دوشنبه 29 شهریور 1395 - 10:16:03

درمان خشکی پوست

استفاده از گلاب برای درمان خشکی پوست

 درمان خشکی پوست

خشکی پوست

 پوست خشک



تحقیقات نشان می دهد که پوست بسیاری از خانم ها و آقایان در بیشتر فصل ها خشک و شکننده است که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از افراد می شود زیرا خشکی پوست موجب بروز چین و چروک بر روی پوست می شود. روش های زیادی برای آبرسانی و از بین بردن خشکی پوست معرفی شده است. اما این روش ها شیمیایی هستند و خود ممکن است منجر به بروز مشکلات بیشتری بر روی پوست شوند. در این مقاله از سایت رژلب نیز موضوع خشکی پوست بررسی شده و روش درمان جدید با استفاده از گلاب برای رفع خشکی پوست معرفی شده است.

استفاده از گلاب برای درمان خشکی پوست
گفته می شود که گلاب یک ماده معجزه آسا برای درمان پوست است زیرا رطوبت زیادی را وارد پوست کرده و حتی خشک ترین پوست ها را هم آبرسانی می کند. اما گاها استفاده از گلاب به تنهایی نمی تواند خشکی پوست را برطرف کند و به همین دلیل باید گلاب را با مواد آبرسان دیگر ترکیب کرد تا نتیجه دلخواه به دست آید.

 

گلاب

روش اول برای درمان خشکی پوست
برای گرفتن نتیجه بهتر از کرم های مرطوب کننده و لوسیون های آبرسان می توان کمی گلاب به همراه آن ها استفاده کرد تا پوست آبرسانی شده و زیبایی از دست رفته خود را بازیابد. برای این کار هم کافیست چند قطره گلاب به کرم خود اضافه کرده و سپس مانند معمول آن را روی پوست صورت و یا دست بمالید.
با ترکیب گلاب و کرم های مرطوب کننده، گلاب می تواند بهتر عمل کرده و پوست را نرم و درخشان نشان دهد. این کار التهاب پوست، خشکی و پوسته شدن پوست را کاهش داده ودر نهایت از بین می برد. از آن جایی که 
خشکی پوست منجر به بروز چروک هم می شود، گلاب چروک ها و خطوط صورت را هم با مرور زمان از بین می برد.
برای ساخت کرم مرطوب کننده طبیعی هم می توان 1 قاشق چایخوری آووکادو یا روغن نارگیل را با 2 قاشق چایخوری گلاب و 2 قاشق چایخوری عسل ترکیب کرده و یک مرطوب کننده طبیعی به دست آورد.

 

روش دوم  برای درمان خشکی پوست
استفاده از گلاب به طور روزانه می تواند پوست را درخشان و زیباتر نشان دهد. زیرا گلاب خشکی پوست را از بین برده و با آبرسانی به پوست موجب درخشش آن می شود. بیشتر تونر های صورت که در بازار موجود هستند حاوی مقادیر زیادی الکل و مواد شیمیایی هستند و این مواد خود مشکلات زیادی بر روی پوست به وجود می آورند. اما گلاب یک ماده طبیعی بوده هیچ عارضه ای هم ندارد.
برای استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت کافی است یک تکه پنبه آرایشی را داخل آن خوابانده و سپس آن را روی پوست خود بمالید. گلاب آرایش باقی مانده، چربی های اضافه و آلودگی های روی پوست را پاک کرده و پوست را سلامت و تازه می کند.
در هنگام استفاده از گلاب به عنوان یک تونر باید دقت شود که این ماده طبیعی منافذ پوست را هم می بندد بنابراین استفاده از آن در روتین آرایشی روزانه موثر بوده و پوست را برای آرایش آماده می کند.
درمان خشکی پوست با گلاب یکی از بهترین روش های انجام این کار بوده و می تواند در عین حفظ سلامتی پوست از بروز هر نوع مشکلی که به دلیل مواد موجود در محصولات آرایشی بهداشتی ممکن است روی پوست به وجود آید، جلوگیری کند.  به علاوه مشکلات پوستی دیگر مانند قرمزی، علائم پیری و چین و چروک و پوسته شدن پوست هم با استفاده از گلاب از بین می رود. با اضافه کردن گلاب به روتین زیبایی می توان همیشه پوستی زیبا درخشان داشت.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: