شنبه 30 مرداد 1395 - 09:50:20

رنگ مو و مادران باردار

آیا می توان در طی بارداری موها را رنگ کرد؟

رنگ مو بارداری

رنگ مو

رنگ مو در بارداری



رنگ کردن موها در طی دوران بارداری یکی از سوالات رایجی است که برای مادران باردار و به خصوص خانم هایی که عادت به رنگ کرن موهای خود دارند، به وجود می آید. این موضوع توسط محققان زیادی بررسی شده و نتایجی به دست آمده است. در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده است و بررسی می شود که آیا رنگ کردن موها برای مادر و یا نوزاد درون رحم مادر ضرر دارد یا خیر؟


با وجود تحقیقات بسیاری که انجام شده، این موضوع که رنگ کردن موها برای مادران باردار مضر است یا خیر به طور قطع مشخص نشده است. اما با وجود ریسک های بالایی که وجود دارد، معمولا به مادران توصیه می شود که موهای خود را رنگ نکرده و خود و یا نوزاد خود را در معرض ریسک قرار ندهند. اما در صورتی که فردی برای این کار اصرار داشته باشد باید با احتیاط بیشتری عمل کند تا سلامت خود و کودک خود را به خطر نیندازد. 
یکی از تحقیقات مرتبط به این موضوع نشان داده است که استفاده از رنگ موهای مصنوعی می تواند موجب بروز سرطان های عصبی در بین نوزادان شود. این سرطان نادر است و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد. البته تحقیقات دیگر این موضوع را تایید نکرده است.


برخی از مواد موجود در رنگ موها هم باعث بروز نارسایی در نوزادان شده و حتی می تواند زایمان را مشکل تر کند. البته میزان رنگ موی به کار برده شده در این دوران اهمیت زیادی داشته و این جا صحبت از کسانی است که موهای خود را هر یک یا دو ماه یک بار رنگ می کنند.بنابراین گفته می شود که تا سه بار رنگ کردن موها در دوران بارداری مشکلی نداشته و اگر از رنگ موهایی که حاوی مواد مضر نباشند، استفاده کرد سلامت مادر و نوزاد تضمین می شود.

اما مادران باردار بهتر است رنگ مو را بیش از یک مدت مشخص روی موها نگه نداشته و در صورتی که خود موهای خود را رنگ می کنند حتما از دستکش استفاده کنند تا پوست شان به هیچ وجه با رنگ مو برخورد نداشته باشد.
یکی از روش های دیگری که برای مادران باردار توصیه می شود این است که از هایلایت استفاده کرده و موهای خود را از ریشه رنگ نکنند. اما در انجام این کار هم باید دقت شود که رنگ مو به کف سر برخورد نداشته و تنها ساقه موها رنگ شود. برای این کار هم توصیه می شود که از مش فویلی و هایلایت هایی که یا این روش روی موها به وجود می آیند استفاده کرد.

رنگ مو بارداری


یکی دیگر از روش های موثر و در عین حال بدون زیان برایرنگ کردن موها در بین مادران باردار هم استفاده از رنگ موهای گیاهی است. این رنگ موها حاوی مواد شیمیایی نبوده و خطری هم ندارند. اما در مصرف آن ها هم باید دقت کرده و قبل از مصرف مواد تشکیل دهنده آن ها را بررسی کرد. زیرا برخی از رنگ موها در ظاهر و تنها برای تبلیغات گیاهی نامیده می شوند. بنابراین از هوش خود استفاده کرده و قبل از مصرف همه مواد تشکیل دهنده آن ها را بررسی کنید. یکی از بهترین مواد طبیعی که از گذشته برای رنگ کردن موها به کار می رفته، حناست که در رنگ های متنوعی وجود دارد.

این که خانم ها در طی دوران بادرای حس خوبی به خود داشته باشند اهمیت زیادی دارد به همین دلیل قبل از رنگ کردن موها ابتدا به این موضوع فکر کرده و اگر احساس کردید که رنگ کردن موها به شما حس خوبی داده و باعث نگرانی شما در مورد نوزادتان نمی شود، موهای خود را به دفعات مشخصی که گفته شد رنگ کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژ لب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: