یکشنبه 06 تیر 1395 - 11:29:30

مراقبت پاها

مراقبت صحیح از پاها

مراقبت از پا 

 

مراقبت پاها

 


وقت گذاشتن برای سلامت بدن و سلامت پوست از جمله کارهایی است که می تواند سلامتی شما را تضمین کند. به خصوص یک لایه برداری مناسب پوست را نرمتر کرده و گردش خون را بهبود بخشد. به خصوص پاها که گفته می شود قلب دوم بدن هستند نیاز به مراقبت بیشتری داشته و با مراقبت صحیح از آن ها می توان خستگی بدن را از بین برده و تنها با چند دقیقه ماساژ یا لایه برداری در طول روز زیبایی آن ها و سلامت کل بدن را تضمین کرد.

روتین مراقبت پاها
روتینی که در ادامه خواهید دید در مراکز خدماتی لوکس برای مراقبت پاها پیشنهاد شده و اگر زمان کافی برای تهیه مواد به کار رفته در آن را ندارید، کافیست از روغن های گیاهی معمول که خاصیت آرامش بخشی دارند، استفاده کنید. به علاوه کف های مخصوص پا و یا ژل حمام نیز می تواند روی پاها استفاده شده و با استفاده از آن ها از پاها مراقبت کرد. برای انجام این کار یک ظرف، یک حوله بزرگ و دو حوله کوچک تر به همراه دو کیسه پلاستیک به بزرگی پاها نیاز خواهد بود. سنگ پای مخصوص پدیکور و وسایل مربوط به پدیکور نیز فراموش نشود.

سلامت پاها

 

• برای شروع کار ابتدا در ظرف بزرگی که بر روی حوله بزرگی قرار دارد، کمی کف یا ژل حمام ریخته  سپس کمی از روغن های گیاهی که از قبل آماده کرده بودید را به آب اضافه کرده و سپس آب را با دست هم بزنید تا کف کند. سپس پاهای خود را داخل ظرف مورد نظر فرو برده و به مدت 5 دقیقه از گرمای آن لذت ببرید. پس از 5 دقیقه پاها را از آب خارج کرده و آن ها را با حوله ای که کف ظرف انداخته بودید، خشک کنید.

• روی زانوی راست خود یک حوله کوچک تر انداخته و پای چپ خود را روی آن قرار دهید. سپس لایه بردار خود را روی پا مالیده و آن را در تمام سطح پا و به خصوص مکان هایی که پوست مرده بیشتری دارد ماساژ دهید. سپس پای مورد نظر را در کیسه پلاستیکی قرار دهید.

• این کار را روی پای سمت راست هم انجام داده و 10 دقیقه صبر کنید. پلاستیک را از پای چپ باز کنید. این کار را برای پای راست هم انجام داده و پلاستیک را دور پای راست هم بپیچید. پس از 10 دقیقه پلاستیک دور پای راست را هم باز کرده و هر دو را داخل آب قرار دهید. این کار گردش خون در پاها را بهتر می کند.

• سپس بار دیگر پای چپ را از آب خارج کرده و با سنگ پای مخصوص پدیکور خود آن را ماساژ دهید. برای ماساژ پا در قسمت های پاشنه و کف فشار بیشتری وارد کرده و قسمت انحنادار پا را با فشار کمتری ماساژ دهید. این کار خونرسانی را در پاها بهتر کرده و لذت بسیاری هم دارد. پس از انجام این کار، آن را روی پای سمت راست هم تکرار کنید.

• پس از اتمام کار ناخن ها را هم مرتب کرده و گوشه های آن ها را با سوهان نرم کنید. پوست اضافی ناخن ها را هم گرفته و زیر آن ها را هم تمیز کنید. بار دیگر پاها را داخل آب فرو برده و ناخن ها را تمیز کنید. سپس ناخن ها را خشک کرده و روی آن ها بیس کت، لاک و تاپ کت بزنید. برای این که بقیه انگشتان تان رنگی نشود می توانید تکه های پنبه را در بین انگشتان پاهای خود قرار دهید.


مراقبت پاها
پدیکور پاها را سالم و زیبا نشان داده و برای انجام آن تنها به چند وسیله نیاز است. لازم به ذکر است که از آن جایی که پدیکور مدت زمان بیشتری روی ناخن ها می ماند کاملا به صرفه است.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: