شنبه 10 مهر 1395 - 11:22:22

رفع لکه پوستی با روغن کرچک

رفع پیگمنتیشن و لکه های پوستی با روغن کرچک 

رفع پیگمنتیشن

رفع لک با روغن کرچک

 

روغن کرچک

 

روغن کرچک یکی از روغن های گیاهی پرخاصیت است که رنگ زرد کمرنگی داشته و از گیاه کرچک به دست می آید. روغن کرچک از هزاران سال پیش استفاه شده و منشا استفاده آن آفریقا و هند بوده است. اما امروزه استفاده ازروغن کرچک محدود به این دو منطقه نبوده از در تمام دنیا به کار می رود.

یکی از مزایای بسیار پرکاربرد روغن کرچک از بین بردن لکه های پوستی است که در این مقاله از سایت رژلب بیشتر به آن پرداخته می شود.

 

چگونه روغن کرچک لکه های پوستی را از بین می برد؟
تحقیقات زیادی نشان داده است که به کار بردن 
روغن کرچک به مرور زمان باعث از بین بردن لکه های پوستی شده و حتی بسیار از متخصصین پوستی برای از بین بردن لک ها استفاده از این روغن را تجویز می کنند. روغن کرچک حاوی اسیدهای چرب به خصوص امگا3 بوده و مزایای زیادی برای پوست و و مو دارد. امگا 3 موجود در روغن کرچک داخل منافذ لکه ها نفوذ کرده و با آبرسانی پوست و جایگزینی یک پوست جدید لک ها را از بین می برد.

 

5 روش استفاده از روغن کرچک برای از بین بردن لک ها


روغن کرچک
روغن کرچک عامل ضد لک داشته و تاثیر زیادی دارد. برای تاثیر بیشتر این ماده نیز کافیست آن را به طور مساوی روی پوست زده و این کار را دو بار در روز انجام دهید. البته این کار برای کسانی توصیه می شود که پوست مستعد آکنه ای نداشته باشند و کسانی که پوست حساسی دارند بهتر است از به کارگیری مستقیم این روغن بر روی پوست خود خودداری کنند. 

 

 

ماسک روغن کرچک
یکی از بهترین جایگزین های 
روغن کرچک استفاده از ماسک آن است. برای ساخت روغن کرچک هم باید کمی از آن را روی یک تکه گاز و یا پنبه زده و آن را روی محل زخم و یا لکه فشار داد تا به خوبی جذب پوست شود. سپس گاز یا پنبه را روی پوست قرار داده و بار دیگر روی آن کمی روغن کرچک ریخت. دقت داشته باشید که خیلی محکم این کار را انجام ندهید تا جریان خون متوقف نشود. سپس پنبه یا گاز را در طول شب روی پوست نگه داشته و این کار را به مدت 15 روز تکرار کنید.

 

ماسک روغن کرچک

 

 روغن کرچک و زردچوبه
یکی از بهترین ماسک های ترکیبی با 
روغن کرچک ترکیب آن با زردچوبه است. برای استفاده از این ماسک هم باید روغن کرچک و زردچوبه را با هم ترکیب کرده و به یک اندازه روی پوست مالید. سپس یک ساعت صبر کرده و پوست صورت را با آب ولرم شستشو داد.

 

 

 روغن کرچک و ویتامین E
ترکیب 
روغن کرچک با ویتامین E (به صورت کپسول و یا در مواد غذایی حاوی ویتامین ای) و زدن آن روی محل لک هم می تواند پوست را مرطوب کرده و باعث درخشش پوست شود. به علاوه این ترکیب پوست را نرم تر هم می کند.

 

 

 روغن کرچک لیمو و عسل

یکی دیگر از ترکیب های موثر با روغن کرچک ترکیب آن با آب لیمو و عسل است. برای این ترکیب هم کافیست روغن کرچک را با چند قطره آب لیمو و یک قاشق عسل ترکیب کرده وخمیر یکدستی تولید کنید. سپس ترکیب به دست آمده را به طور یکسانی روی پوست زده  و 1 ساعت و نیم صبر کنید. استفاده از این ماسک صورت به مدت یک هفته پوست را درخشان و بدون لکه می کند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: