سه شنبه 09 شهریور 1395 - 14:17:43

لیزر یا الکترولیز

لیزر یا الکترولیز

الکترولیز

لیزر

الکترولیز صورت



لیزر و الکترولیز بهترین روش های از بین بردن دائمی موهای زائد صورت یا بدن هستند و با کمک این دو روش می توان موهای زائد را به طور کل از بین برده و یا به میزان قابل توجهی آن ها را کم کرد. از طرفی داشتن موهای زائد روی صورت از بقیه قسمت های بدن آزار دهنده تر است. زیرا ممکن است بتوان موهای بقیه قسمت های بدن را با لباس و یا پوشش مخفی کرد ولی با موهای روی صورت نمی توان این کار را انجام داد. به همین دلیل بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند که موهای صورت خود را به این روش ها از بین ببرند. حال نکته مهم انتخاب بین این دو روش با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام است.

تفوت لیزر و الکترولیز
لیزر

اشعه های لیزر تنها روی پوست های روشن و موهای تیره قابل استفاده بوده و اگر فردی پوست و موهای تیره و یا پوست روشن و موهای روشن داشته باشد نمی تواند از این روش بهره ببرد. البته در این زمینه پیشرفت هایی صورت گرفته و برخی از مراکز برای از بین بردن موهای زائد با این روش از ترکیب لیزر و فرکانس های رادیویی استفاده می کنند.

الکترولیز

 این روش را می توان روی هر رنگ پوست و هر رنگ مویی انجام داد زیرا در این روش ریشه موها آسیب می بینند و در این روش ساقه مو اهمیتی ندارد.

 

لیزر

 

چه تعداد جلسه درمانی برای لیزر یا الکترولیز نیاز است؟
 لیزر: موهای زائد صورت کوچک و کم هستند و هر جلسه درمانی آن ها مدت زمان زیادی نیاز ندارد. برای زا بین بردن موهای این قسمت معمولا نیاز به 4 تا 6 جلسه درمانی و هر بار 15 دقیقه زمان است.

 الکترولیز: در این روش هر کدام از ریشه موها به طور مجزا تخریب می شوند. به همین دلیل مدت زمان مورد نیاز برای این روش کمی طولانی تر است. اما به طور کلی هر جلسه درمانی 15 تا 30 دقیقه زمان نیاز داشته و حدود 15 تا 30 جلسه هم برای هر قسمت نیاز است.

هزینه رفع مو های زائد
لیزر: بر اساس قسمت های بدن و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای هر کدام از این قسمت ها، هزینه لیزر محاسبه می شود. اما به طور کلی هزینه لیزر بیشتر است.

الکترولیز: هزینه الکترولیز برای از بین بردن موها کمتر است ولی باید به این موضوع دقت کرد که این روش نیاز به تعداد جلسه های بیشتری هم نسبت به لیزر دارد.

میزان درد رفع مو های زائد
 لیزر: درد لیزر مانند وقتی است که یک کش پلاستیکی روی پوست زده شود. البته میزان این درد به آستانه تحمل هر فرد و ضخامت موهای بدن هم بستگی دارد. به همین دلیل لیزر کردن سبیل های یک مرد درد بسیار بیشتری تا موهای پشت لب یک خانم خواهد داشت.

 الکترولیز: این روش هم به آستانه تحمل فرد بستگی دارد. اما از آن جایی که در این روش ریشه هر مو به طور جداگانه تخریب می شود، ممکن است درد بیشتری در آن احساس شود.

نتیجه
 لیزر: طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات، لیزر 40 تا 80 موها را از بین می برد. اما این موضوع هم به رنگ مو و ضخامت آن ها بستگی دارد و لیزیک کردن نواحی که موهای روی بدن روشن تر هستند ممکن است نتیجه دلخواهی ندهد.

 الکترولیز: گفته می شود که این روش تا حدود 100% موها را از بین می برد. اما این موضوع هم بسته به موها دارد و ممکن است ریشه موها در یک منطقه به خوبی از بین نروند.

لیزر یا الکترولیز در خانه
هر دو این روش ها را در منزل می توان انجام داده و نتیجه گرفت. اما فراموش نشود که انجام هر کدام از آن ها نیاز به مهارت داشته و یک فرد بدون تجربه نمی تواند این دو روش را برای از بین بردن موهای زائد پیاده کند.

نتیجه گیری کلی:
به طور کلی اگر فردی موهای تیره و پوست روشنی داشته باشد، بهتر است از لیزر برای از بین بردن موهای بدن و صورت خود استفاده کند. اما اگر کسی پوست و موی تیره و یا پوست رون و موهای روشنی داشته باشد، بهتر است از الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد بدن خود کمک بگیرد.
البته باید در نظر گرفت که صرف نظر از هزینه های هر جلسه روش لیزر به طور کلی ارزان تر است و هر جلسه درمانی آن زمان کمتری هم نیاز دارد. اما روش الکترولیز نتیجه بهتر داده و موها را به صورت دائمی از بین می برد.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: