سه شنبه 09 شهریور 1395 - 14:12:33

شستن صحیح صورت

شستن صحیح صورت

شستن صورت

شستن صورت

صورت قسمتی از بدن است که بیش از هر قسمت دیگر به چشم آمده و زیبایی پوست آن اهمیت زیادی دارد. یکی از کارهایی که باعث آسیب رساندن به پوست صورت می شود، شستن ناصحیح آن است. متاسفانه هنگام شستن صورت بسیاری افراد نکات مهمی را رعایت نکرده و به همین دلیل زیبایی پوست خود را به خطر می اندازند. در این مقاله سایت آرایشی رژلب  روش های صحیح شستن صورت که به کمک آن ها می توان سلامتی و زیبایی پوست را تضمین کرد، ارائه شده است.

 شستن صورت با آب ولرم
صورت خود را با آب سرد نشویید چون آب سرد به تنهایی تأثیر خوبی روی پوستتان نمی گذارد. آب گرم هم همین طور است و منافذ پوست را می بندد. بنابراین صورت خود را با آب ولرم بشویید. بهترین راه، شستشوی صورت با آب ولرم است زیرا میزان PH پوست را تنظیم می کند.

 انتخاب محصول مناسب
قبل از استفاده از صابون یا لوسیون، باید بدانید که چه نوع پوستی دارید. اگر پوست چربی دارید، بهتر است از لوسیونی استفاده کنید که خواص دارویی دارد. اگر پوست تان خشک است، از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. برای پوست معمولی که نه چرب است نه خشک، بهتر است از لوسیون های معمولی استفاده کنید. انتخاب لوسیون مناسب باعث درخشندگی پوست نیز می شود و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد.

 شستن بیش از حد صورت
منظور از "بیش از حد" این است که آن قدر پوست شسته شود که رطوبت خود را از دست بدهد و چربی بیشتری تولید کند. بنابراین برای این که پوست تان تمیز بماند، صورت خود را بیش از حد نشویید. شستشوی بیش از حد آسیب زیادی به پوستتان می زند. به علاوه این کار رطوبت پوست را از بین برده و باعث خشکی آن می شود. شستن صورت دو بار در روز کافی است. برای جلوگیری از جوش صورت در پوست های چرب هم کافیست یک بار در روز از لوسیون استفاده کنید. 

پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش


قبل از شستن صورت آرایش تان را حتما پاک کنید. برای پاک کردن آرایش نیز از یک شیر پاک کن خوب استفاده کنید. سپس صورت تان را با یک صابون یا لوسیون خوب بشویید. با این کار پوست تان کاملا تمیز می شود. یک لوسیون خوب رطوبت پوست را نیز حفظ خواهد کرد.

لایه برداری پوست
یک بار در هفته پوست تان را با یک پاک کننده ی خوب لایه برداری کنید. برای این کار ابتدا پاک کننده ی لایه بردار را روی پوست زده و سپس آن را در همه جای صورت به آرامی بمالید. این روش آلودگی های ناخواسته در پوست را نیز پاک خواهد کرد. برای کاهش آکنه و جوش در پوست چرب ، از لوسیون حاوی سالسیلیک اسید برای شستشو استفاده کنید.

 لیف لایه بردار صورت
همراه با لوسیون از لیف لایه بردار صورت نیز یک روز در میان استفاده کنید. زیرا این وسیله تمام آلودگی ها و کثیفی های پوست را از بین خواهد برد. لیف لایه بردار بافت واقعی پوست را نیز حفظ خواهد کرد. پوست خشک نیاز به مراقبت بیشتری دارد، چون به راحتی رطوبت خود را از دست می دهد. لیف لایه بردار برای این نوع پوست نیز مناسب است.

 پاک کردن آلودگی ها از روی پوست
سعی کنید دو بار در روز صورت خود را با لوسیون بشویید. زیرا آلودگی هوا پوست را کدر و بی روح می کند. اگر هر روز صورت به درستی شسته شود، زیبایی پوست نیز حفظ خواهد شده و با این کار احتمال بروز جوش ها و آلرژی هایی که ناشی از آلودگی هاست از بین می رود.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: