دوشنبه 26 مهر 1395 - 10:03:16

ماسک رفع لکه پوست

از بین بردن لکه های پوستی ناشی از خورشید

 رفع لکه های پوستی

ماسک صورت

کک و مک



یکی از مشکلاتی که برای خانم ها و آقایان زیادی در طی فصل تابستان رخ می دهد، این است که در طی این فصل در اثر قرار گرفتن در زیر نور خورشید، پوست لک شده و آسیب می بیند. این لکه پوست معمولا در اثر قرار گرفتن بدون محافظ پوست در زیر آفتاب بوده و شکل یا رنگ خاصی ندارند. به علاوه این لکه ها روی هر نقطه از بدن که در زیر آفتاب قرار می گیرد، مانند گونه ها، بینی، دست ها وحتی گوش ها به وجود می آید. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب به بررسی این موضوع بیشتر پرداخته شده و روش هایی برای از بین بردن لکه های پوستی ناشی از اشعه های خورشید توصیه شده است.

 

از بین بردن لکه های پوستی ناشی از اشعه های خورشید
1. ماسک لیمو ترش

یکی از سفید کننده ها و لایه بردار های طبیعی پوست لیمو ترش است که با زدن آن روی منطقه مورد نظر و صبر کردن به مدت 30 دقیقه می تواند به زیبایی پوست کمک کند. البته اگر آب لیمو با کمی شکر ترکیب شود نتیجه بهتری داده و ماندن ترکیب این دو  ماده به مدت 10 دقیقه می تواند تاثیر به سزایی در از بین بردن 
لکه های پوستی داشته باشد.

 

2. ماسک روغن کرچک

روغن کرچک مزایای زیادی برای پوست و مو داشته و برای استفاده از آن باید به صورت زیر عمل کرد:
1. یک تکه پنبه آرایشی را در کمی روغن کرچک فرو ببرید.
2. منطقه مورد نظر را با این پنبه آرایشی به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.
3. یک ساعت یا کمی بیشتر صبر کنید.
4. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا نتیجه دلخواه به دست آید.

 

ماسک ضد لک صورت

 

3.ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز حاوی خاصیت روشن کنندگی و از بین بردن لکه های تیره پوست است و ظاهر پوست را بهبود می بخشد. به همین دلیل بهتر است روی منطقه لک دار ژل آلوئه ورا را مالیده و 30 دقیقه صبر کرده و سپس شست.

 

4.ماسک سرکه سیب

یکی از مواد طبیعی موثر برای از بین بردن لکه های پوستی ناشی از اشعه های خورشید، سرکه سیب است. برای استفاده از سرکه سیب باید آن را روی منطقه مورد نظر مالیده و 10 دقیقه صبر کرد. این کار باید روزی یک بار تکرار شود تا نتیجه دلخواه به دست آید. به علاوه می توان سرکه سیب را با کمی آب پرتقال طبیعی ترکیب کرده و همین عمل را تکرار کرد.

 

5.ماسک چای سبز

علاوه بر بالا بردن متابولیسم بدن و از بین بردن چربی ها، چای سبز به دلیل داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدان می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کند.
1. پس از خنک شدن چای سبز کیسه ای، آن را روی منطقه مورد نظر قرار دهید.
2. کمی از چای سبز را روی یک تکه پنبه ریخته و آن را روی پوست و منطقه لکه دار بزنید.

 

6.ماسک شیر چرب

از دیگر موادی که می تواند لکه  پوست  ناشی از اشعه های خورشید را از بین ببرد، شیر است که برای استفاده از آن باید یک تکه پنبه را آغشته به شیر کرده و سپس آن را روی کل صورت مالید. این کار باید دو بار در روز انجام شود تا مزایای بیشتری داشته باشد.

چند ماسک محبوب برای از بین بردن لکه پوستی ناشی از اشعه های خورشید
1. ماسک آرد سفید
یکی از مواد سفید کننده طبیعی آرد سفید است که از آن می توان برای از بین بردن لکه پوست  ناشی از نور خورشید استفاده کرد. این 
ماسک  با ترکیب 2 قاشق زردچوبه و کمی زردچوبه به دست آمده و باید کمی آب لیمو و شیر هم به آن اضافه کرد. پس از زدن این ترکیب نیز ماسک باید خشک شده و سپس آن را شست.

2. ماسک خیار
در صورتی که فردی پوست خشکی داشته باشد، حتما باید از این ماسک استفاده کند. ماسک خیار پوست را ریلکس کرده و بیش از هر ماده دیگری برنزگی پوست را از بین می برد. برای از بین بردن لکه پوست  نیز کافیست یک خیار را به قطعات کوچک تری تقسیم کرده و پس از ترکیب آن با کمی کشک مخلوط به دست آمده را روی منطقه مورد نظر زد. سپس بعد از چند دقیقه باید آن را شست.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: