پنجشنبه 24 تیر 1395 - 15:51:16

آرایش پوست مسن

زیرسازی پوست های مسن

 آرایش پوست های مسن

زیرسازی پوست مسن


بسیاری از افراد در سنین جوانی نیاز به آرایش چندانی نداشته و با سالم نگه داشتن پوست و موی خود می توانند چهره زیبایی داشته باشند، اما با بالا رفتن سن مشکلات بیشتری روی پوست به وجود می آید که بسیاری از این مشکلات تنها با آرایش مناسب رفع می شوند. نکته مهم در آرایش پوست مسن آماده سازی پوست و استفاده از محصولات مناسب است.در این مقاله به برخی از نکات مهمی که در آرایش پوست های مسن باید توجه شود، پرداخته شده است.

 

علت عدم استفاده از پودرها

پودرهای آرایشی به منزله یک دشمن زیبایی برای خانم های مسن هستند. از گذشته تاکنون انجام آرایش با پنکک، رژگونه ها و سایه های پودری بوده و عدم استفاده از پودر کمی ناممکن به نظر می رسد. اما استفاده از پودرهای آرایشی به دو دلیل نادرست است.

1. پودرها صورت را مات و صاف می کنند.

هنگامی که یک خانم در سنین جوانی خود به سر می برد، پوست وی می درخشد و به خصوص کسانی که پوست چرب دارند می بایست از پودرهای مناسبی استفاده کرده و این درخشش را تحت کنترل در آورند. اما پوست بسیاری از خانم ها از 50 سالگی به بالا خشک شده و نیازی به مات کردن ندارد. خانم ها در این سنین نیاز به درخشش بیشتری دارند و در صورتی که از پودر استفاده کنند، درخشش باقی مانده روی پوست آن ها نیز از بین رفته و چهره آن ها را صاف و بی حالت می کند.

2. موهای روی صورت

نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود، موهای صورت است که پودرهای آرایشی این موها را به خصوص در نور بیشتر نشان می دهند. ممکن است این موها روی صورت خانم های مسن تر سفید باشند اما همچنان جلوه زیبایی نداشته و استفاده از پودرهای آرایشی آن ها را بیشتر نمایش می دهد.

 

زیرسازی منعکس کننده نور = نشان دادن چروک

پودرهای آرایشی بیش از اندازه مات هستند و کرم های روشن و بازتاب دهنده نور نیز چروک ها را بیشتر نشان می دهند. به خصوص اگر روی صورت کانتورینگ انجام شود، ممکن است برخی نقاط از آن برجسته تر شوند ولی با این کار چروک ها نیز بیشتر دیده می شوند.بسیاری از پودرها و کرم پودرهای معدنی حاوی میکا هستند و باعث درخشش پوست می شوند. ترکیب این کرم پودرها با پودرهای آرایشی نیز یک اشتباه بزرگ بوده و چهره را مسن تر نشان می دهد.
 

زیرسازی کامل صورت و مشکلات آن

یکی از نشانه های بالا رفتن سن، یکسان نبودن توناژ پوست است که برای پوشاندن آن استفاده از کرم پودر بهترین روش ممکن به نظر می رسد. این در حالی است که زدن کرم پودر روی تمام نقاط صورت آرایش را غلیظ تر کرده و در صورتی که آرایش فرد غلیظ باشد، چروک ها و سن وی بیشتر دیده می شود.
به همین دلیل بهتر است چهره خانم های مسن با استفاده از کانسیلر توناژ یکسانی پیدا کند. البته برای این کار باید پس از استفاده از کانسیلر و یا کرم پودر 30 دقیقه صبر کرده و سپس از مناسب بودن نتیجه اطمینان حاصل کرد.
همیشه به خاطر داشته باشید که برای جوان تر نشان دادن صورت و پوشاندن چروک های آن نیازی به آرایش های غلیظ نبوده و هر چه آرایش شما ملایم تر باشد، زیبایی شما بیشتر تضمین می شود.

چند نکته مهم
• یک نکته مهم در انجام آرایش روی پوست های مسن، استفاده از پرایمر قبل از انجام آرایش است. پرایمر چروک ها را پوشانده و آرایش را ماندگارتر می کند. امروزه پرایمر مخصوص لب، چشم ها و پرایمر صورت نیز در بازار وجود دارد. 
• برای زیرسازی صورت ترجیحا از کرم های مرطوب کننده برنز و یا رنگی استفاده کرده و کرم پودر را فراموش کرده و یا به مقدار خیلی کمی به کار برید.
• از رژگونه های کرمی به جای انواع پودری آن استفاده کنید.
• در صورتی که برای پوشاندن تیرگی و یا چروک زیر چشم های خود از کانسیلر استفاده می کنید، این کار را از قسمت داخلی زیر چشم تا وسط چشم ها انجام دهید. در صورتی که کانسیلر در قسمت خارجی زیر چشم به کار رود، چروک ها بیشتر دیده می شوند.
• برای بازتر کردن چشم ها از یک هایلایتر روی استخوان ابرو استفاده کنید.
• با بالا رفتن سن، پلک ها بنفش می شوند. به همین دلیل از یک سایه هلویی رنگ روی پلک های خود استفاده کرده و آن ها را به رنگ پوست خود هماهنگ کنید.
• از سایه های نود و یا صورتی برای آرایش چشم ها کمک بگیرید.

 

 فیلم آموزش زیرساز گریم 

فیلم آموزش زیرساز گریم

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژ لب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: