چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 08:59:07

پروتئین درمانی موها

 درمان موها با پروتئین

پروتئین درمانی

پروتئین مو

پروتئین درمانی



پروتئین درمانی روشی است که در آن شیار های موجود بر روی موهای آسیب دیده به طور موقتی پر می شوند. علت به وجود آمدن این شیارها استفاده بی رویه از مواد شیمایی و شکستگی موها به دلایل فیزیکی و حرارتی است. به همین دلیل بسیاری از خانم ها از این روش استفاده کرده و علاوه بر اضافه کردن رطوبت به موها، به رشد سریع تر آن ها هم کمک می کنند.

علت شکستن موها

شکستن مو


همان طور که گفته شد، با استفاده از پروتئین درمانی می توان شیارهای روی موهای شکسته و آسیب دیده را به طور موقتی پر کرد که برخلاف تصور عموم این شکستگی علت خاص و پیچیده ای نداشته و حتی با محکم بستن موها، شانه کردن بیش از حد و استفاده بی رویه از مواد شیمایی هم به وجود می آید. از دلایل دیگری که باعث به وجود آمدن شیار ها و حفره هایی روی موها می شود کمبود مواد معدنی روی موها، مرتب نکردن به موقع موها، استفاده از اکستنشن، تزئینات مو و عدم بالانس PH مو را می توان نام برد.شکستگی مو هنگامی اتفاق می افتد که روی ساقه مو، ترک های هر چند کوچکی به وجود آید. هنگامی که ساقه موها شکننده می شوند، گاهاً مو از وسط شکسته و می ریزد که این حالت با ریزش موها فرق دارد.
بنابراین قبل از هر چیز و هر نوع درمان باید علت شکستن موها کشف شود تا بتوان بر اساس آن تصمیم بهتری گرفت. زیرا هر چه قدر پروتئین درمانی قوی باشد هنگامی موثر است که موها خود کمبود ویتامین و مواد معدنی نداشته باشند. به خصوص کمبود آهن که هم باعث شکننده شدن موها شده و هم یکی از علل اصلی ریزش موهاست.

مصرف پروتئین در رژیم غذایی
یکی از روش های ابتدایی درمان شکنندگی و افزودن پروتئین به موها این است که در رژیم غذایی خود از پروتئین بیشتری استفاده کنید. به طور متوسط خانم ها در طول روز باید 5 اُنس پروتئین که در موادی مانند تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ، ماهی، آجیل، لوبیا و سویا یافت می شوند، دریافت کنند.

 

تزریق پروتئین به موها

تزریق پروتئین 

 


علاوه بر  رژیم غذایی برای تقویت و درمان شکنندگی موها می توان از پروتئین درمانی های مستقیمی که روی موها انجام می شود هم استفاده کرد. این درمان 4 نوع دارد:

1. بسته های پروتئینی که برای کاربرد دائم مناسب بوده و بین هر 4 تا 6 هفته توصیه می شود.
2. پروتئین درمانی ملایم که برای مراقبت از موها و حفظ آن ها در مقابل شکنندگی های جزئی توصیه می شود. این نوع پروتئین درمانی با کمک ماسک های مو که روی آن ها عباراتی مانند "Conditioning mask" و "recovery and repair" ذکر شده، قابل انجام است.
3. پروتئین درمانی قوی که در شرایطی توصیه می شود که میزان شکنندگی موها بالا بوده و باید به طور مکرر انجام شوند تا موها به حالت طبیعی خود برگردند.
4. بازسازی، که معمولا روی موهایی انجام می شود که به دلیل استفاده بی رویه از سشوار و اتو مو و یا رنگ کردن، آسیب دیده اند. این روش باید هر هفته و یا یک هفته در میان انجام شود.

 

پروتئین درمانی در خانه

پروتئین درمانی با ماسک تخم مرغ
یک یا دو تخم مرغ (بسته به حجم موها) را شکسته و خوب هم بزنید. سپس مخلوط به دست آمده را روی موها مالیده و موها را به مدت 20 دقیقه با یک پلاستیک بپوشانید. پس از زمان تعیین شده هم با آب سرد و شامپو موها را بشویید.


• پروتئین درمانی با ماسک مایونز و آووکادو

بسته به حجم موهای خود 2 تا 3 قاشق مایونز را با نصف یک آووکادوی له شده ترکیب کرده و خوب هم بزنید. مخلوط به دست آمده را به مدت 20-30 دقیقه روی موها گذاشته و  سپس با آب سرد و شامپو بشویید.

 

• پروتئین درمانی با روغن نارگیل

یک فنجان کوچک روغن نارگیل را با شیره آن ترکیب کرده و 1 قاشق عسل و 2 تا 3 قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید. سپس مخلوط به دست آمده را روی موها مالیده و پس از 30 دقیقه با آب و شامپو بشویید.

 

فراموش نکنید که حتی اگر موهای سالمی دارید، در صورتی که از وسایل حرارتی استفاده کرده و یا موهای خود را رنگ می کنید حداقل هر دو هفته یک بار از پروتئین درمانی موها استفاده کرده و سلامت آن ها را حفظ کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 30 مرداد 1396 - 12:56:32
خیلی خیلی ممنون موهای بسیار خشکی دارم حتما استفاده میکنم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: