شنبه 24 مهر 1395 - 00:46:34

چربی زدایی پوست

چربی زدایی و از بین بردن جوش

از بین بردن جوش

مشکلات پوستی

جوش

 

متاسفانه بروز جوش و آکنه برای بسیاری از خانم ها حتی پس از گذر از دوران بلوغ هم ادامه داشته و یکی از معضلات اصلی داشتن پوستی شناخته می شود. این مشکل به خصوص روی پوست های چرب وجود داشته و بسیاری از متخصصین بر این باورند که چربی پوست و تجمع چربی ها در منافذ پوست علت اصلی جوش زدن می باشد. به همین دلیل هم بسیاری از متخصصین برای درمان جوش ها و جلوگیری از بروز آن ها روش ها و درمان هایی را توصیه می کنند که در آن چربی پوست گرفته می شود.در این مقاله از سایت  آرایشی رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و چربی زدایی و مزایای آن توضیح داده شده است.

چربی زدایی پوست  به چه صورت است؟
در چربی زدایی، چربی های زائد پوست از روی آن برداشته شده و این کار یا به کمک روش های طبیعی و یا به صورت غیر طبیعی انجام می گیرد. چربی زدایی معمولا روزانه انجام شده و در آن آلودگی های داخل منافذ پوست خارج شده و از بین می روند. گفته می شود این کار علاوه بر پوست به بسیاری از اُرگان های داخلی بدن هم کمک کرده  تا بهتر عمل کنند.

درمان آکنه یا جوش به کمک چربی زدایی
باکتری ها و بسیاری از مواد مضر دیگری که در منافذ پوست رخنه کرده و در آن ماندگار می شوند، از علل اصلی بروز جوش هستند. این باکتری ها در طی پروسه از بین بردن چربی های زئد بدن از بین رفته و به همین دلیل هم احتمال بروز آکنه کاهش می یابد. اما این مشکل وقتی حاد می شود که باکتری ها از داخل منافذ پوست به دیگر نقاط بدن هم نفوذ کرده و تعادل بدن را از بین ببرند. عدم تعادل میزان باکتری ها و بدن هم نقش مهمی در سلامت بدن و پوست داشته و از آن جایی که چربی زدایی ، چربی های اضافی را از بین می برد، به نوعی به سلامت پوست هم کمک می کند.
به علاوه گفته می شود که استرس هم یکی از علل اصلی بروز آکنه است. زیرا در صورتی که فردی دچار استرس باشد، کبد و کلیه مجبور به فعالیت بیشتر بوده و به همین دلیل تعادل بدن به هم خورده و آکنه بیشتری روی پوست به وجود می آید. اما این مشکل هم با چربی زدایی از بین رفته و از بین بردن چربی های اضافی روی سطح پوست و چربی هایی که به منافذ پوست رخنه کرده اند، به سلامت بدن و درخشش پوست کمک می کند.

چربی زدایی پوست چرب
یکی از روش های چربی زدایی که در آن روغن های طبیعی داخل دهان ریخته شده و سطح داخلی بدن را از آلودگی ها پاک می کند، به صورت زیر است. این پروسه بسیار ساده بوده و در آن تنها نیاز به چند روغن طبیعی مانند روغن نارگیل و یا روغن کنجد است. در ادامه مراحل انجام این کار شرح داده شده است:
1. قبل از شروع باید یک لیوان آب نوشیده و سموم بدن را دفع کنید.
2. روغن نارگیل و یا روغن کنجد (هر کدام به دلخواه) را داخل یک قاشق غذاخوری بریزید.
3. این قاشق روغن را داخل دهان ریخته و آن را 10 تا 20 دقیقه داخل دهان بگردانید. فراموش نکنید که هر چه این زمان طولانی تر باشد، بهتر است.
4. پس از مدت زمان ذکر شده روغن را بیرون ریخته و فراموش نکنید که آن را پایین ندهید زیرا این روغن سرشار از باکتری است.
5. دهان را با آب ولرم شسته و آلودگی های آن را پاک کنید.


مزایای چربی زدایی
چربی زدایی بدن منافع زیادی دارد که یکی از این منافع دور کردن بیماری ها از بدن و جلوگیری از بروز جوش است. هنگامی که در بدن و سطح پوست هیچ آلودگی و باکتری وجود نداشته باشد، بدن و پوست سلامت شده و زیباتر هم دیده می شود. به علاوه این کار باعث می شود که پوست دیرتر پیر شده و خطوط چهره و لکه های پیری دیرتر روی صورت و بدن به وجود آید. به علاوه این کار پوست را درخشان و نرم کرده و هیچ لکی روی آن باقی نمی گذارد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: