یکشنبه 14 شهریور 1395 - 09:37:35

کنترل وز شدن مو

 6 ترفند برای کنترل وز موها

وز شدن مو

موی وز

موی وز

 

معمولا ترکیب آب و هوای شرجی و یا آب و هوای سرد موجب وز شدن موها می شود. این امر به خصوص برای کسانی که موهای مستعدی دارند بسیار آزار دهنده بوده وکنترل این وز شدن موها نیز تقریبا غیر ممکن است. به همین دلیل در این مقاله از سایت رژلب روش هایی برای برطرف کردن وز شدن مو معرفی شده است.

جلوگیری از وز شدن موها 


1. مراقبت صحیح از موها
مهم ترین اصل در جلوگیری از وز شدن موها این است که از موها به خوبی مراقبت شود. این امر به این معنی است که موها را با شامپوی مناسب شسته و همیشه از نرم کننده استفاده کرد. به علاوه با نوشیدن آب بیشتر سلامت موها باید تضمین شده و حداقل هفته ای دو بار روی موها ماسک مو گذاشته شود.

وز شدن مو

 

 عدم استفاده از شانه های پلاستیکی
یکی از مهم ترین دلایل به وجود آمدن الکتریسیته ساکن ووز شدن
 موها شانه های پلاستیکی است. به همین دلیل توصیه می شود که به جای این شانه ها، از شانه های فلزی استفاده شود.

 سرم مو
برای این که وز موها از بین برود، می توان قبل از شانه کردن موها از سرم مو استفاده کرده و با این کار هم گره خوردن موها را کمتر کرد و هم این که وز موها را از بین برد. سرم مو یک ماده تقویتی است و موها را نرم و خوش حالت می کند. از جمله سرم های موی موثر برای این کار سرم موی Liveon و L’Oreal می باشد.

 آب
شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی بسیاری از مشکلات مو با کمک آب حل می شود. به طور مثال اگر برای یک جلسه مهم حاضر می شوید ولی موهایتان حالت زیبایی نداشته و شما را کلافه کرده اند می توانید از کمی آب و یا یک حوله نم دار کمک گرفته و با قرار دادن آن روی موها، وز آن ها را از بین ببرید. البته باید دقت کنید که در انجام این کار زیاده روی نکنید. زیرا مصرف بیش از اندازه آب بر روی مو ها باعث می شود که موها خیس به نظر برسند.

 بافتن موها
یکی از روش هایی که به موها کمک می کند و از بروز وز بر روی موها جلوگیری می کند، بافتن آن هاست. برای این کار از هر نوع مدل بافتی چه ساده و چه تیغ ماهی می توان استفاده کرده و آن ها را در عین زیبایی خوش حالت هم نشان داد. در صورتی که موهای پرپشتی هم دارید می توانید از مدل موهای جمع شده دیگری بر روی موهای خود استفاده کنید.

جمع کردن موها
همیشه قسمتی از موهای در حال رشد بیرون زده و به صورت وز روی موها دیده می شوند. برای جلوگیری از این موضوع می توان موها را جمع کرده و قسمت های کوتاه تر مانند چتری های در حال رشد را هم با سنجاق در بالای سر جمع کرد. این کار موهای مزاحم را از بین برده و ازوز شدن مو ها هم جلوگیری می کند.

چند نکته مهم
• برای مراقبت بیشتر از موها می توانید از یک ماساژ ملایم روی آن ها کمک بگیرید. برای این کار هم می توانید از روغن نارگیل استفاده کرده و رنگ موها را بهتر نشان داده و آن ها را درخشان و زیبا نشان دهید.
• برای این که موهای تان وز نشود آن ها را با سشوار خشک نکنید. زیرا یکی از علل آسیب دیدن ووز شدن 
موها سشوار کشیدن است. در عوض می توانید از اتو مو استفاده کنید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: