دوشنبه 08 شهریور 1395 - 10:30:48

موهای پشت لب

بهترین روش برای از بین بردن موهای پشت لب

موی پشت لب

مو زائد

مو پشت لب



از گذشته تاکنون موهای زائد بدن و به خصوص موهای بین بینی و پشت لب ها برای خانم ها آزار دهنده بوده و خانم ها سعی کرده اند که با روش های زیادی این موها را از بین ببرند. روش های زیادی برای این کار وجود دارد و با استفاده از متدهای زیادی می توان این موهای زائد را به طور دائم و یا موقت از بین برد. در این مقاله از سایت رژلب به برخی از این روش ها پرداخته شده و بهترین روش برای انجام این کار معرفی می شود.

مومک
یک روش ارزان قیمت، سریع و موثر برای از بین بردن موهای پشت لب مومک و اپیلاسیون است. این روش کمی دردناک است ولی از آن جایی که در این روش موها کندتر رشد می کنند بسیاری ترجیح می دهند که از این روش استفاده کنند. البته مومک ممکن است موجب التهاب پوست شود.

شکر
گفته می شود که از قرن ها پیش خانم ها برای از بین بردن موهای زائد پشت لب خود از شکر استفاده می کردند. این روش ابتدا در بین مصری ها رواج یافته و سپس در بین دیگر کشورها رواج یافت. البته این یک اصل ثابت شده نیست و تنها در برخی کتب مصری به این موضوع اشاره شده است.
برای استفاده از شکر و از بین بردن موهای پشت لب کافی است یک قاشق شکر را با یک قاشق آب با هم ترکیب کرده و سپس یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یا روغن نارگیل به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی حرارت قرار داده و صبر کنید تا به جوش آید. سپس آن را هم بزنید تا حالت غلیظی پیدا کند. پس از این مرحله نیز صبر کنید تا این محلول سرد شود. پس از آن که کمی خنک شد می توان مانند موم با آن رفتار کنید. به این صورت که آن را روی محل مورد نظر خود و در جهت رشد موها زده و پس از قرار دادن یک پارچه روی آن در خلاف جهت رویش موها بکشید تا موها کنده شوند. شکر در واقع مانند یک موم بوده و تاثیر آن هم مشابه مومک است. به علاوه می توان از شکر برای قسمت های دیگر بدن هم استفاده کرد.

اپیلیدی صورت
برخی از کمپانی های ساخت اپیلیدی سری های کوچک تری برای موهای پشت لب تهیه می کنند که این سری ها درجه حساسیت و اندازه های متفاوتی دارند. این روش در مقایسه با روش هایی مانند شیو کردن تاثیر بهتری داشته و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
البته استفاده از اپیلیدی معایبی هم دارد. از جمله آن که استفاده از اپیلیدی دردناک تر بوده و برخی ترجیح می دهند روش های کم درد تری را انتخاب کنند.
 

موی صورت

 

روش های طبیعی
روش های گیاهی دیگری هم وجود دارند که در گذشته و حتی تا به امروز برای از بین بردن موهای پشت لب به کار برده می شوند. از جمله این روش ها می توان بند انداختن و استفاده از کرم های موبر را نام برد. به علاوه در برخی از مناطق دنیا که خانم های موهای کم پشت و نازکی دارند، برای از بین بردن موهای پشت لب خود آن ها را دکلره می کنند.

لیزر صورت

 

الکترولیز و لیزر
موثرترین و ماندگارترین روش برای از بین بردن موهای پشت لب الکترولیز و لیزر است. در این روش ها موها از فولیکول ها و ریشه آن ها سوزانده شده و حداقل تا مدت 5 سال بعد رشد نخواهند کرد که این خود می تواند دلیل مهمی برای استفاده از این روش ها باشد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: