شنبه 27 شهریور 1395 - 12:43:45

تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک

تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک

لیپوساکشن

 لیپوماتیک

لیپوساکشن



لیپوماتیک و لیپوساکشن هر دو نوعی جراحی زیبا برای خارج کردن چربی های موضعی در ران، شکم، باسن و سینه ها هستند. در این روش ها چربی ها شکسته شده و از بدن خارج می شود تا ناحیه مشخصی از بدن لاغر تر به نظر برسد. اما بین لیپوماتیک و لیپوساکشن تفاوت هایی وجود داشته و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و تفاوت های لیپوساکشن و لیپوماتیک بررسی شده است.

لیپوساکشن
در جراحی های لیپوساکشن از تکنولوژی التراسونیک برای شکست بافت های چربی استفاده شده و با کمک این امواج و با لرزش ناشی از این امواج است که چربی ها شکسته شده و به سادگی بیرون کشیده می شوند. بیرون کشیدن چربی ها در این روش به کمک مکش بوده و چربی های مایع که از قبل شکسته بودند از طریق شکاف هایی که روی پوست ایجاد شده خارج می شوند. این جراحی نیاز به بیهوشی کامل داشته و پروسه ای پیچیده و کمی خطرناک است. زیرا در صورت کوچک ترین اشتباهی ممکن است بافت های داخلی بدن به همراه چربی های چسبیده به آن ها آسیب دیده و مشکلات زیادی به وجود آید.
همچنین لیپوساکشن نیاز به شکستن چربی های بدن داشته و برای خارج کردن این چربی های مایع نیز نیاز به استفاده از لوله های بزرگ است که زخم های زیادی بر روی بدن برجا ی می گذارند. مشکل این روش این است که برای شکستن بافت های چربی از امواج التراسونیک استفاده می شود و این امواج می توانند علاوه بر چربی ها، به بافت ها و رگ های بدن هم آسیب برسانند. اما این روش را می توان روی تمام نقاط بدن پیاده کرده و در آن میزان چربی بیشتری از بدن خارج می شود.

لیپوماتیک
در جراحی لیپوماتیک از روش دیگری استفاده می شود و جراح شکاف هایی روی قسمت مورد نظر از بدن به وجود آورده و لوله های مکش را وارد این شکاف ها می کند تا چربی ها بیرون کشیده شوند. البته برای جلوگیری از ایجاد درد، از بیهوشی موضعی استفاده می شود. در این روش چربی ها شکسته نشده و به صورت بافت کامل خود از بدن بیرون کشیده می شوند. در این روش، لوله هایی که وارد بدن می شوند به صورت 360 درجه چرخیده و بافت های چربی را از اعضای حیاتی بدن جدا می کنند. به علاوه هنگامی که لوله ها به بافت های غیر چربی برسند، توقف کرده و به دیگر اعضای بدن آسیب نمی رسانند. این روش میزان درد کمتر و کبودی کمتری دارد و دوارن نقاهت آن هم در مقایسه با انواع لیپوساکشن کمتر است.
مشکل این روش این است که تنها روی شکم، ران و باسن می توان از آن استفاده کرده و برای بیرون کشیدن چربی های نقاط دیگر نمی توان از این تکنیک استفاده کرد.
 

 

لیپوماتیک

 

گزینه بهتر
هر دو روش گفته شده، مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. به طور مثال لیپوساکشن جای زخم کمتری روی پوست باقی گذاشته و مدت زمان بهبود بیمار هم کوتاه است. لیپوماتیک هم زمان کوتاهی برای جراحی نیاز داشته و درد کمتری نسبت به انواع لیپوساکشن دارد. به علاوه چون در این روش از بیهوشی های موضعی استفاده می شود، مدت زمان ریکاوری بیمار کمتر بوده و فرد سریع تر به زندگی عادی خود بازمی گردد. همچنین این روش هزینه کمتری داشته و از آن جایی که در آن به بافت چربی ها آسیب وارد نمی شود، می توان از آن ها برای تزریق در گونه ها، لب ها و سینه ها استفاده کرد.

 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژ لب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: