یکشنبه 03 مرداد 1395 - 10:00:17

میکاپ نیمه دائم

میکاپ های نیمه دائم

 فرق میکاپ دائم و نیمه دائم

آرایش موقت

آرایش دائم

 

امروزه یکی از محبوب ترین روش ها برای زیباسازی صورت استفاده از میکاپ های نیمه دائم است. زیرا این میکاپ ها نیاز به آرایش را محدود می کنند. در گذشته از تاتو برای انجام آرایش های دائم استفاده می شد، اما از آن جایی که تاتو حالت غیر طبیعی دارد مشکل ساز شده و دائمی بودن آن نیز پس از چند سال موجب نارضایتی افراد می گردید. به خصوص این که پس از چند وقت تاتو ها تغییر رنگ داده و زیبایی اولیه خود را از دست می دادند.

مشکل تاتوهای دائمی با گذر زمان و با معرفی میکاپ های نیمه دائم برطرف شد. تکنولوژی های جدیدی که برای تاتوهای موقتی و یا میکاپ نیمه دائم به کار می رود، ظاهر طبیعی تری روی پوست به وجود آورده و از پوست صورت که ظریف و حساس است، بیشتر مراقبت می کند. به علاوه این تاتوها موقت بوده و پس از چند وقت به سادگی از بین می روند و نیازی به یک تعهد مادام العمر به یک سبک آرایش نخواهد بود.در این مقاله از سایت رژلب به بررسی موضوع تاتو و میکاپ های موقت بیشتر پرداخته شده است.
 

مفهوم میکاپ نیمه دائم و تفاوت آن با تاتو
اغلب افراد تاتوهای زیبایی را با میکاپ نیمه دائم اشتباه گرفته و بر این باورند که هر دو این ها به یک صورت عمل می کنند. این در حالی است که رنگ دانه ها در تاتوهای قدیمی در لایه های بسیار عمیق پوست به نام درمی ها و یا حتی لایه های عمیق تری به نام ساب کوتیس قرار می گرفتند که ماندگاری همیشگی آن ها را تضمین می کرد. این در حالی است که امروزه و در میکاپ نیمه دائم رنگ دانه ها در لایه های سطحی تری مانند اپیدرمی ها که تنها در زیر لایه سطح پوست هستند قرار داده می شوند. یکی دیگر از تفاوت های تاتوهای دائم و موقت در این است که در تاتوهای قدیمی از مواد شیمیایی استفاده می شد و این مواد در زیر پوست گاها تغییر رنگ می دادند. اما در تاتوهای نیمه دائم امروزی رنگ دانه ها کاملا معدنی و طبیعی هستند و با گذشت زمان 1 تا 3 سال بدون هیچ مشکلی خود به خود محو می شوند. بزرگ ترین مزیت تاتوهای نیمه دائم و آرایش های موقت این است که در این نوع تاتوها می توان ظاهر تاتو و یا آرایش را پس از چند سال تغییر داده و در صورتی که کسی بخواهد آرایش خود را تغییر دهد، به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

وسایل مورد نیاز برای انجام بهترین میکاپ نیمه دائم
• رنگ
• تجهیزات
• حالت


رنگ
کیفیت رنگ دانه های میکاپ  نیمه دائم از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا این مواد در زیر پوست قرار می گیرند و در صورتی که کیفیت خوبی نداشته باشند، ممکن است منجر به بروز مشکلاتی گردند. بنابراین از کیفیت این محصولات اطمینان حاصل کرده و در نظر داشته باشید که این رنگ دانه ها باید هنگام استفاده از MRI هم ایمن باشند.
دلیل دیگری که این رنگ دانه ها اهمیت دارند این است که اندازه این مولکول ها مهم است و در صورتی که این مولکول ها بیش از اندازه کوچک و یا بزرگ باشند ممکن است در محل مورد نظر قرار نگرفته و بیشتر یا کمتر از مقدار مورد انتظار در داخل پوست نفوذ کنند.

تجهیزات
یکی دیگر از فاکتور های مهم برای داشتن یک  تاتو یا میکاپ نیمه دائم داشتن تجهیزات مناسب است. برخی از افراد بر این باورند که انجام تاتوهای دستی بهتر است. اما تجربه نشان داده است که برای انجام تاتو یا میکاپ نیمه دائم بهتر است از تجهیزات مخصوص این کار استفاده شود.

 انتخاب حالت
حالت تاتو یا میکاپ نیمه دائم بسته به سلیقه و تجربه فرد متخصص این کار انتخاب می شود. این نکته باید در نظر گرفته شود که درست است که ابن تاتوها موقتی هستند اما باز هم در انتخاب حالت و مدل آن ها باید دقت کافی به کار برد.

 

نحوه انجام تاتو و میکاپ نیمه دائم
قبل از انجام این کار متخصص آن معمولا توضیح دقیق در مورد نحوه انجام کار می دهد. سپس دور محل مورد نظر با استفاده از یک خط کمرنگ مشخص شده و تاتو نیمه دائم روی آن انجام می شود. برای بررسی مجدد محل تاتو مشتری باید 2 تا 3 هفته صبر کرده و سپس باز هم به آن مرکز خدمات رسانی مراجعه کند.
در هفته اول ممکن است رنگ تاتو کمی روشن تر از چیزی که انتظار می رود، دیده شود اما پس ازگذشت یک هفته تمام رنگ دانه ها در جای خود قرار گرفته و رنگ تاتو بهتر می شود. البته باید انتظار داشت که کمی از رنگ به دلیل قرار گیری در لایه های زیرین پوست محو شود. در صورتی که این مشکل کمی حاد به نظر برسد، در وقت های بعدی مراجعه به مرکز خدمات رسانی باید حل شود.
در آخر لازم به ذکر است که هدف از جایگزینی ان روش نسبت به تاتو های معمول این است که ابروها و یا هر قسمت دیگری از چهره طبیعی به نظر برسد. بنابراین باید از مدل های عجیب دوری کرده و تغییرات کم ولی موثری در چهره به وجود آورید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.

لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 13 دی 1395 - 21:40:42
خیلی خوب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: