شنبه 29 خرداد 1395 - 14:33:40

ماساژ صورت

آیا ماساژ صورت از بروز چروک و افتادگی پوست جلوگیری می کند؟

رابطه ماساژ و چروک پوستی

ماساژ صورت

ماساژ پوست


در سرتاسر دنیا این باور وجود دارد که ورزش و ماساژ صورت به زیبایی بیشتر آن کمک کرده و از بروز چروک و افتادگی پوست جلوگیری می کند. در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و تاثیر ورزش و ماساژ صورت و روش های انجام این کار بررسی شده است.از آن جایی که ماساژ صورت و ورزش صورت امری جدید نیست، به موضوعات مشابهی که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است، نیز پرداخته می شود:

• نحوه پیری پوست
• نحوه انجام ورزش روی صورت
• آیا ورزش باعث بروز چروک می شود یا خیر
• مزایای ماساژ صورت، گردن و پوست
• 3 ورزش موثر روی صورت


• توصیه ها

چرا روی پوست چروک می افتد؟

با افزایش سن، میزان کلاژن، الاستین و پروتئین های ضروری پوست کاهش یافته و با کاهش تولید کلاژن انعطاف پذیری روی پوست کمتر شده، رطوبت پوست کاهش یافته، خطوط و چروک هایی روی پوست ایجاد می شود.
عوامل دیگری نیز وجود دارند که باعث بروز چروک زودرس در پوست می شوند. این عوامل عبارتند از قرار گیری طولانی مدت در زیر اشعه های خورشید ،تنباکو ،استرس ،مصرف بی رویه الکل و رژیم غذایی ناسالم.
این عوامل داخلی میزان کلاژن و الاستین پوست را کاهش می دهند و به علاوه تغییر هورمون در خانم هاکه منجر به بروز یائسگی، کاهش چربی بدن و آب رفتن استخوان ها می شود ،هم می توان منجر به بروز چروک شود.

ماساژ صورت

نحوه انجام تمرینات ورزشی

در صورتی که فردی از پوست خوبی برخوردار نباشد می بایست از پوست خود بیشتر مراقبت کند. به طور کلی 56 عضله روی صورت وجود دارد که برای ورزش دادن این عضلات می توان هر قسمت از صورت را به طور جداگانه ماساژ داده و این کار را تا جایی تکرار کرد که عضله ، سوزش پیدا کند. این سوزش به این معنی است که عضله به اندازه کافی ورزش کرده و تقویت شده است .و برای انجام این کار هم بهترین روش ، استفاده از دست ها برای انجام یک ماساژ صورت آهسته است.
 

آیا ورزش دادن صورت باعث بروز چروک می شود؟
برخی از افراد بر این باورند که ورزش دادن صورت منجر به بروز بیشتر چروک  می شود، این در حالی است که طی نتایج به دست آمده از سرتاسر دنیا ورزش دادن عضلات آن ها را تقویت کرده و باعث حفظ سلامتی آن ها می شود. به همین دلیل با ماساژ و ورزش دادن صورت چربی های ناخواسته روی پوست از بین رفته و با تقویت عضلات از بروز چروک های زودرس نیز خودداری می شود. به کمک ورزش دادن عضلات صورت می توان گروه های عضله ای صورت مانند عضلات اطراف چشم ها، گونه ها، چانه، پیشانی، فک، بینی، گردن و لب ها را تقویت کرد.
به علاوه افرادی که اضافه وزن داشته و صورت بزرگی دارند با این روش می توانند چربی های صورت خود را از بین ببرند.
 

هفت مزیت ورزش دادن عضلات صورت
از جمله مزایای ماساژ صورت شامل موارد زیر می شود:
1. بهبود گردش خون
2. اکسیژن رسانی بهتر به پوست و درخشش آن
3. کاهش چروک صورت و گردن
4. سفت کردن پوست
5. کاهش و از بین بردن غبغب، پف و تیرگی زیر چشم
6. پرتر نشان دادن گونه ها
7. از بین بردن غبغب آویزان و شلی پوست

 

سه ورزش موثر برای پوست
در یوگا روش های زیادی برای تقویت عضلات صورت وجود دارد که در این مقاله از سایت رژلب به 3 روش که برای از بین بردن مشکلات نواحی زیر چشم ها، چانه و گونه ها مناسب است پرداخته می شود.


1. کاهش و از بین بردن غبغب
ابتدا شانه ها را ریلکس کرده و سر را به عقب و چانه را بالا ببرید. سپس دستان بسته خود را زیر گردن قرار داده و از زیر به سمت چانه به آرامی ماساژ دهید. هر بار 10 ثانیه روی چانه صبر کرده و بار دیگر این کار را 10 بار تکرار کنید.

2. از بین بردن پف و تیرگی زیر چشم

 

تیرگی زیر چشم


هر دو چشم را بسته و انگشت وسط را روی برجستگی بینی قرار دهید. سپس چشم ها را باز کرده و همزمان به این انگشت نگاه کنید. این موقعیت را به مدت 30 ثانیه حفظ کرده و با این کار عضله های اطراف چشم را تقویت کنید.

3. برجسته کردن گونه ها
دو انگشت را در زیر برجستگی گونه ها قرار داده و به سر انگشتان زیر برجستگی گونه کمی فشار آورده و دهان را باز و لب ها را غنچه کنید. این حرکت را 20 بار تکرار کنید تا عضله ها تقویت شده و گونه ها برجسته تر شوند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 30 خرداد 1395 - 07:54:01
عالی بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: