پنجشنبه 22 مهر 1395 - 12:58:18

درمان آکنه با روغن کنجد

روغن کنجد و از بین بردن جوش

از بین بردن آکنه با روغن کنجد

خواص روغن کنجد

درمان آکنه


جوش زدن پوست مشکل بسیاری از خانم ها و آقایان بوده و  بسیار ناراحت کننده است. این مشکل به خصوص هنگامی که مناسبت خاصی در پیش است و یا در مواقع حساس دیگر ناراحت کننده می باشد و بسیاری از خانم ها به دنبال روش هایی برای رفع این جوش ها هستند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب یک درمان طبیعی برای درمان جوش های غیر منتظره توصیه شده است و در آن از روغن کنجد استفاده می شود.

آکنه چیست
آکنه یک بیماری تلقی نشده و در واقع یک شرایط پوستی است که اغلب در سنین نوجوانی اتفاق می افتد. البته این مشکل با ورود به بزرگسالی برای بسیاری حل می شود، اما بسیاری از افرد حتی در 20 و 30 سالگی هم جوش زده و از این مشکل رنج می برند.

عوامل بروز آکنه و نحوه درمان آکنه
معمولا آکنه یا جوش هنگامی اتفاق می افتد که در زیر منافذ پوست آلودگی و یا چربی های به وجود آمده و یا غدد چربی در بدن بیش از حد فعالیت می کنند. به علاوه تغییرات هورمونی در دوران بلوغ نیز یکی از دلایل بروزآکنه بوده و عوامل محیطی، وراثتی و یا عدم مراقبت صحیح از پوست هم می توان از دلایل مهمی در بروز آکنه باشد. به علاوه هنگامی که موها به درستی بر روی پوست رشد نکنند هم جوش های سر سیاه را به وجود می آورند.
با وجود مشکلات ذکر شده امروزه در بازار محصولات متفاوتی برای جلوگیری از بروز جوش و یا برای درمان آن وجود دارد که برخی از این محصولات تاثیر موقتی داشته و برخی دیگر تاثیر طولانی مدت تری دارند. اما نکته ای که در مورد تمام این محصولات وجود دارد این است که تمام این محصولات شیمیایی هستند و مشکلات و عوارضی هم دارند. به همین دلیل همیشه توصیه می شود که برای درمان های مختلف از مواد طبیعی استفاده شود. برای درمان جوش و آکنه هم یکی از درمان های رایج به خصوص در کشورهای آسیایی استفاده از روغن کنجد است.

 

روغن کنجد


روغن کنجد و درمان آکنه
روغن کنجد از دانه های کنجد به دست آمده و در صنعت زیبایی و در مراقبت از پوست کاربردهای زیادی دارد. همچنین روغن کنجد برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی کاربرد داشته و حاوی مقادیر زیادی پروتئین و آنتی اکسیدان هایی است که پوست نیاز دارد.
ماساژ دادن روغن کنجد بر روی پوست می تواند گردش خون را بهبود بخشیده و به از بین بردن آلودگی های زیر پوست کمک کند. روغن کنجد عارضه ای برای پوست نداشته و حاوی ویتامن آ، ای و اسیدهای چرب است که از پیر شدن و بروز چین و چروک جلوگیری می کند.
 

روش هایی برای استفاده از روغن کنجد در درمان آکنه
1. روغن کنجد را روی یک تکه پنبه آرایشی زده و سپس آن پنبه را روی محل جوش یا آکنه بزنید. سپس کمی صبر کنید تا روغن کنجد جذب پوست شود و برای این موضوع حداقل 20 دقیقه صبر کنید. پس از مدت زمان مشخص شده هم پوست را با یک صابون ملایم و یا یک کلینزر مناسب پوست بشویید. البته یک روش دیگر هم این است که روغن کنجد را در طول شب روی پوست نگه داشته و صبح روز بعد بشویید.
2. همچنین می توان روغن کنجد را در حمام و یا مکان هایی که داغ هستند و منافذ پوست باز می شوند روی پوست زد تا بخار و حرارت هوا منافذ پوست را باز کرده و روغن کنجد بهتر جذب پوست شود.
3. از روغن کنجد در طبخ غذاها هم می توان استفاده کرد و این روغن به صورت خوردنی هم تاثیر خوبی برای از بین بردن جوش ها دارد.

موارد احتیاطی
در حالی که روغن کنجد مزایای زیادی برای پوست و بدن دارد اما  در مصرف آن باید دقت کرده و از مقادیر کمی از آن برای درمان جوش استفاده شود تا شرایط جوش بدتر نشود.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.

لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: