جمعه 29 مرداد 1395 - 12:49:47

راهنمای خرید اپیلدی

راهنمای خرید اپیلدی

اپیلیدی

مو زائد

اپیلیدی



روش های زیادی برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از اپیلیدی است. استفاده از اپیلیدی باعث می شود که موهای زائد دیرتر رشد کرده و سطح پوست نرم تر و زیباتر دیده می شود. به همین دلیل است که در مقایسه با شیو کردن اپیلیدی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اما اپیلیدی ها انواع مختلفی دارند و به همین دلیل ممکن است هنگام خرید فرد دچار مشکل شود. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته شده است تا بتوان با در نظر گرفتن نیاز خود خرید مناسبی انجام داد.


قبل از هرچیز چند مزیت اصلی استفاده از اپیلیدی نام برده می شود:
1. رشد کندتر موها
با استفاده از اپیلیدی موها دیرتر رشد می کنند. البته این موضوع برای مومک هم صادق است زیرا در هر دو روش موها از ریشه کنده می شوند.

2. تمیزی بیشتر

تمیزی اپیلیدی


در مقایسه با وکس و شیو استفاده از اپیلیدی تمیزتر بوده و به هم ریختگی خاصی ندارد.

3. ارزان بودن
خرید اپیلیدی مانند یک سرمایه گذاری بلند مدت است. اما در مقایسه با آن در وکس، لیزر و حتی شیو کردن هزینه بیشتری لازم دارد.

4. مفید بودن برای پوست
هربار شیو کردن پوست را خشک کرده و از طرفی احتمال بریدن پوست هم وجود دارد. استفاده از موم هم لایه های رویی سطح پوست را از بین برده و موجب التهاب پوست می شود. ولی اپیلیدی چنین مشکلاتی به وجود نیاورده و هیچ آسیبی به پوست وارد نمی کند.

5. کارایی در همه جا
بیشتر اپیلیدی ها سرهای متعددی همراه خود داشته و می توان برای همه موهای بدن از آن ها استفاده کرد. به علاوه از آن جایی که اپیلیدی کوچک است و وزن و حجم زیادی ندارد می توان آن را هنگام مسافرت همراه داشته و از آن استفاده کرد.

راهنمای خرید اپیلیدی
شرکت های متعددی اپیلیدی تولید می کنند و هر کدام از این اپیلیدی ها مشخصه های خاص خود را دارند. اما عوامل مهمی در انتخاب یک اپیلیدی تاثیر دارد.

 

انواع اپیلدی

 

1. سه مدل اصلی
به طور کلی سه نوع اپلیدی وجود دارند: مفتول مارپیچی چرخشی، دیسک های چرخشی و موکن های متعدد
در مدل مفتولی از فنرهایی استفاده شده است که هنگام چرخش موها را کشیده و آن ها را می کنند. این مدل معمولا گیر کرده و خراب می شود. اما تعمیر و یا تعویض فنرهای داخل آن ساده و کم هزینه است.
در مدل دوم از دیسک های چرخنده استفاده شده و مانند مدل اول است با این تفاوت که در این مدل دیسک های چرخنده ای برای کندن موها به کار می روند.
در مدل سوم از موکن های متعددی برای کندن موها استفاده می شود و جدید ترین نوع اپیلیدی است. در این نوع اپیلیدی از صفحه هایی استفاده می شوند که کاملا به شکل دیسک نبوده و هر بار که سر اپیلیدی یک دور می چرخد، این صفحه ها هم یک دور می چرخند که این خود خاصیت موکنی به این صفحه ها می دهد.
به علاوه هر چه تعداد این موکن ها بیشتر باشد به این معنی است که اپیلیدی در زمان کمتری می تواند موها را از بین ببرد.

2. خشک یا خیس
اگرچه اپیلیدی روی پوست های خشک بهتر عمل می کند اما بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند از مدل هایی استفاده کنند که روی پوست های خیس هم می توان از آن ها استفاده کرد. زیرا این نوع اپیلیدی ها درد کمتری تولید می کنند. پس اگر به دنبال این گزینه هستید از اپیلیدی هایی استفاده کنید که آن را فراهم می کنند.

3. موکن ها
همان طور که گفته شد، تعداد موکن ها در هر اپیلیدی به این دلیل اهمیت دارند که تعیین کننده سرعت آن اپیلیدی هستند. اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که هر چه تعداد این موکن ها بیشتر باشد دردناک بودن پروسه بیشتر خواهد بود.

4. میزان درد
استفاده از اپیلیدی می تواند دردناک باشد زیرا در طی انجام آن موها از ریشه کنده می شوند. اما اگر می خواهید این میزان درد را کاهش دهید می توانید از پک های خنک کننده ای که برخی شرکت ها همراه اپیلیدی ها ارائه می دهند استفاده کنید. این پک ها ژل های خنک کننده ای هستند که باید آن ها را در فریزر قرار داد و قبل از انجام اپیلیدی روی پوست قرار داد.

5. مناطق مختلف بدن
بسیاری از خانم ها تنها پاها ودست های خود را اپیلیدی می کنند. اما اگر کسی بخواهد مناطق حساس بدن خود مانند صورت، زیربغل و یا نواحی حساس دیگری را اپیلیدی کند باید از محصولات استفاده کند که این آپشن ها را فراهم می کنند.

6. اپیلیدی سیمی یا شارژی
اپیلیدی های بی سیم که باید قبل از مصرف شارژ شوند برای تعطیلات و یا مکان هایی مناسب اند که پریز ندارند. اما قدرت اپیلیدی های سیمی بیشتر است و نیازی به نگرانی در مورد تمام شدن شارژ آن ها نیست.

7. سرعت های مختلف
امروزه اپیلدی ها سرعت های مختلفی دارند.اما اگر در استفاده از اپیلیدی تازه کار هستید و می خواهید از آن روی نقاط حساس بدن خود استفاده کنید، یک اپیلدی دو سرعته برای شما مناسب خواهد بود.

8. قیمت
برند های مختلفی اپیلیدی تولید می کنند که رنج قیمتی متفاوتی دارد. این انتخاب بسته به بودجه و سلیقه شما دارد. اما در هنگام خرید فراموش نکنید که اپیلدی یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: