دوشنبه 22 شهریور 1395 - 23:33:50

تونر چیست

تونر چیست و چگونه در رنگ کردن موها به کار می رود؟

رنگ مو زیبا

تونر مو

تونر مو


گاهی اوقات پس از رنگ کردن موها، رنگ دلخواه به دست نیامده و رنگ مو کدر و موها بی حالت و مرده به نظر می رسند. به طور مثال گاهی اوقات از رنگ موی بلوند استفاده می شود، ولی نتیجه به دست آمده زرد موزی است. دلیل این موضوع عدم استفاده و یا استفاده نادرست از تونر است.در این مقاله از سایت رژلب  به تونر و نحوه استفاده آن بیشتر پرداخته شده و نشان داده می شود که در صورتی که از تونر استفاده نشود، رنگ کردن موها نتیجه دلخواه را به دست نمی دهد.
 

تونر چیست؟
تونر ماده ای است که توناژ نارنجی موها و کدری موها را از بین برده و روی موهای دکلره شده به کار می رود. تونر معمولا به رنگ آبی متمایل به بنفش است و پس از زدن آن روی موهای دکلره شدن رنگ خاکستری و گاهی موها را از بین برده و رنگ موها را طبیعی تر نشان می دهد.

تونر حاوی آمونیا
در هنگام استفاده از تونرهای حاوی آمونیا باید بیشتر دقت کرد. زیرا موها پس از دکلره کردن شکننده تر شده اند و بهتر است قبل از استفاده از این تونرها چند روز صبر کرده و سپس از تونر های حاوی آمونیا روی موها استفاده شود. در این شرایط بهتر است روی موها شامپو هم نزده و آن ها را خشک تر از آن چه که هستند، نکرد.

چه موقع از تونر استفاده شود؟
با توجه به این که از چه رنگ مویی استفاده می کنید، یا رنگ مویی که در نظر دارید، تونر قبل از قرار دادن رنگ مو می بایست روی موها قرار گیرد. لازم به ذکر است که در صورتی که فردی تصمیم به دکلره کردن موها داشته و پس از دکلره کردن تصمیم به رنگ موها داشته باشد، می بایست ابتدا موها را دکلره کرده و پس از آن که موها به درجه دلخواه دکلره شدند از تونر روی آن ها استفاده کرد.
برای استفاده از تونر گاها بهتر است چند روز با دکلره فاصله وجود داشته باشد و پس از آن 1 قسمت تونر و 2 قسمت اکسیدان 20 را با هم ترکیب کرده و به مدت 30 دقیقه روی موها قرار دهید.
برخی از افراد نیز از این مرحله صرف نظر کرده و تنها موها را با شامپویی که توناژ بنفش دارد، می شویند. این شامپو نیز مانند تونر عمل کرده و با قرار دادن آن روی موها به مدت 5 تا 10 دقیقه می توان رنگ موها را طبیعی تر نشان داد.

استفاده از تونر چه نتایجی دارد؟

تونر


با استفاده از تونر می توان به رنگ موهای زیبا و طبیعی تری مانند عسلی گرم تا بلوند خاکستری و حتی رنگ نقره ای دست یافت. برخی از تونر ها نیز برای موهای تیره مناسب هستند و بهتر است پس از تیره کردن موها به کار روند. لازم به ذکر است که این تونر ها توناژ قرمز، قهوه ای و یا بنفش تیره دارند.

مراقبت های پس از رنگ کردن
همان طور که همه می دانند پس از رنگ کردن موها، رنگ مو پس از مدتی جذابیت خود را از دست داده و رنگ اولیه را نخواهد داشت. برای جلوگیری از این موضوع بسته به رنگ مو و جنس موها بهتر است هر 8-2 هفته روی موها از تونر استفاده شود. در این صورت شستن موها موجب نگرانی نبوده و با شستشوی بیش از اندازه موها هم رنگ مو به میزان کمی از بین می رود. لازم به ذکر است که حتی با وجود مصرف تونر، بهتر است موهای رنگ شده هر روز شسته نشوند تا چربی های طبیعی آن ها از بین نرفته و موها خشک و بی حالت نشوند.

استفاده از کاندیشنر
هرگاه روی موها از دکلره و یا آمونیا استفاده شود، چربی طبیعی آن ها از بین می رود به همین دلیل برای مرطوب کردن دوباره آن ها بایداز کاندیشنر استفاده شده و یا با کمک ماسک های مو زیبایی موها را به آن ها بازگرداند.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: