاتو شما از بین نرفت ناراحت نباشید. این کار نیاز به صبر دارد.

 


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 06 خرداد 1395 - 08:30:37
فوق العاده بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: