جمعه 08 مرداد 1395 - 14:08:49

ساخت مومک

ساخت مومک با عسل و شکر

 آموزش ساخت مومک در منزل

مومک

وکس

 مومک

یکی از روش های پرطرفدار برای از بین بردن موهای زائد، استفاده از مومک است. به علاوه می توان بدون صرف هزینه خاصی مومک هایی کاملا طبیعی ساخته و به جای استفاده از محصولات کارخانه ای از مومک های طبیعی و مطمئن استفاده کرد. دراین مقاله از سایت رژلب به ساخت یک موم طبیعی که در آن تنها از شکر و عسل استفاده شده است، به صورت تصویری آموزش داده می شود.

 

مواد مورد نیازساخت مومک
• 4/1 فنجان عسل
• 1 فنجان شکر سفید
• یک ظرف محکم برای استفاده در مایکروفر
• دسته چوبی
• ظرف دردار

 

مراحل انجام کار ساخت مومک :


مرحله اول ساخت مومک

ساخت مومک


ابتدا یک پارچه پنبه ای نسبتا کهنه را به قطعات دلخواه بریده و کنار بگذارید. می توانید این کار را در حین گرم شدن عسل و شکر انجام دهید.

 

مرحله دوم ساخت مومک

موم


1 فنجان عسل و 4/1 فنجان شکر سفیدی که از قبل آماده کرده بودید، داخل ظرف محکم خود بریزید. در صورت تمایل یک لیمو ترش را هم برش داده و آب آن را داخل این مخلوط بریزید.

 

مرحله سوم ساخت مومک

مومک بدن


ظرف را روی حرارت قرار داده و مخلوط داخل آن را هم بزنید تا جایی که به جوش بیاید. همچنین می توانید آن را به مدت 2 تا 3 دقیقه داخل مایکرویو قرار دهید. سپس آن را بیرون آورده و صبر کنید تا خنک شود.

 

مرحله چهارم استفاده  مومک

ساخت مومک


پوست خود را شسته و آن را با یک حوله نرم خوب خشک کنید. از چوب بستنی خود استفاده کرده و آن را داخل مخلوط موم خود زده و سپس یک لایه نازک از موم را روی پوست بمالید. دقت داشته باشید که موم باید در جهت رویش موها زده شود.

 

مرحله پنجم استفاده  مومک

اپیلاسیون


تکه پارچه هایی که از قبل آماده کرده بودید را روی لایه نازک موم قرار داده و با انگشتان خود آن را خوب روی موم بچسبانید. این کار را 2 تا 3 بار انجام داده و دقت داشته باشید که فشار انگشتان را در جهت رویش موها انجام دهید تا همه موها بهتر از ریشه کنده شوند.

 

مرحله ششم استفاده  مومک

ساخت موم


کمی صبر کنید تا موم جذب پارچه شده، از حالت نرم خود خارج شده و سفت شود. سپس قسمت پایینی پوست را با دست نگه داشته و پارچه آغشته به موم را در خلاف جهت رویش موها بکشید تا موها کنده شوند. مراحل 4 تا 6 را تا جایی تکرار کنید که همه موها از بین بروند.

 

مرحله هفتم استفاده  مومک

مو زائد


در صورت باقی ماندن موم، آن را داخل یک ظرف در دار بریزید. برای استفاده دوباره از آن هم کافی است ظرف دردار حاوی موم خود را به مدت چند دقیقه داخل یک ظرف آب داغ قرار دهید تا باز هم شل و قابل استفاده شود.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: