یکشنبه 17 مرداد 1395 - 12:10:01

دکلره موی مشکی

دکلره کردن موهای مشکی

دکلره مو

دکلره


دکلره کردن موهای مشکی کاری دشوار است که نیاز به مهارت و صبر و حوصله زیادی دارد. زیرا این پروسه زمان بر بوده و گاهاً در طی انجام پروسه مشکلات زیادی به وجود می آید. اما از آن جایی که خانم های زیادی ترجیح می دهند که موهای خود را بلوند کنند و این رنگ محبوبیت زیادی دارد، در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و دکلره کردن موها با ذکر جزئیات و به صورت جامع توضیح داده شده است.

درصد اکسیدان
برای بلوند کردن و دکلره کردن اکسیدان یک ماده ضروری بوده و تنها با این ماده است که می توان موها را به صورت بلوند پلاتینیوم در آورد. اما استفاده از اکسیدان نکات زیادی دارد و نمی توان بدون اطلاعات کافی از آن استفاده کرد.

• اکسیدان با حجم 1 تنها روی موهایی باید استفاده شود که بیس روشنی داشته و تنها 1 تا 2 پایه با رنگ بلوند دلخواه فاصله دارند.
• اکسیدان با حجم 20 برای دکلره کردن بیشتر به کار برده شده و تا 2 تا 3 پایه موها را روشن می کند. البته لازم به ذکر است که نمی توان با تنها یک بار استفاده از این اکسیدان موها را دکلره کرد و این کار باید چند بار تکرار شود.
• اکسیدان با حجم 30 بسیار قوی است و 3 تا 4 پایه موها را روشن می کند. توصیه می شود که روی موهای حساس و یا روی پوست افراد حساس استفاده نشود. البته از این اکسیدان می توان با خیال آسوده برای هایلایت کردن موهایی که به ریشه نمی رسد، استفاده کرد.
• اکسیدان با حجم 40 به هیچ وجه نباید روی پوست سر به کار برده شده و تنها می توان از آن برای هایلایت موها استفاده کرد. البته در مصرف این اکسیدان باید بیشتر دقت کرد زیرا با کمی بیشتر ماندن این اکسیدان روی سر فاجعه به وجود می آید.

زیرتوناژهای مو
در صورتی که می خواهید موها را دکلره کنید باید قبل از هر چیز به رنگ بیس آن توجه کنید. معمولا مشکی پایه 1 و بلوند مایل به سفید پایه 10 در نظر گرفته می شود.
بیس موهای مشکی در حالت عادی قرمز بسیار بسیار تیره است و موهای بلوند طبیعی بیس زرد کمرنگ یا طلایی مایل به نارنجی دارند که دانستن این بیس برای دکلره کردن موها حیاتی است. زیرا پس از دکلره کردن موها رنگ رویی از بین رفته و رنگ اصلی موها دیده می شود. در این حالت باید به رنگ بیس موها دقت کرده و بقیه پروسه دکلره کردن را انجام داد.
به عنوان مثال اگر رنگ مویی ، پایه 5 داشته باشد می توان آن را تا 3 پایه روشن تر کرد و روشن ترین  پایه ای که می توان روی این مو به دست آورد پایه 8 است. پس از به دست آوردن این پایه کافی است به موها نگاه کرده و اگر رنگ دلخواه به دست آمده بود با تونر آن  را ثابت کرد.

آماده کردن دکلره
قبل از شروع به دکلره کردن باید یک رنگ موی هدف در ذهن خود داشته و سپس شروع به کار کنید. این کار به شما کمک می کند تا پروسه دکلره را با دید کلی تری انجام داده و از بروز اشتباه دوری کنید.
برای آماده کردن دکلره هم اکسیدان و پودر دکلره را به نسبت 1:1 با یکدیگر ترکیب کنید. دقت کنید که شرکت سازنده همین میزان را توصیه کرده است یا خیر. در صورتی که شرکت سازنده میزان دکلره یا اکسیدان کمتر یا بیشتری را توصیه کرده بود، طبق دستور آن ها کار خود را ادامه دهید. پس از ترکیب دکلره و اکسیدان آن را سریع مصرف کنید زیرا ماندن این ترکیب از خاصیت آن می کاهد. برای ترکیب دکلره و اکسیدان هم حتما از دستکش استفاده کنید.

 

زدن مخلوط دکلره روی موها

دکلره موی مشکی


مخلوط دکلره به دست آمده را سریع و به طور مساوی روی همه موها زده و با این کار ریسک چند رنگ شدن موهارا از بین ببرید. برای ساده تر کردن و سریع تر کردن کار می توانید موها را به چهار دسته تقسیم کرده و هر بار یک دسته را رنگ کنید.
برای چهار دسته کردن موها نیز کافی است فرق وسطی از پیشانی گرفته و آن را تا روی گردن ادامه دهید. سپس از روی هر گوش تا گوش دیگر هم ،موها را به دو قسمت تقسیم کرده و هر کدام از تقسیمات خود را با گیره ببندید.
دقت داشته باشید که دکلره کردن موها از بالا به پایین باید صورت گیرد. پس اول قسمت رویی سر را انجام داده و سپس دو قسمتی که از گوش تاگردن هستند را دکلره کنید.

 

زمان ماندن دکلره روی سر

بسته به هدفی که در ذهن دارید، زمان دکلره کردن موها متفاوت است ولی به خاطر داشته باشید که دکلره نباید بیش از یک ساعت روی موها باقی بماند. اگر در این زمان موها به اندازه کافی روشن نشدند باید یک بار دیگر این پروسه را انجام دهید و این کار باید با فاصله زمانی حداقل یک هفته باشد.

ولی در صورتی که رنگ موها به اندازه کافی روشن شدند، سریع آن ها را شسته و دقت کنید که هر چه زمان بگذرد موها روشن تر می شوند و ممکن است روشن تر از آن چیزی که در ذهن داشته اید بشوند. به علاوه فراموش نکنید که هر 5 تا 10 دقیقه یک بار موها را چک کرده و پروسه دکلره شدن را چک کنید.

شستن دکلره
پس از دکلره کردن موها را باید با آب سرد کاملا شسته و تمام اثرات مواد دکلره را از روی موها پاک کرد. سپس روی موها دوبار شامپو زده و تمام آثار دکلره را از روی موها پاک کرد. دقت کنید که ماندن هر اثری از دکلره روی موها باعث آسیب دیدن موها می شود.
همچنین توجه داشته باشید که اگر می خواهید به سرعت از تونر استفاده کنید نباید روی موها کاندیشنر بزنید. زیرا کاندیشنر نفوذ رنگ مو به ساقه را کمتر کرده و رنگ مو کدر می شود. بنابراین ابتدا از تونر استفاده کرده و آن را کامل شسته و سپس از کاندیشنر استفاده کنید.

برای بالانس کردن PH موها که به دلیل دکلره کردن از بین رفته می توانید کمی سرکه به کاندیشنر خود اضافه کنید. این کار کوتیکل های مو را بسته و موها را سریع تر بالانس می کند. به علاوه سرکه باعث درخشش موها و لطافت بیشتر موها می شود.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: