چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 23:33:16

کاهش درد اپیلیدی

9 روش برای کاهش درد هنگام استفاده از اپیلیدی

 استفاده از اپیلیدی

اپیلیدی یا مومک

اپیلیدی



یکی از مهم ترین دلایلی که خانم ها را در استفاده از اپیلیدی مردد می کند دردناک بودن پروسه آن است. این در حالی است که مومک و اپیلیدی ماندگاری بیشتری داشته و با استفاده از آن ها موها دیرتر رشد می کنند. در این مقاله از سایت رژلب به بررسی علل دردناک بودن اپیلاسیون و کاهش و از بین بردن آن ها پرداخته شده است.

چرا اپیلاسیون و به خصوص استفاده از اپیلیدی دردناک است؟
هنگام استفاده از اپیلیدی موها از ریشه کنده می شوند. در این روش موها بسیار کند تر از حالت معمول حداقل 3 هفته بعد رشد می کنند. (البته قبل از این 3 هفته موهای ریزی ممکن است روی پوست دیده شود) به علاوه
اپیلاسیون ممکن است به ریشه موها آسیب زده و به همین دلیل موها دیرتر و نازک تر رشد می کنند.اپیلیدی هم مانند استفاده از موم دردناک است. اما باید به این نکته توجه کرد که با هر بار به کارگیری این روش درد آن کمتر شده و می توان گفت اولین بار سخت ترین و دردناک ترین بار خواهد بود. زیرا به مرور زمان پوست عادت کرده و ریشه موها هم ضعیف تر می شوند.
 

چگونه می توان درد را کاهش داد؟
تکنیک های مختلفی برای کاهش درد در طی اپیلیدی کردن وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها پرداخته شده است:

مو زائد



آماده سازی طبیعی
بدون صرف هیچ هزینه ای می توان درد هنگام اپیلاسیون را کاهش داد.

دوش/حمام
قرار دادن پوست در زیر آب گرم باعث می شود که منافذ پوست باز شده و پوست ریلکس شود. در این صورت موها نرم تر شده و از آن جایی که منافذ پوست باز شده اند، ریشه موها ساده تر و بدون هیچ دردی کنده می شوند.
نکته: همچنین برای این کار می توان از اپیلیدی هایی استفاده کرد که در زیر آب و هنگام استحمام هم قابل استفاده باشند. استفاده از این اپیلیدی ها زمان بیشتری نیاز دارد ولی درد را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

لایه برداری
پوست های مرده غالبا مسیر رشد موها را گرفته و به همین باعث به وجود آمدن موهای زیر پوستی می شوند. به همین دلیل بسیاری از متخصصین توصیه می کنند که یک یا دو روز قبل از اپیلاسیون پوست خود را لایه برداری کنید تا از بروز جوش های قرمز رنگ و موهای زیرپوستی جلوگیری کرده باشید. دقت داشته باشید که پس از اپیلیدی کردن و یا استفاده از موم بهتر است پوست خود را لایه برداری نکنید زیرا در این زمان پوست بیش از هر زمانی حساس بوده و به سادگی ملتهب می شود. همچنین این لایه برداری را درست قبل از اپیلیدی کردن انجام ندهید.

استفاده از مومک
صرف نظر از روشی که تا به حال استفاده می کردید، اگر برای اولین بار می خواهید اپیلیدی کنید، بهتر است از یک هفته قبل موهای قسمت مورد نظر خود را با مومک کنده و با این کار میزان موها و در نتیجه میزان درد را کاهش دهید. با این کار موها کمتر شده و از آن جایی که ریشه آن ها سست تر می شود کندن آن ها راحت تر خواهد بود.
اما اگر از قبل اپیلیدی استفاده کرده اید، نیازی به مومک نبوده و کافیست با توجه به اندازه موها آن ها را اپیلیدی کنید. ضمنا فراموش نکنید که هر چه موها بلندتر باشند، میزان درد بالاتر خواهد بود. اما این موهای بلند به طور کامل کنده می شوند.
 

هنگام اپیلیدی کردن
علاوه بر موارد گفته شده با رعایت چند نکته ساده می توان میزان درد در هنگام استفاده از اپیلیدی را کاهش داد.
اپیلیدی کردن موهایی که اندازه یکسانی دارند ساده تر است به همین دلیل بهتر است هر 1 تا 2 هفته یک بار که موها به اندازه کافی رشد کرده اند، از اپیلیدی استفاده کنید تا درد کمتر شود.
• سفت بودن پوست هم به شما کمک می کند تا اپیلیدی پوست شما را نیشگون نگرفته و باعث ایجاد درد بیشتر نشود. پس به خصوص هنگام اپیلیدی کردن موهای زیربغل دست را تا جای ممکن بالا کشیده و پوست آن را کاملا سفت کنید.
• استفاده از سرعت بالای اپیلیدی ممکن است سرعت کار را بالا ببرد اما درد بیشتری دارد. پس اگر تحمل درد زیادی ندارید، بهتر است از سرعت های کمتر اپیلیدی خود استفاده کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: