دوشنبه 12 مهر 1395 - 10:11:51

پرایمر

پرایمرچیست

انتخاب پرایمرمناسب پوست

انتخاب پرایمر



یکی از محصولاتی که انقلابی در صنعت زیبایی به وجود آورده، پرایمر است. البته از گذشته برای آرایش هنرمندان تئاتر و محافظت پوست آن ها از میکاپ های سنگین از پرایمر استفاده می شد ولی امروزه پرایمر برای عموم مردم قابل استفاده بوده و هر فردی می تواند با کمک پرایمر آرایش ماندگار تری داشته باشد. به علاوه پرایمر منافذ پوست و چین و چروک های صورت را پر کرده و چهره را جوان تر نشان می دهد. در این مقاله از سایت رژلب به بررسی این محصول آرایش محبوب و نحوه عملکرد آن پرداخته می شود.

نحوه عملکرد پرایمر
ابتدا تنها پرایمر های مخصوص کرم پودر برای هنرمندانی به وجود آمد که در تمام روز آرایش سنگینی روی صورت های خود داشته و باید برای محافظت پوست خود از یک ماده استفاده می کردند و پس از آن انواع دیگر پرایمر رواج پیدا کرد. به گونه ای که امروزه پرایمرمخصوص مژه، ابرو، لب، ناخن و هر نوع پرایمر دیگری در بازار وجود دارد که بیشتر این محصولات بیس سیلیکونی داشته و با پر کردن زخم ها، چین و چروک ها و خطوط چهره کاربرد زیادی دارند. انواع دیگری از پرایمر که بیس آبی دارند هم برای ماندگاری بیشتر آرایش استفاده می شوند.

استفاده پرایمر 

 

انتخاب پرایمر

این که چگونه پرایمر مناسبی برای پوست خود انتخاب کنید، بستگی به نوع پوست و نوع کاربردی دارد که از پرایمر انتظار دارید و نباید تنها به روتین زیبایی خود و چرب یا خشک بودن پوست توجه کرد. اما به طور مثال در صورتی که پوست کسی چرب باشد و نتواند برای یک مدت زمان طولانی آرایش را روی صورت خود نگه دارد، بهتر است از پرایمر و سپس از کانسیلر استفاده کند و یا اگر کسی از زدن رژلب های تیره لذت می برد، برای لب ها می تواند ابتدا پرایمر استفاده کرده و سپس رژلب بزند. به علاوه همان طور که گفته شد، پرایمرهای با بیس آبی برای ماندگاری بیشتر پوست و پرایمر های با بیس سیلیکونی بیشتر برای پوشاندن لکه ها و چین و چروک صورت به کار می روند.

دلیل استفاده از پرایمر
با همگانی شدن روابط اجتماعی و رسانه های اجتماعی، نگرانی در مورد ظاهر بیشتر شده و همه افراد می خواهند در همه حال ظاهر زیبا و آماده عکس برداری داشته باشند. شاید تا چند سال گذشته استفاده از کرم پودر و تکنیک های گریمی که افراد می دانستند، آرایش صورت تکمیل به نظر رسیده و نیازی به تلاش بیشتر نبود. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و با توجه به این که امروزه همه چیز به صورت HD در آمده است، استفاده از کرم پودر به تنهایی ممکن نبوده و همه خانم ها و افراد به گونه ای به ظاهر خود  می رسند که گویی هر لحظه آماده عکس برداری از خود هستند. این در حالی است که برای داشتن یک عکس زیبا تنها 
پرایمر است که می تواند چهره را تغییر داده و با پوشاندن چین و چروک ها و لکه ها تصویر زیبایی از شما به وجود آورد.

نحوه استفاده از پرایمر
پرایمر باید به عنوان بیس آرایش به کار رود و قبل از زدن میکاپ از پرایمر استفاده شود. برای استفاده از پرایمر باید ابتدا صورت را شسته و روی آن مرطوب کننده زده و سپس از پرایمر کمک گرفت. پس از زدن پرایمر روی صورت هم باید روی لب ها، پلک ها و قسمت های دیگری که آرایش می شوند پرایمر زده و چند دقیقه باید صبر شود تا پرایمر به خوبی جذب پوست شود و پوست آماده آرایش شده باشد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (8)

دوشنبه 11 دی 1396 - 11:12:56
سلام من ازسلیکونی استفاده میکنم بعدش ک میخام صورتو گریم کنم همین ک قلم یابراش روپوست میکشم پرایمرو کرک باهم ازروپوست جدامیشن بنظر شما چیکارکنم
پنجشنبه 30 دی 1395 - 22:21:57
سلام میخواستم بدونم روی قوطی پرایمر چی مینویسه تا بفهمیم سلیکونی است یا ماندگاری
یکشنبه 26 دی 1395 - 15:19:20
بعد از پرایمر و کانسیلر میتونید کرم پودر و فیکساتور بزنید
شنبه 25 دی 1395 - 12:46:08
ببخشید اگر از سلیکونی استفاده کردیم برای ماندگاری از چی استفاده کنیم
شنبه 25 دی 1395 - 00:30:32
سلام با توجه به نیازتون از یکی استفاده کنید
جمعه 24 دی 1395 - 00:40:46
در واقع همزمان میشه از پرایمر سلیکونی و ماندگاری استفاده کرد یا نه
جمعه 24 دی 1395 - 00:39:18
سلام میخواستم بپرسم اگر از پرایمر سلیکونی استفاده کردیم ایت میشه از پرایمر ماندگاری هم استفاده کنیم یا مضر است
مرسی از مطالب آموزشتون . به سایت ما هم سر بزنید .
www.anjomanesalonhayezibaei.com
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: