شنبه 24 مهر 1395 - 00:55:02

تیرگی گردن

از بین بردن تیرگی گردن

تیرگی گردن

 رفع تیرگی گردن



بسیاری از خانم ها تنها به زیبایی صورت خود اهمیت داده و گاها از گردن خود غافل می مانند. این در حالی است که یکی از نقاط بدن که با افزایش سن چروک افتاده و سن واقعی فرد را آشکار می کند گردن و وجود هر گونه لک و یا مشکلی بر روی آن است. یکی از مشکلات رایجی که با افزایش سن و حتی در مواردی در سنین پایین روی گردن اتفاق می افتد،  لک شدن و تیرگی گردن است که در این مقاله از سایت آرایشی رژلب به آن پرداخته شده و روش هایی برای درمان آن معرفی شده است.


درمان تیرگی گردن
در زیر درمان هایی برای تیرگی گردن ارائه شده است که با لایه بردای صحیح و رطوبت رسانی صحیح گردن می تواند گردن هر فردی را در هر سنی زیباتر نشان دهد.

1. آب لیمو
از آن جایی که لیمو ترش خاصیت سفید کنندگی و خاصیت روشن کنندگی دارد برای درمان لکه های تیرگی گردن هم نقش موثری داشته و به طور کاملا طبیعی این لکه ها را از بین می برد. برای استفاده از لیمو ترش برای از بین بردن لکه ها نیز کافیست میزان یکسانی لیمو ترش و گلاب را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را هر شب روی گردن بمالید. انجام این کار به صورت روزانه در مدت زمان کوتاهی تیرگی گردن را از بین برده و پوست گردن را روشن تر می کند.

درمان تیرگی گردن

 

2. بلغور جو
قبل از روشن کردن پوست گردن باید ابتدا پوست زیرین که تیره شده و سلول های مرده آن زیبایی گردن را به خطر انداخته اند، برداشته شود که برای این کار کافیست از یک لایه بردار مناسب استفاده شود. به خصوص این که بسیاری از افراد لایه برداری گردن را فراموش کرده و با گذشت زمان پوست های مرده زیادی روی گردن به وجود می آیند. برای از بین بردن این پوست های مرده نیز کافیست از بلغور جو استفاده شود. بلغور جو در هر آشپزخانه ای وجود داشته و برای استفاده از آن کافیست ابتدا آن را آسیاب کرده و سپس کمی پوره گوجه فرنگی به آن اضافه شود. البته باید به این نکته هم دقت کرد که نباید بلغور جو را بیش از حد آسیاب کرده و به صورت پودر در آورد. ترکیب بلغور و گوجه خاصیت لایه برداری داشته و گوجه فرنگی هم برای روشن کردن پوست مفید است.
برای استفاده از این مخلوط نیز کافیست آن را روی گردن مالیده و 20 دقیقه صبر کرد. سپس کمی نوک انگشتان را خیس کرده و روی گردن را به آرامی و  ملایمت ماساژ داد تا مخلوط خشک شده از روی پوست برداشته شود. سپس از آب سرد کمک گرفته و گردن را شست و با مرطوب کننده هم آن را آبرسانی کرد. از این پروسه می توان دو یا سه بار در هفته استفاده کرد و از نتایج آن لذت برد. استفاده از ترکیب بلغور جو و گوجه فرنگی سلول های مرده گردن را از بین برده و گردن را روشن تر و زیباتر نشان می دهد.

چند نکته مهم در رابطه با تیرگی گردن
• هر بار که صورت را می شویید، گردن را هم با استفاده از یک ژل ملایم بشویید.
• همیشه روی پوست گردن هم از مرطوب کننده استفاده کنید.
• روغن بادام را حرارت داده و یک بار در ماه آن را روی گردن ماساژ دهید تا گردش خون روی گردن بهتر انجام شده و گردن جوان تر و درخشان تر دیده شود.
• قبل از بیرون رفتن از منزل روی گردن هم ضد آفتاب زده و از آن اشعه های مضر خورشید محافظت کنید.
• در آخر فراموش نکنید که پوست گردن بسیار حساس است و با استفاده از جواهراتی که پوست به آن ها حساسیت دارد، گردن به سرعت لک شده و تیره می شود.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: