پنجشنبه 27 آبان 1395 - 10:34:25

لایه برداری پوست

لایه برداری پوست های مستعد آکنه

لایه برداری صورت

آکنه

لایه برداری صورت


لایه برداری منظم یکی از روش های مناسب برای تقویت پوست و درخشش بیشتر آن است. به علاوه لایه برداری به جوان تر شدن پوست هم کمک کرده و لکه های ناشی از افزایش سن را از بین می برد. اما سوالی که در این زمینه مطرح می شود این است که آیا لایه برداری روی پوست های مستعد آکنه هم همان مزایایی را دارد که روی پوست های معمولی دارد؟ آیا هر فردی با هر سن و شرایطی می تواند پوست خود را لایه برداری کند؟ و یا این که چه مدت زمان فاصله بین هر لایه برداری نیاز است. این ها سوالاتی هستند که معمولا در این زمینه به وجود می آیند و دراین مقاله از سایت آرایشی رژلب به برخی از آن ها پاسخ داده می شود.

یک درمان موثر برای پوست
لایه برداری پوست های مرده را از بین برده و به بدن کمک می کند تا  سلول های پوستی جدید تر و زیباتری به وجود آید. از طرفی دلیل بسیاری از مشکلات پوستی گرفتگی منافذ پوستی و نفوذ و ماندگاری آلودگی ها و چربی ها در این منافذ است. به همین دلیل و با استفاده از لایه برداری صحیح می توان از بروز لکه ها، جوش و آکنه جلوگیری کرد.

دستیابی به پوست سالم
بسیاری از روش های درمانی پوست از طریق لایه برداری صورت گرفته و متخصصین پوست هم از این روش برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می کنند. لایه برداری از طریق داروها یا کرم های خاص صورت گرفته و یا می توان با استفاده از یک اسفنج و یا پارچه ساده هم این کار را انجام داد.

 

نحوه لایه برداری پوست:
لایه برداری بدن

لایه برداری بدن


برای انجام لایه برداری معمولا از لیف استفاده شده و پوست مرده روی صورت، دست ها، آرنج، کمر و همه قسمت های بدن از بین می رود. این کار باید به صورت حرکات دایره ای شکل باشد تا جریان خون بهتر به گردش در آید. به طور کلی لایه برداری منسب مانند یک ماساژ ملایم عمل کرده و گردش خون را بهبود می بخشد.

 

لایه برداری صورت

لایه بردار صورت


از آن جایی که پوست صورت ظریف تر و حساس تر از بقیه قسمت های بدن است برای انجام صحیح لایه برداری معمولا باید از محصولات ملایم تری استفاده کرده و نباید فشار بیش از اندازه ای روی پوست وارد شود.


نکته مهم: برای انجام لایه برداری ، پوست را باید از چند دقیقه قبل خیس کرده و برای از بین بردن پوست های مرده نباید این کار را روی پوست های خشک انجام داد. برای حرکت دادن دست هم باید از حرکات دایره وار و عمودی استفاده کرده و پس از لایه برداری نیز باید پوست را به خوبی شست.

 

هرچند وقت یک بار؟
نظرات متفاوتی در مورد تعداد دفعات لایه برداری  پوست وجود دارد اما بیشتر متخصصین بر این باورند که انجام لایه برداری ملایم به صورت روزانه و یا یک روز در میان به خصوص به خانم ها کمک می کند تا پوست زیباتری داشته باشند. اما نکته لازم به ذکر این است که لایه برداری به طور پیوسته انجام شده و با انجام این کار هر گونه جوش یا آکنه از بین برود.

مزایای لایه برداری
1. گرفتگی منافذ پوست باز شده و پوست از حالت کدری در می آید.
2. لایه برداری با مواد طبیعی پوست را شفاف می کند.
3. لایه برداری باعث انرژی بخشیدن به پوست می شود.
4. این روش برای به تعویق انداختن علائم پیری روی پوست توصیه می شود.
5. با استفاده از لایه برداری ، پوست های مرده از بین رفته و پوست های جدید جایگزین آن ها می شوند.
6. صابون های لایه بردار هم پوست را لایه برداری کرده و هم آلودگی های روی آن را از بین می برند.
7. لایه برداری اثرات مخرب خورشید روی پوست را هم درمان می کند.
8. افراد بالای 40 سال می توانند از لایه برداری برای جلوگیری از چروک ها استفاده کنند.
9. لایه برداری موهای زیر پوستی را هم کاهش می دهد.
10. به کمک این روش می توان محل زخم های روی پوست را به سرعت بیشتری از بین برد.

به طور کلی لایه برداری  پوست ، برای افراد نوجوان توصیه می شود تا لکه ها و جوش ها از بین بروند.  به خصوص پوست نوجوانان که آکنه خیز تر از بقیه پوست هاست و آلودگی های بیشتری در منافذ آن ها قرار می گیرد، با لایه برداری سلامت بیشتری کسب کرده و شفاف تر می شوند.

لایه برداری 


لایه برداری به آقایان هم کمک می کند تا پوست نرم تری داشته و در نتیجه هنگام اصلاح کمتر اذیت شوند.
خانم ها نیز می توانند از این روش استفاده کرده و پیری پوست خود را تا جای ممکن به تعویق بیاندازند.
البته لازم به ذکر است که لایه برداری بیش از حد و وارد کردن فشار زیاد به پوستف آن را خشک کرده و باعث التهاب پوست می شود. به همین دلیل در انجام این کار باید بیشتر دقت کرد.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: