شنبه 30 مرداد 1395 - 09:35:58

سلامت مو قبل ازدواج

مراقبت از موها قبل از ازدواج

مراقبت مو

مو

سلامت مو



این که یک خانم در روز عروسی خود به زیباترین شکل ممکن دیده شود، آرزوی هر دختر خانمی بوده و همه خانم ها می خواهند در مراسم ازدواج خود زیباتر از هر وقت دیگری به نظر برسند. اما این امر نیازمند تلاش بیشتر و رسیدگی بیشتر به سلامت و زیبایی پوست و موست. به خصوص این که بسیاری از خانم ها با رنگ کردن بیش از حد موهای خود و یا مصرف مواد آرایشی مضر به موهای خود صدمه زده و نزدیک مراسم ازدواج خود بیشتر نگران این موضوع می شوند. در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و روش هایی معرفی شده است که با کمک آن ها می توان موهایی سالم، زیبا و درخشان به دست آورد.

5 روش برای مراقبت ازسلامت مو قبل از ازدواج
1. آماده سازی روحی

قبل از هر چیزی باید آمادگی داشته باشید تا بتوانید مصرف مواد شیمیایی را کنار گذاشته و با کمک روش های طبیعی تر سلامت موهای خود را بازگردانید. دقت داشته باشید که برای برگرداندن سلامت موها از 6 ماه قبل از مراسم باید شروع کرده و به خاطر داشته باشید که در هیچ روشی موها یک شبه سلامت از دست رفته خود را به دست نمی آورند. به علاوه این نکته را هرگز فراموش نکنید که مواد شیمیایی ممکن است سریع تر نتیجه دهند ولی در طولانی مدت اثرات جبران ناپذیری روی موها باقی می گذارند.

2. رطوبت رسانی موها
بسیاری از مشکلات موها به این دلیل است که موها خشک شده و رطوبت خود را از دست داده اند که برای رفع این مشکل می توان از ماسک تخم مرغ و ماست کمک گرفت. ماسک تخم مرغ و ماست را می توان هر یک یا دو هفته یک بار روی موها گذاشته و با کمک آن موها را پروتئین درمانی کرده و رطوبت لازمه را به آن ها رساند. همچنین می توان یک بار در هفته روی موها مخلوط روغن بادام، روغن نارگیل و روغن زیتون گذاشته و سلامت از دست رفته را به موها بازگرداند.

3. ترمیم موها
به دلایل مختلف موها دچار مشکلات مختلفی می شوند . به طور مثال ممکن است روی موها شوره افتاده، دچار ریزش و یا موخوره شده و یا به دلایل مختلف نازک شوند. در صورتی که موها دچار شوره سر شوند باید روغن نارگیل و آب لیمو را با هم ترکیب کرده و به طور پیوسته روی موها گذاشت. این درمان پس از مدت کوتاهی شوره سر را از بین برده و در آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است. اگر هم دچار ریزش مو هستید می توانید از آب پیاز استفاده کرده و ریزش موها را متوقف کنید.

4. عدم استفاده از محصولات شیمیایی

ترمیم مو


برای حالت دادن و یا به هر دلیل دیگری از محصولات شیمیایی روی موهای خود استفاده نکرده و حتی می توانید به جای شامپو از ترکیب بکینگ سودا و آب استفاده کنید. به علاوه می توانید روی موها سرکه سیب بگذارید که خود یک کاندیشنر طبیعی است. این روش ممکن است دیرتر از مواد شیمیایی اثر کند ولی تاثیر و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

5. رنگ نکردن موها
رنگ کردن موها آسیب های زیادی به مو وارد می کند به همین دلیل به جای این کار می توانید از حنا استفاده کرده و یا این که برای یک مدت موهای خود را رنگ نکنید تا سلامت از دست رفته خود را به دست آورند. در صورتی که موهای چرب هم دارید هم می توانید آن ها را سه بار در هفته با سرکه سیب شسته و در صورتی که موهایتان خشک است می توانید آن ها را با عسل بشویید. حنایی که با چای یا قهوه مخلوط شده باشد هم برای از بین بردن موهای خاکستری و تیره کردن آن ها مفید است. به علاوه برای داشتن موهایی سالم آب فراوان نوشیده و مصرف میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

نکته آخر این که صرف نظر از هر چیزی شما زیبا هستید. این موضوع را فراموش نکرده و به خاطر داشته باشید که روحیه و اعتماد به نفس شماست که ظاهر شما را زیباتر نشان می دهد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط  رژ لب دات کام 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.

لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: