شنبه 19 تیر 1395 - 08:06:04

مراقبت موهای رنگ شده

20 نکته در مراقبت از موهای رنگ شده

موهای رنگ شده

مراقبت مو

رنگ مو

رنگ مو

 

امروزه بسیاری از خانم های برای زیبایی بیشتر موهای خود آن ها را به رنگ های مختلف در می آورند. اما محافظت از موها و ماندگاری بیشتر آن نیاز به توجه بیشتری دارد که در این مقاله از سایت رژلب به برخی از این نکات می پردازیم.
به طور کلی ماندگاری بیشتر رنگ مو وابسته به مراقبت صحیح از موهاست. موهای رنگ شده معمولا به سرعت رطوبت را جذب کرده و به سرعت این رطوبت را از دست می دهند. به همین دلیل هر بار که موها شسته می شوند مولکول های رنگ شده محوتر شده و با از دست دادن رطوبتشان، آن ها نیز از بین می روند. به همین دلیل می بایست رطوبت موها را بیشتر حفظ کرده و با این کار از رنگ موها نیز محافظت کرد.

1. استفاده از رنگ موهای مرغوب
قبل از رنگ کردن مو، می بایست برندهای رنگ مو بررسی شده و تنها از محصولات مرغوب استفاده شود که داخل خود کاندیشنر دارند. رنگ موهای مناسب باید رطوبت موها را حفظ کرده و چربی های طبیعی آن هارا حفظ کنند. یکی از مسائل مهم برای انجام این کار بررسی رنگ موها و نبود آمونیا در آن هاست.

 

2. رنگ موی قرمز زودتر از هر رنگ موی دیگری محو می شود

موی قرمز


رنگ موهای قرمز مولکول های بزرگی دارن، به همین دلیل نیز زود تر از بقیه رنگ ها محو می شوند. زیرا این رنگ موها کمتر جذب فولیکول های مو شده و با هر بار شستشو به سرعت از بین می روند. بنابراین در صورتی که تصمیم دارید موها را به رنگ قرمز در آورید، می بایست از رنگ موهایی استفاده کنید که فشرده تر و پررنگ تر هستند.

 

3. کمتر شامپو زدن موها
برای جلوگیری ازپاک شدن موهای رنگ شده می بایست آن ها را کمتر بشویید. رنگ موها با چربی های روی مو ارتباط مستقیم دارند به همین دلیل برای حفظ این چربی ها می  بایست موهای خود را 2 تا 3 بار در هفته شسته و حداقل یک روز در میان این کار را انجام دهید.

 

4. پس از رنگ کردن موها دو روز صبر کنید
پس از این که موهای خود را رنگ کردید، دو روز صبر کرده و سپس آن ها را با شامپو بشویید. حتی گفته می شود بهتر است 3 تا 4 روز صبر کرده و سپس موهای خود را با شامپو بشویید تا رنگ مو بهتر جذب شود.

 

5. خشک نگه داشتن موها
در صورتی که نمی خواهید موهای خود را شسته ولی به حمام روید، می توانید از یک کپ حمام استفاده کرده و موهای خود را خشک نگه دارید.

 

6. با دمای کمتر آب دوش بگیرید.
در صورتی که می خواهید موهای خود را خیس کرده و بشویید، دمای آب را پایین آورید تا آب داغ رنگ دانه های روی مو را به سرعت از بین نبرد.

 

7. به جای شامپو از کاندیشنر برای شستن موها استفاده کنید.
گاهی اوقات برای حفظ رطوبت روی موها بهتر است به جای شامپو از کاندیشنر مناسبی روی موهای خود استفاده کنید.

 

8. استفاده از کاندیشنر

کاندیشنر

هر بار که موهای خود را شامپو می کنید، فراموش نکنید که از کاندیشنر هم استفاده کرده و با این کار سلامت و درخشش موهای خود را تضمین کنید. البته اگر موهای نازک و کم پشتی دارید بهتر است انتهای موها که از بقیه قسمت های مو قدیمی تر هستند با کاندیشنر تقویت کنید.

 

9. استفاده از شامپو های مرغوب
هنگام شستن موها از شامپو های با کیفیت تر استفاده کرده و با این کار ماندگاری رنگ موی خود را تضمین کنید.

 

10. دوری از شامپوهای حاوی سولفات روی موهای رنگ شده
سولفات از موادی است که رنگ مو را به سرعت از بین برده و محو می کند. نمک هم رطوبت موها را از بین می برد. به همین دلیل از شامپوهایی استفاده کنید که سولفات یا نمک نداشته باشند.

 

11. استفاده از کاندیشنر مرغوب
در انتخاب کاندیشنر خود دقت کنید که کاندیشنر انتخابی تان مخصوص موهای رنگ شده بوده و چربی های روی مو را حفظ کند. کاندیشنر های حاوی Tahitian monoi می توانند رنگ روی موها را بیشتر حفظ کرده و روی رنگ موها مانعی تولید می کنند که از محو شدن آن ها جلوگیری می کند.

 

12. کاندیشنر های leave-in
استفاده از کاندیشنر های leave in  می تواند علاوه بر نرمی موها و جلوگیری از گره خوردن آن ها به شما کمک کند تا رنگ موی شما بهتر حفظ شود. به خصوص اگر موهای خود را همیشه سشوار می کنید بهتر است از این کاندیشنر های استفاده کنید زیرا حرارت هم می تواند باعث از بین رفتن رنگ مو شود.

 

13. استفاده از درمان های با روغن داغ
یکی از روش هایی که به درخشش موها کمک می کند استفاده از روغن های طبیعی است. برای این کار نیز کافیست کمی از این روغن ها را روی موهای تازه شسته شده که هنوز خیس هستند، بمالید. سپس روی موها یک کپ حمام گذاشته و با سشوار سر خود را کمی گرم کنید. پس از گرم شدن روغن نیز به موهای خود اجازه دهید تا خنک شوند سپس آن ها را با آب سرد بشویید.

 

14. قبل از رنگ کردن موها آن ها را با شامپو clarifying بشویید.
برای رنگ موها از چند روز قبل موهای خود را با ماسک مو و روش های دیگر تقویت کرده و آماده کنید. قبل از رنگ کردن نیز از شامپوهای clarifying  برای شستن آن ها استفاده کنید.

 

15. از محصولات محافظ حرارت روی موها استفاده کنید.
در صورتی که به طور مکرر از سشوار و اتوی مو استفاده می کنید، قبل از به کار بردن آن ها از سرم های محافظ حرارت روی موهای خود استفاده کنید.

 

16. برنامه غذایی مناسبی داشته باشید.
داشتن یک برنامه غذایی مناسب به شما کمک می کند تا موهایی سالم داشته باشید. بنابراین مواد غذایی شامل آهن و پروتئین را در برنامه غذایی خود بگنجانید. آهن به ساخت کرتینه های مو کمک کرده و پروتئین موها را تقویت و پرپشت می کند. برای دریافت پروتیئن نیز از موادی مانند ماهی، گوشت قرمز، مرغ، پنیر، سفیده تخم مرغ، اسفناج و سویا استفاده کنید.

 

17. مصرف مولتی ویتامین
گاهی اوقات ساده تر است که به جای مواد غذایی از قرص های مولتی ویتامین استفاده کرد. بنابراین ازمولتی ویتامین های حاوی ویتامین ب و ث استفاده کنید تا پروتیئن و آهن بهتر جذب بدن تان شود.

 

18. از حرارت کمتری روی موهای خود استفاده کنید.

موی خیس

موهای رنگ شده پتانسیل بیشتری برای آسیب دیدگی دارند. به همین دلیل می بایست از آن ها بهتر مراقبت کرده و در صورتی که از سشوار یا اتو مو استفاده می کنید، دمای آن ها را به حداقل ممکن برسانید.

 

19. محافظت از موها در برابر اشعه های خورشید
اشعه های خورشید رنگ موها را به سرعت از بین می برند. به همین  دلیل از قرار گیری طولانی مدت در زیر اشعه های خورشید خودداری کرده و از کاندیشنر ها و شامپوهایی استفاده کنید که حاوی SPF باشند.

 

20. محافظت از موها در برابر کلر
کلر باعث از بین رفتن رنگ مو می شود. به همین دلیل بهتر است قبل از رفتن به استخر روی موهای خود کاندیشنر leave in  بمالید تا رنگ دانه های آن ها در برابر کلر محافظت شود.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 07 شهریور 1395 - 19:06:17
استفاده از شامپو تثبیت رنگ سریتا هم برای مراقبت از موهای رنگ شده خوبه
http://iranibrands.com/category/%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C/page/2

تو این سایت توضیح مختصری در موردش داده شده.
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: