چهارشنبه 24 آذر 1395 - 08:51:48

مدل مو صحیح و غلط

مقایسه شینیون های صحیح و غلط

مدل مو

شینیون

شینیون 


گاهی اوقات مشتری مدل مویی انتخاب می کند ولی نتیجه نهایی با مدل انتخابی وی کاملا تفاوت داشته و به همین دلیل رضایت کامل از این مدل مو به دست نمی آید. گاهی اوقات هم پیش می آید که بدون هیچ تلاشی موها به زیبایی هر چه تمام تر آراسته شده و حالت می گیرند، در حالی که بعضی وقت ها حالت دادن به موها امری غیر ممکن به نظر رسیده و صرف نظر از میزان تلاش صورت گرفته، همچنان نمی توان به مدل موی دلخواه دست یافت.
در این مقاله از سایت آرایشی رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و با بررسی چند نکته مهم مدل موهای مناسب به همراه اشتباهات رایجی که در انجام یک شینیون صورت می گیرد، بررسی شده است.

 

1. مدل  مو دو گوشی


 

مدل مو

همان طور که مشاهده می شود تصویر سمت راستی نمونه مدل مویی است که ظاهر زیبایی ندارد. دلیل این امر هم بستن موها در بالای گوش هاست. در صورتی که فردی تصمیم به دو گوشی بستن موهای خود داشته باشد، بهتر است موهای خود را در کنار فک خود و پایین گوش ها ببندد.

2. رنگ کردن صحیح موها

رنگ مو


هر فرد متخصصی به سادگی متوجه می شود که تصمیم سمت چپ یک فاجعه در رنگ کردن موهاست. زیرا در رنگ کردن موها باید تفاوت رنگ ها در نظر گرفته شده و رنگ موهایی که تفاوت زیادی با هم دارند  نباید همزمان در روی موها به کار روند. در صورتی که فردی تصمیم به چنین کاری هم داشته باشد باید رنگ قرمز، صورتی و یا هر رنگ فانتزی دیگر را در لابلای موها مخفی کند نه اینکه مو ها را در قسمت جلویی سر رنگ کرده و بقیه موها را تیره کند.

 

3. شینیون موهای به هم ریخته

مو بهم ریخته

 

برخی از خانم ها تمایل دارند که موهای خود را به صورت به هم ریخته ای آرایش کنند. این مدل مو کمی نیازمند دقت بوده و برای انجام آن می توان از مراحل زیر پیروی کرد.
1. این مدل مو بهم ریخته را روی موهای خشک انجام دهید.
2. از یک کرم و یا ژل حجم دهنده کمک گرفته و از ریشه تا انتهای موها را حجم دهید.
3. انگشتان را داخل موها فرو برده و سپس آن ها را به سمت خارج سر و بیرون موها بیرون بکشید.
4. برای جدا کردن موها از نوک انگشتان خود کمک بگیرید.
5. برای تثبیت مدل مو هم می توان کمی اسپری مو به کار برد.

 

4.  مدل مو فر

موهای  فر


یکی از نکاتی که خانم های با موهای فر باید به آن دقت کنند، استفاده از برس صحیح برای حالت دادن به موهاست تا فر روی موها طبیعی و زیبا دیده شود. برای این کار می توان
• از بیگودی کمک گرفته و موها را به صورت طبیعی تری فر کرد. برای پیچیدن بیگودی روی موها نیز باید کمی موها را خیس کرده و پس از بستن بیگودی ها موها را با سشوار خشک کرد.
• برای بهتر دیده شدن موها، موهای فر باید لایه لایه دیده شده و یک تکه و جمع شده نباشند.
• برای فر کردن موها با استفاده از باابلیس هم کافیست یک بابلیس 1 سانتی و یا 5/0 سانتی به کار برد.
• پس از بابلیس کشیدن هم موها را با نوک انگشتان به آهستگی از هم جدا کرد.
در صورتی که فردی موهای فر خود را با شانه و یا برس های دندانه ریز شانه کند، نه تنها زیبایی فرها از بین می رود بلکه موها حالت به هم ریخته و نازیبایی پیدا می کنند.

5. زاویه مناسب در مدل کوپ باب

کوپ باب


مهم ترین نکته در کوتاه کردن موها به صورت باب این است که زاویه موها به درستی انتخاب شود. برای اطمینان از اندازه موها نیز می توان پس از کوتاهی موها را سشوار کشیده و یا با اتو مو صاف کرد و از زیبایی مدل کوپ اطمینان حاصل نبود. در صورتی که موها اندازه مناسبی نداشتن نیز می توان آن ها را به همان حالت خشک مرتب کرد.

 

6. مدل مو تزئین شده

شینیون 

 

استفاده از گل ها و تزئینات این چنینی باعث ظریف تر نشان دادن چهره می شود ولی در صورتی که گل ها در محل مناسبی قرار نگیرند، ممکن است فاجعه ای رخ دهد. برای اطمینان از زیبایی مدل مو کافیست گل ها و یا تزئینات را تنها به یک قسمت از سر محدود کرده و در انجام این کار زیاده روی نکنید.

 

7. استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی

مو فر شده


گاهی اوقات همه تکنیک ها و روش های آرایش مو صحیح است ولی به دلیل استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی موها خشک و بی حالت شده و به صورت دلخواه در نمی آیند.

 

8.  رنگ مو مناسب

رنگ مو


در صورتی که فردی تصمیم به رنگ کردن موهای خود داشته باشد، بهتر است از یک فرد متخصص در این زمینه نظر خواسته و کمک بگیرد. زیرا معمولا رنگ موی به دست آمده با رنگ مویی که بر روی جعبه نشان داده شده تضاد زیادی دارد.

 

9. شینیون ورزشی

شینیون ورزشی


برای استفاده از هدبند می بایست به زیبایی آن دقت کرده و از انواع بافته شده و یا مدل دار آن به جای هدبند های ساده استفاده کنید. معمولا هدبندهای زیبا نازک تر بوده و ظریف تر می باشند.

 

10. شینیون استفاده از گل

شینیون مو

 

همان طور که گفته شد، برای استفاده از گل بر روی شینیون موها بهتر است از یک گل زیبا در قسمت کناری و در گوشه سر استفاده کرده و از قرار دادن گل های باز و بزرگ در قسمت جلویی سر جلوگیری کرد.

 

11.شینیون با استفاده از گل های وحشی

شینیون

 

گاهی اوقات برخی گل های وحشی زیبا به نظر می رسند ولی این به این معنی نیست که قرار دادن این نوع از گل ها بر روی سر تصمیم درستی می تواند باشد.

 

12.شینیون بان

مدل مو بان

 

مدل موی بان در بین خانم ها از محبوبیت زیادی برخوردار است. اما در انجام این مدل مو باید دقت کرده و بر آمدگی آن را در قست بالایی و جلویی سر قرار نداد.

 

13. شینیون زیبا

شینیون


برای داشتن یک شینیون زیبا  باید از حلقه های بزرگ و جدا از هم استفاده کرده و از پیچاندن موها در یکدیگر خودداری کرد. به علاوه قرار دادن موها در پشت سر و یا در کنار سر می توان هر شینیونی را زیباتر نشان دهد و شینیونی که دقیقا در قسمت جلویی و بالای سر قرار داشته باشد، جلوه زیبایی ندارد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

سه شنبه 11 مهر 1396 - 22:59:27
خیلی خوب بود
پنجشنبه 25 آذر 1395 - 09:02:07
عالی بود
چهارشنبه 24 آذر 1395 - 11:36:14
خیلی جالب بود . سایت تون خیلی خوبه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: