جمعه 30 مهر 1395 - 22:22:48

زیبایی پوست گردن

زیبا نگه داشتن پوست گردن

محافظت ازپوست گردن

درمان چروک گردن

پوست گردن

 

اغلب خانم ها همیشه به دنبال روش های جدید هستند که در آن جوانی و زیبایی خود را حفظ کرده و بهتر به نظر برسند. اما این توجه و مراقبت معمولا از پوست صورت بوده و پوست گردن معمولا فراموش می شود. این در حالی است که پوست گردن نیز نیاز به مراقبت داشته و باید آبرسانی لازم روی آن انجام شود تا چروک نشده و تیره به نظر نرسد. این مقاله از سایت آرایشی رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته و روش هایی ارائه داده است که با کمک آن ها می توان پوست گردن را سالم و زیبا نشان داد.

نکاتی برای داشتن پوست گردن زیبا

1: ماساژ پوست گردن

ماساژ گردن


ماساژ  پوست گردن یکی از کارهایی است که می تواند نقش مهمی در حفظ جوانی و سرزندگی گردن داشته باشد. اما برای انجام ماساژ باید از جهت مناسب ماساژ را انجام داد تا پوست حساس گردن آسیب نبیند. برای ماساژ گردن نیز کافیست کف دست ها را به صورت عمودی روی گردن قرار داده و آن ها را به آرامی به سمت بالا حرکت داد.

2: استفاده از روغن های طبیعی روی پوست گردن
روغن های طبیعی و چرب کردن گردن نیز به جوانسازی آن کمک می کند. برای این کار نیز کافیست از روغن نارگیل و ترکیب آن با کمی آب استفاده کرده و گردن را به آرامی ماساژ دهید. البته روغن های دیگری مانند روغن بادام، بابونه و روغن اکالیپتوس و گلاب نیز برای این کار مناسبند.

 

3: رعایت مدت زمان مناسب ماساژپوست گردن
ماساژ مناسب برای پوست گردن حداکثر باید 10-15 دقیقه بوده و در این بین 1 تا 2 دقیقه هم تنفس داشته باشد. لازم به ذکر است که ماساژ بیش از اندازه نیز باعث آُییب دیدن پوست گردن می شود.

 

4: ماسک پوست گردن 
ماسک های مناسب طبیعی نیز روشی مناسب برای تضمین سلامتی و جوان ماندن پوست گردن است. برای این ماسک ها  نیز می توان از میوه هایی مانند سیب، موز، آووکادو و آلو کمک گرفت.

 

5: خشک نشدن ماسک
نکته مهمی که در استفاده از ماساژهای صورت وجود دارد این است که جز ماسک میوه ها، هیچ ماسک دیگری نباید روی پوست خشک شود. به طور مثال ماسک خاک رس و یا ماسکی که در آن آرد وجود داشته باشد هرگز نباید روی صورت مانده و ترک بیفتد زیرا باعث چروک پوست می شود.

 

6: لایه برداری پوست گردن 
لایه برداری پوست گردن به آن کمک می کند تا پوست شاداب و زیباتری داشته باشد. اما از آن جایی که پوست  گردن حساس است، زمان قرار گرفتن لایه بردارها روی پوست نباید بیش از 5 دقیقه باشد.

 

7: عدم استفاده از صابون های قوی
صابون های قوی پوست را خشک کرده و باعث چروک آن می شود. به همین دلیل توصیه می شود روی پوست گردن که بسیار حساس است، از ژل های شستشو استفاده کرده و PH پوست را متعادل نگه داشت.

 

8: تونر
زدن تونر روی پوست گردن با کمک یک تکه پنبه آرایشی به زیبایی آن کمک می کند. به علاوه  به همراه تونر باید از ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کرده و آن را از پایین به بالا روی گردن مالید. برای آبرسانی بیشتر به پوست گردن هم می توان از کرم های مرطوب کننده حاوی ویتامین E استفاده کرده و آن ها را هم از پایین به بالا روی گردن زد.

 

9: تکه های یخ
قرار دادن تکه های یخ بر روی پوست گردن منافذ باز آن را بسته و جلوه زیباتری روی گردن به وجود می آورد. اما باید توجه داشت که قرار دادن یخ روی گردن بیش از 15 دقیقه ممکن است موجب سرماخوردگی شود.

 

10: پاک کردن آرایش
یکی از مهم ترین نکات در این بخش پاک کردن آرایش از روی پوست است. زیرا ماندن آرایش بر روی پوست باعث بسته شدن منافذ پوست شده، از تنفس پوست جلوگیری کرده و مشکلات زیاد دیگری روی آن به وجود می آورد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: