جمعه 01 مرداد 1395 - 07:03:47

شانه یا برس

انتخاب برس یا شانه

برس یا شانه؟

شانه


در جوامع مدرن امروزی برای انجام هر کاری ابزار و وسایل زیادی وجود دارد. در دنیای مد و زیبایی نیز وسایل زیادی برای زیباتر کردن هر فرد وجود داشته و هر کدام از این ابزارها کاربردهای متفاوتی دارند. از این دسته ابزارهای کاربردی که برای حالت دادن موها استفاده می شود، می توان برس ها و شانه ها را نام برد. برس کشیدن و شانه کردن موها علاوه بر باز کردن گره موها، باعث زیبایی بیشتر آن ها نیز می شود. اما سوالی که در این باره مطرح می شود این است که کدام یک از این ابزار برای موها بهتر هستند و بهتر است برای شانه کردن موها از برس استفاده شود یا شانه؟در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و با مطالعه مزایا و معایب هر کدام تصمیم گیری بین این دو گزینه برای هر فرد ساده تر خواهد شد.
 

انواع برس 
به بیان ساده می توان گفت که قدرت حالت دادن موها با برس ها بی نظیر بوده و برس ها ابزار مهمی در صنعت زیبایی موها در نظر گرفته می شوند. به علاوه برس ها انواع مختلفی داشته و در طرح ها و با کاربردهای مختلف در بازار وجود دارند.

 

برس های سر گرد

 

برس گرد


برای بسیاری از آرایشگران برس های سر گرد یکی از محبوب ترین وسایل برای آرایش موها در نظر گرفته می شود، زیرا با کمک این برس می توان موها را به صورت مواج و یا فر حالت داده و یا حتی آن ها را صاف کرد. به علاوه برس های گرد حرارتی نیز وجود دارند که حالت دادن موها را چندین برابر ساده تر می کنند.اما بزرگ ترین عیب این برس ها این است که استفاده مداوم از آن ها به خصوص بر روی موهای خیس باعث شکستن ساقه مو و آسیب رساندن به آن می شود.
 

برس های تخت

 

برس تخت

این برس ها طرح های متفاوتی دارند و برای مصرف روزانه به کار می روند. به کمک این برس ها می توان گره موها را از بین برده و با شانه کردن موها به سمت پایین آن ها را نرم و لطیف نشان داد. به عبارتی برس های تخت برای موها مفید هستند.

 

برس های تا شو

 

برس تاشو


این برس ها بیشتر توسط آقایان به کار برده می شوند اما از مزیت های زیادی هم برخوردارند. به طور مثال برس های تاشو را می توان در یک فضای کوچک قرار داده و همه جا حمل کرد
اما استفاده از این برس ها به خصوص بر روی موهای بلند باعث آسیب رساندن به موها شده و می توانند اثرات جبران ناپذیری برای موها داشته باشند.

 

انواع شانه 
شانه ها نیز مانند برس ها انواع و طرح های مختلفی دارند که هر کدام نیز کاربرد مخصوص به خود را دارند. به علاوه بسیاری از متخصصین توصیه می کنند که برای باز کردن گره موهای خیس حتما از شانه به جای برس استفاده شود تا موها کمتر آسیب ببینند. اما همان طور که گفته شد شانه ها هم انواع مختلفی دارند و می توانند به موها آسیب برسانند.

 

شانه های دندانه درشت

شانه دندانه درشت


این شانه ها برای موهای کم پشت و بلند مناسب هستند و با کمک آن ها می توان گره موها را از بین برد. اما این شانه ها را نمی توان برای موهای پر پشت و یا فر به کار برد. در صورت به کارگیری هم این نوع شانه ها باعث آسیب رساندن این نوع موها خواهند شد.

 

شانه های معمولی

شانه معمولی

از شانه های معمولی می توان روی موهایی که حجم متوسطی دارند استفاده کرده و برای تمام موها با اندازه های متفاوت مناسبند. البته استفاده از این شانه ها روی موهای خیلی بلند کمی دشوار بوده و بهتر است خانم های با موهای خیلی بلند از برس برای شانه کردن موهای خود استفاده کنند.

 

شانه های دندانه ریز

 

شانه دندانه ریز

بدترین نوع شانه که باعث آسیب رساندن به موها نیز می شود، شانه های دندانه ریز هستند. این نوع شانه ها هرگز نباید برای از بین بردن گره ها روی موهای خیس به کار برده شوند. اما این شانه ها برای پوش دادن و از بین بردن شپش سر بسیار کاربردی هستند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: