شنبه 29 آبان 1395 - 11:38:45

زیبایی دوران بارداری

9 نکته آرایشی بهداشتی برای خانم های باردار

 زیبایی دردوران بارداری

دوران بارداری


دردوارن بارداری سطح هورمون های بدن تغییر یافته و ظاهر یک خانم هم به کلی تغییر می کند. اما برای هر خانم دوارن بارداری متفاوت بوده و ممکن است با مشکلات رایج و یا مشکلات مختص خود روبرو شود. در این دوران بدن بیش از هر زمان دیگری نیاز به مراقبت داشته و باید علاوه بر مراقبت های فیزیکی از بدن، مراقبت های مورد نیاز برای حفظ زیبایی هم روی آن انجام شود. در این مقاله از سایت رژلب به بررسی 9 نکته آرایشی پرداخته شده و خانم های باردار با رعایت این نکات می توانند دوران بارداری شیرینی داشته و زیبایی خود را هم حفظ کنند.

 

مراقبت های زیبایی در دوران بارداری


1. نوشیدن آب زیاد در دوران بارداری

بارداری


نوشیدن آب توسط پزشکان و متخصصین بسیاری توصیه می شود. زیرا آب سموم بدن را دفع کرده و  نوشیدن آب فراوان به نوزاد درون رحم کمک می کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

 

2. خوردن غذاهای مناسب در دوران بارداری

تغذیه دوران بارداری

تجربه نشان می دهد که خوردن غذاهای مناسب نقش مهمی در سلامت کودک و مادر داشته و رسیدن پروتئین، ویتامین و املاح معدنی مناسب است که می تواند علاوه بر رشد بچه به زیبایی بیشتر مادر هم کمک کند. البته منظور از زیبایی تنها زیبایی خارجی نبوده و ارگان های بدن هم با رسیدن مواد غذایی مناسب می توانند بهتر عمل کنند.

 

3. مراقبت از پوست در دوران بارداری
دوران بارداری گاها دوران سختی برای خانم ها بوده و گاهی مشکلات زیادی روی پوست به وجود می آید. به همین دلیل برای جلوگیری از هرگونه مشکلی باید از پوست به صورت مستمر مراقبت کرده و در طی این 9 ماه این موضوع فراموش نشود. زیرا بسیاری از خانم ها در این مورد کوتاهی کرده و پس از وضع حمل خود با مشکلات پوستی بسیاری از جمله پیری زود هنگام پوست مواجه می شوند.

 

4. سبک زندگی مناسب در دوران بارداری
کلاس های زیادی برای دوران بارداری و مراقبت های مورد نیاز در این زمان وجود دارد که سبک صحیح زندگی را به خوبی آموزش می دهد. به طور مثال گفته می شود که در این مدت باید ورزش های سبکی مانند یوگا و ورزش هایی که به ریلکس کردن مادر کمک می کنند پرداخته شود. به علاوه ملاقات با مادران دیگر خود تجربه فوق العاده ای بوده و به اشتراک گذاشتن تجربه های فردی نیز لذت بخش است.

 

5. لباس های مناسب در دوران بارداری

لباس دوران بارداری

 

معمولا خانم های باردار کمی دست و پاچلفتی و سنگین می شوند. دلیل این موضوع هم کاملا قابل درک است. در بسیاری از موارد هم لباس های خانم های باردار برای آن ها نامناسب بوده و علت این آشفتگی می باشد. بنابراین می توان با انتخاب لباس های مناسب از این موضوع جلوگیری کرده و در عین داشتن ظاهری شیک، از دوران بارداری خود لذت برد.

 

6. وزن مناسب در دوران بارداری
گاهی اوقات خانم ها در دوران بارداری حد خود را رعایت نکرده و با اضافه وزن مواجه می شوند. این در حالی است که اضافه وزن نه تنها به کودک کمک نمی کند بلکه باعث استرس مادر هم می شود. بنابراین باید از مصرف خوراکی های مضر و چاق کننده پرهیز کرده و با حفظ وزن ایده آل علاوه برداشتن زیبایی بیشتر، وضع حمل بهتری هم داشت.

 

7. ترفندهای آرایشی مناسب در دوران بارداری
میکاپ صحیح می تواند لک ها و نقوص چهره را پوشانده و آن را بهتر نشان دهد. به علاوه با کمک ترفندهای آرایشی مناسب می توان صورت را باریک تر نشان داده و رنگ پریدگی و یا لکه های ناشی از دوران بارداری را از بین برد.

 

8. درمان های طبیعی در دوران بارداری
بسیاری از مواد طبیعی هیچ ضرری نداشته و می توانند به سلامت بیشتر پوست کمک کنند. به طور مثال استفاده از آلوورا می تواند پوست را نرم و درخشان کرده و به زیبایی آن بیفزاید.

 

9. مرطوب کردن پوست در دوران بارداری
یکی دیگر از مشکلات دوران بارداری کشیدگی پوست و ماندن اثر آن بر روی پوست حتی بعد از وضع حمل است. به همین دلیل باید در دوران بارداری از مرطوب کننده مناسبی روی شکم، پاها، دست ها و هر نقطه از بدن که چاق شده است استفاده کرد تا اثری از این خطوط بر روی پوست باقی نماند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.

لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: