پنجشنبه 01 مهر 1395 - 09:33:26

لوازم آرایش معدنی

محصولات آرایشی معدنی برای پوست های حساس

محصولات آرایشی معدنی

لوازم آرایش برای پوست حساس

محصولات آرایشی

 

بسیاری از خانم ها بدون این که خود متوجه شوند به مواد و محصولات آرایشی حساسیت دارند به همین دلیل پس از آرایش کردن متوجه می شوند که صورت شان قرمز و ملتهب شده و گاها این حساسیت خود را به صورت جوش نشان می دهد. این مشکل به خصوص در هنگام استفاده از کرم پودر مشاهده شده و دیده می شود که پس از به کار بردن یک کرم خاص جوش هایی روی صورت ظاهر شده اند.
بنابراین سوالی که به وجود می آید این است که برای آرایش این نوع پوست ها از چه نوع محصولات آرایشی باید استفاده کرد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ داده شده و لوازم آرایش معدنی به عنوان راه حلی برای این کار در نظر گرفته می شوند.

لوازم آرایش معدنی
از ابتدای به وجود آمدن  محصولات  و لوازم آرایش، افراد روی پوست خود از مواد طبیعی استفاده کرده اند. به عنوان مثال از چربی های خاصی به عنوان رژ لب، مداد چشم و ریمل استفاده می شد. این چربی نیز غالبا از چربی نهنگ به دست آمده و روی پوست به کار برده می شدند. اما همین مواد هم با وجود طبیعی بودن می توانند برای پوست مضر باشند.
در این جا بود که مواد معدنی و محصولات آرایشی با بیس مواد معدنی به بازار معرفی شدند. این محصولات از مواد مصنوعی و ساخت دست بشر ساخته نشده و مستقیما از طبیعت و مواد گیاهی ساخته می شوند. به طور کلی محصولاتی که بیس معدنی دارند حاوی موادی مانند تیتانیوم دی اکسید یا اکسید زینک هستند.به همین دلیل گفته می شود که این مواد کمتر باعث حساسیت پوست شده و از آن جایی که از پلیمرهای شیمیایی به وجود نمی آیند منافذ پوست را مسدود نکرده و به پوست کمک می کنند تا بهتر تنفس کند. عدم انسداد منافذ پوست نیز باعث می شود که پوست جوش نزده و ملتهب نشود.

 

مزایای لوازم آرایشی بهداشتی معدنی

لوازم آرایش معدنی


مزایای این نوع  لوازم آرایش  شامل موارد زیر می شود:
 تنوع
محصولات معدنی تنوع بیشتری نسبت به مواد مصنوعی داشته و در رنگ های مختلفی در بازار وجود دارند. این به این معنی است که با استفاده از محصولات کمتری می توان به نتیجه دلخواه و سریعی رسید.

 کنترل
محصولات با بیس معدنی در انواع کرم پودرها و سایه وجود داشته و به افراد کمک می کنند تا بتوانند به طور همزمان کنترل بیشتری روی رنگ کرم پودر و سایه خود و هماهنگی آن ها داشته باشند.

تغذیه پوست
از آن جایی که این مواد بیس معدنی و طبیعی دارند می توانند پوست را تغذیه کرده و چربی های ضروری پوست را حفظ و چربی های زائد را از بین ببرند. به علاوه این مواد به طور طبیعی پوست را نرم می کنند.

 کمک به تنفس پوست
از آن جایی که این مواد طبیعی هستند منافذ پوست را مسدود نکرده و به پوست اجازه تنفس می دهند که این خود از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند.

 نبود عصاره ها و نگه دارنده های شیمیایی
از آن جایی که عصاره ها و نگه دارنده های شیمیایی یکی از مهم ترین دلایل آسیب رساندن پوست هستند، نبود آن ها نقش به سزایی در استفاده از این محصولات داشته و از آن جایی که یکی از مهم ترین دلایل بروز هرگونه آلرژی و حساسیت به دلیل این مواد در محصولات آرایشی بهداشتی است، نبود این مواد در محصولات آرایشی معدنی می تواند از بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کند.


مشکل لوازم آرایش معدنی
بزرگ ترین مشکل این نوع لوازم آرایشی این است که این مواد لیبل خاصی ندارند و تنها با استفاده از تجربه و با تشخیص از روی مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی مختلف می توان تشخیص داد که این محصولات معدنی هستند یا خیر. پس قبل از خرید این محصولات به مواد موجود در آن ها دقت کرده و گول ظاهر را نخورید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: