یکشنبه 06 تیر 1395 - 10:47:59

قیچی کوتاهی مو

انواع قیچی کوتاهی

قیچی مو

 

قیچی کوپ

 

گفته می شود که داشتن یک قیچی خوب کیفیت کار هر آرایشگری را بالا می برد. به همین دلیل قیچی کوتاهی مو ابزاری اولیه و حیاتی برای هر آرایشگر هستند زیرا هر آرایشگر می تواند تنها با یک قیچی ساده یک اثر هنری به سبک خود بیافریند. بنابراین یک آرایشگر می تواند با قیچی مناسب سبک های مختلفی به وجود آورده و جادو کند یا این که تنها تغییرات کوچکی در موها داده و تنها آن ها را مرتب کند. در این مقاله به انواع قیچی های آرایشگری و کاربرد آن ها پرداخته شده است.


اهمیت قیچی
تجربه نشان داده است که با یک قیچی با کیفیت پایین نمی توان مدل موی مناسبی به وجود آورد و در صورتی که قیچی کند باشد و یا تیغه های آن مشکل داشته باشند، حتی می توانند باعث دو شاخه شدن موها و به وجود آمدن موخوره روی آن ها شوند. از طرفی اگر قیچی کیفیت خوبی نداشته باشد، نمی توان با استفاده از آن مدل موهای زیبایی به وجود آورد که این خود به تنهایی می تواند یک دلیل کافی برای خرید یک قیچی مرغوب باشد.


انواع قیچی ها
قیچی های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام از این قیچی ها نیز کاربرد مخصوص به خود را دارند.
قیچی های کم کردن حجم مو
قیچی های حالت دهی
قیچی های تمپر
قیچی مخصوص افراد دست چپ
این ها نمونه ای از قیچی های پرکاربرد هستند که حتی با یک نگاه هم تفاوت آن ها قابل تشخیص است. برخی از این قیچی ها به منظور خاصی طراحی و ساخته شده اند و این در حالی است که برخی دیگر از آن ها برای یک کوتاهی ساده به کار می روند.

 

قیچی آرایشگری

قیچی های آرایشگری
در صنعت زیبایی قیچی های آرایشگری کاملا استاندارد هستند و به کمک آن ها می توان به طور دقیق تری موها را کوتاه کرد. آرایشگران معمولا قیچی های خود را با توجه به معیارهای مختلفی مانند نوع مدل کوپ و یا نحوه در دست گرفتن قیچی های خود انتخاب می کنند.
قیمت این قیچی ها نیز از قیمت های پایین تا قیمت های بسیار گران وجود دارد که اگر فرد تازه واردی به دنبال یادگیری این حرفه باشد، بهتر است از قیچی های ساده و ارزان تری استفاده کند.

 

چه نوع قیچی برای چه کسی مناسب است؟
قبل از خرید هر محصولی بهتر است در مورد آن تحقیق کرده و بهترین آن با توجه به نیاز فرد خریداری شود. در ادامه توضیحاتی مربوط به هر کدام از قیچی ها ارائه شده است که با کمک این توضیحات انتخاب ساده تر خواهد بود.

 

انواع قیچی ها
قیچی های بِوِلِد
این قیچی ها سر دندانه داری دارند و برای حالت دادن موها و مدل موی لیر مناسبند.
قیچی های کانوِکس
این نوع قیچی ها تیغه ای به تیزی تیغ دارند و به همین دلیل می توان به کمک آن ها مدل موهای دقیق و تمیزی به وجود آورد.

 

انواع دسته قیچی
• دسته های متقارن
قیچی هایی که چنین دسته هایی دارند دو سر دسته یک اندازه و متقارنی دارند که تیغه دقیقا در مرکز این دسته قرار گرفته اند. این نوع دسته برای افرادی مناسب است که برای کوتاه از انگشت وسط و انگشت شصت خود استفاده می کنند.
• دسته های نامتقارن
این دسته ها اندازه متقارنی دارند و دسته مربوط به تیغه شصت معمولا کوتاه تر از دسته دیکر است. این نوع دسته نیز برای افرادی مناسب است که از انگشت حلقه و شصت خود استفاده می کنند و به دنبال راحت حرکت دادن انگشتان خود هستند.
• دسته کِرِین
این نوع دسته ها نامتقارن هستند و دسته مربوط به انگشت شصت آن ها تاب دار است. این امر موجب می شود که به مچ دست آسیب کمتری وارد شده و آزادی عمل در انجام کوتاهی بیشتر باشد.

 

دسته مربوط به شصت
• دسته استاندارد
قیچی ها معمولا قسمتی برای استراحت دارند که به دسته راست یا چپ متصل است که این خود باعث تغییر پذیری بیشتر قیچی ها می شود.
• کات اِوِی
این نوع دسته ها محل استراحت دادن انگشت را ندارند ولی استفاده از این نوع قیچی ها بسیار راحت است.
• دسته آناتومیک
در این نوع دسته ها تیغه بهتر حرکت کرده و از آن جایی که این نوع دسته ها حالت انحنا دار دارند برای حرکت دادن ها شعاعی به دست مناسبند.
• دسته چرخان
این نوع قیچی ها انقلابی در این صنعت هستند. زیرا با کمک این نوع قیچی دستها و مچ دست درد نگرفته و حرکات انگشت شصت نیز کاهش پیدا می کند.

 

طول تیغه ها
انتخاب نوع تیغه بیشتر بستگی به سلیقه و راحتی آرایشگر و یا استایلیست داشته و باید با توجه به روش های کوتاهی این فرد انجام میشود. برای انتخاب مناسب نیز باید ابتدا تمام قیچی ها و تیغه های مختلف را امتحان کرده و سپس تصمیم بگیرید.
• تیغه های کوتاه
این نوع تیغه ها بیشتر برای مرتب کردن موها مناسبند و به خصوص برای کوتاه کردن موی نواحی اطراف گوش و قسمت هایی که نزدیک به پوست هستند به کار برده می شوند. این نوع تیغه ها به هر آرایشگری توصیه می شود زیرا این نوع تیغه کار را در بسیاری موارد ساده تر و زیباتر می کند. طول این تیغه ها نباید بیشتر از 10 تا 13 سانت باشد.
• تیغه های بلند
این نوع قیچی ها برای کوتاه کردن موهای پرحجم کاربرد دارند و برای کوتاه کردن کناره های سر و روش کوتاه کردن از روی قیچی و باب هم به این نوع قیچی نیاز دارد.

 

مشخصه های دیگر
موارد ذکر شده استاندارد هایی در انتخاب قیچی هستند. اما مشخصه های دیگری نیز در انتخاب قیچی وجود دارد. این مشخصه ها به سلیقه و راحتی هر آرایشگر بستگی دارد و در مقالات بعدی به آن ها پرداخته خواهد شد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: